Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
21-02-2007, 17:11
[CA5A 1.8] COLT 4G93
Autor Wiadomość
leny
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2006, 16:42   [CA5A 1.8] COLT 4G93

Mogę kupić colta 1.8 z silnikiem 4G93 z 92 roku, 170 tys km, za 5 tys złotych, niestety jest problem z silnikiem.

Zapala ładnie, ładnie chodzi na niskich obrotach, ale czy zimny czy ciepły, powyżej 3000 obr. zaczyna cos "szatkować" z góry silnika, przyśpiesza słabo i nikt nie potrafi zdiagnozować co to jest. Panewki odpadają, ten dżwięk słychać od góry. Co może być tego przyczyną, może jest to jakaś często spotykana usterka, ile orientacyjnie wyniesie naprawa i czy opłaca sie inwestować w ten samochód?
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-01-2006, 17:09   

Obstawiam problemy z zaplonem lub cisnieniem paliwa..... Dlugo stoi to auto?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
leny
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2006, 17:17   Colt

Wydaje mi sie ze stało długo, tarcze pordzewiały i powoli zaczynało wrastać w ziemię. Ktoś wspomnial, ze może to być hydraulika. W tej okolicy gdzie stoi auto, niestety nie ma nikogo kto dobrze znałby się na japończykach :(
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 04-01-2006, 17:51   

to powiedz gdzie jest ta okolica a ktos sie znajdzie :)
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-01-2006, 07:30   

Opisz bardziej to "szatkowanie"... za mało powiedziane...

Bo może to być....

Hydraulika odpada - waliło by jeszcze bardziej na niskich....
w samej głowicy nie ma za bardzo co stukac itd.... jedyne co to może sie zdażyć że pekło łożysko na dźwigience.... straszna rzadkość.... ale równiez stukałoby na wolnych...

Ja obstawiam...

po pierwsze źle ustawione wałki balansowe...

po drugie... żle wyregulowany naciąg pask rozrządu - jest za luźny i wtedy pasek przy około 3000obr/min wpada w wibracje tym samym łapa napinacza hydraulicznego zaczyna podskakiwać na samym siłowniczku....

po trzecie.... uszkodzony napinacz hydrauliczny - wtedy nawet przy dobrze wyregulowanym napięciu paska będą sie działy cyrki... tzw "harczenie"...

po czwarte.... wywalone panewki na wałkach balansowych


Jeszcze raz - opisz dokładniej dźwięk i skąd pochodzi - mniej więcej chociaż - najlepiej by było jakbyś dźwięk (jego nasilenie) zlokalizował statoskopem warsztatowym.....

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-01-2006, 08:12   

Hmmm - Romel, to jest stare 4g93 - sprezynowy napinacz rozrzadu i brak walkow wywazajacych. Nie ma powera, sztkowanie rozumiem jako przerywanie, wiec raczej obstawiam cos w okolicy zaplon/paliwo.....
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-01-2006, 10:32   

kurka... coś mi nie gra...

W tych latach montowane silniczki były 4G67 i 4G93 - obydwa silniczki DOHC oczywiście mow o pojemności 1,8l do tego dochodzi jeszcze silniczek 4G37 - ale on sie nie liczy :wink: i obydwa mają napinacze hydrauliczne.... o co chodzi - boś mi w głowie teraz namieszał :roll:

proszę o wyjaśnienie...

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
leny
[Usunięty]

Wysłany: 06-01-2006, 10:48   

W Civicu VTi `92 jest rozlega się identyczny dżwięk jesli silnik jest zimny, wkręca się go na obroty i nie zmieniaja sie fazy -jak sie rozgrzeje, ten dzwiek znika, a w Colcie jest caly czas...

Poprzedni własciciel zmarł, nic nie wiem na temat serwisowania tego samochodu, podejrzewam ze nie robil przy nim NIC, NIC, NIC, uszczelka pod głowicą jest zastąpiona silikonem, auto do poprawek lakierniczych, do wymiany tulejki z tylu i przodu oraz oczywiscie wszystko co wymienia sie w zaniedbanym samochodzie, miejscowy spec stwierdzil po kostkach ze bylo cos grzebane przy wtryskach, z racji tego że był używany blisko granicy jeżdzil na ukraińskim paliwie, musze jechać po niego 200 km, wiec zastanawiam sie coraz bardziej czy wart jest tych 5 tysiecy i nerwów....
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2006, 13:04   

leny napisał/a:
5 tysiecy
:shock:

Nie jest wart tyle - 2-3 tysie to max.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-01-2006, 13:10   

heee. Nie każdy ma lub miał Civica VTi...

Domyslam się jednek że chodzi o dzwięk bardzo twardej pracy silnika coś w sylu "harczenia"

Dlatego też przywołuję moją pierwszą wypowiedź jako bardzo możliwą....

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-01-2006, 13:16   

Szatkowanie z góry silnika to mogą byz zawory - wypalone lub podparte. Generalnie jeżeli samochód jest aż tak grzebany jak piszesz to IMO bez sensu. Uwaga jedna jaka mi się nasuwa - czy to głowica jest na silikon czy pokrywa zaworów? Bo jak głowica to :shock: a jak pokrywa zaworów to OK.
Może to być również (szatkowanie) coś złamane/ukruszone.
Może to hydraulika w głowicy zaliczyła zgon.

Pytanie - czy to C5x czy CAx? tzn czy produkcja 88-92 czy 92-96. :?:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 06-01-2006, 13:54   

Hubert... słyszałeś kiedy kolwiek pracę silnika na zimno z uszkodzonym napinaczem hydraulicznym???

Dzwięk tak sie rozchodzi dziwnie po silniku że ciężko go zlokalizować, pierwsze wrażenie że to w głowicy... wiem coś o tym z autopsjii...

Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-01-2006, 14:03   

Zwracam honor - mam serwisowke od sohc'a 16v... :? , ale wywazajacych walkow nie stwierdzilem ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Koton 
Forumowicz

Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 356
Skąd: Kraków
Wysłany: 06-01-2006, 15:08   

To może być wszystko.Zrypane popychacze stukają ,wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stukanie przechodzi w hałas("szatkowanie"?????).Możliwe jest że stał długo i nikt go nie przepalał. Ponadto możliwe że ma swoje dolegliwości i dodatkowo ma zrypane popychacze.I co wtedy???? Na prawdę cieżko powiedzieć co to być może.
Silkon pewnie jest na pokrywie zaworów bo nie wierze że może być zamiast uszczelki pod głowicą. Silnik jak to napisał leny to 4g93 z 1992 bo nigdy nie słyszałem o colcie gti z 1992 z silnikiem 4g67 i po drugie że tak napisał autor pierwszego postu.Napinacz hydrauliczny jest napewno.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.