 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Hubeeert 21-02-2007, 17:11 |
[CA5A 1.8] COLT 4G93 |
Autor |
Wiadomość |
leny [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2006, 16:42 [CA5A 1.8] COLT 4G93
|
|
|
Mogę kupić colta 1.8 z silnikiem 4G93 z 92 roku, 170 tys km, za 5 tys złotych, niestety jest problem z silnikiem.
Zapala ładnie, ładnie chodzi na niskich obrotach, ale czy zimny czy ciepły, powyżej 3000 obr. zaczyna cos "szatkować" z góry silnika, przyśpiesza słabo i nikt nie potrafi zdiagnozować co to jest. Panewki odpadają, ten dżwięk słychać od góry. Co może być tego przyczyną, może jest to jakaś często spotykana usterka, ile orientacyjnie wyniesie naprawa i czy opłaca sie inwestować w ten samochód? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 23-04-2007, 01:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-01-2006, 17:09
|
|
|
Obstawiam problemy z zaplonem lub cisnieniem paliwa..... Dlugo stoi to auto? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
leny [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2006, 17:17 Colt
|
|
|
Wydaje mi sie ze stało długo, tarcze pordzewiały i powoli zaczynało wrastać w ziemię. Ktoś wspomnial, ze może to być hydraulika. W tej okolicy gdzie stoi auto, niestety nie ma nikogo kto dobrze znałby się na japończykach |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-01-2006, 17:51
|
|
|
to powiedz gdzie jest ta okolica a ktos sie znajdzie |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-01-2006, 07:30
|
|
|
Opisz bardziej to "szatkowanie"... za mało powiedziane...
Bo może to być....
Hydraulika odpada - waliło by jeszcze bardziej na niskich....
w samej głowicy nie ma za bardzo co stukac itd.... jedyne co to może sie zdażyć że pekło łożysko na dźwigience.... straszna rzadkość.... ale równiez stukałoby na wolnych...
Ja obstawiam...
po pierwsze źle ustawione wałki balansowe...
po drugie... żle wyregulowany naciąg pask rozrządu - jest za luźny i wtedy pasek przy około 3000obr/min wpada w wibracje tym samym łapa napinacza hydraulicznego zaczyna podskakiwać na samym siłowniczku....
po trzecie.... uszkodzony napinacz hydrauliczny - wtedy nawet przy dobrze wyregulowanym napięciu paska będą sie działy cyrki... tzw "harczenie"...
po czwarte.... wywalone panewki na wałkach balansowych
Jeszcze raz - opisz dokładniej dźwięk i skąd pochodzi - mniej więcej chociaż - najlepiej by było jakbyś dźwięk (jego nasilenie) zlokalizował statoskopem warsztatowym.....
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-01-2006, 08:12
|
|
|
Hmmm - Romel, to jest stare 4g93 - sprezynowy napinacz rozrzadu i brak walkow wywazajacych. Nie ma powera, sztkowanie rozumiem jako przerywanie, wiec raczej obstawiam cos w okolicy zaplon/paliwo..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-01-2006, 10:32
|
|
|
kurka... coś mi nie gra...
W tych latach montowane silniczki były 4G67 i 4G93 - obydwa silniczki DOHC oczywiście mow o pojemności 1,8l do tego dochodzi jeszcze silniczek 4G37 - ale on sie nie liczy i obydwa mają napinacze hydrauliczne.... o co chodzi - boś mi w głowie teraz namieszał
proszę o wyjaśnienie...
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
leny [Usunięty]
|
Wysłany: 06-01-2006, 10:48
|
|
|
W Civicu VTi `92 jest rozlega się identyczny dżwięk jesli silnik jest zimny, wkręca się go na obroty i nie zmieniaja sie fazy -jak sie rozgrzeje, ten dzwiek znika, a w Colcie jest caly czas...
Poprzedni własciciel zmarł, nic nie wiem na temat serwisowania tego samochodu, podejrzewam ze nie robil przy nim NIC, NIC, NIC, uszczelka pod głowicą jest zastąpiona silikonem, auto do poprawek lakierniczych, do wymiany tulejki z tylu i przodu oraz oczywiscie wszystko co wymienia sie w zaniedbanym samochodzie, miejscowy spec stwierdzil po kostkach ze bylo cos grzebane przy wtryskach, z racji tego że był używany blisko granicy jeżdzil na ukraińskim paliwie, musze jechać po niego 200 km, wiec zastanawiam sie coraz bardziej czy wart jest tych 5 tysiecy i nerwów.... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2006, 13:04
|
|
|
leny napisał/a: | 5 tysiecy |
Nie jest wart tyle - 2-3 tysie to max. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-01-2006, 13:10
|
|
|
heee. Nie każdy ma lub miał Civica VTi...
Domyslam się jednek że chodzi o dzwięk bardzo twardej pracy silnika coś w sylu "harczenia"
Dlatego też przywołuję moją pierwszą wypowiedź jako bardzo możliwą....
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-01-2006, 13:16
|
|
|
Szatkowanie z góry silnika to mogą byz zawory - wypalone lub podparte. Generalnie jeżeli samochód jest aż tak grzebany jak piszesz to IMO bez sensu. Uwaga jedna jaka mi się nasuwa - czy to głowica jest na silikon czy pokrywa zaworów? Bo jak głowica to a jak pokrywa zaworów to OK.
Może to być również (szatkowanie) coś złamane/ukruszone.
Może to hydraulika w głowicy zaliczyła zgon.
Pytanie - czy to C5x czy CAx? tzn czy produkcja 88-92 czy 92-96. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 06-01-2006, 13:54
|
|
|
Hubert... słyszałeś kiedy kolwiek pracę silnika na zimno z uszkodzonym napinaczem hydraulicznym???
Dzwięk tak sie rozchodzi dziwnie po silniku że ciężko go zlokalizować, pierwsze wrażenie że to w głowicy... wiem coś o tym z autopsjii...
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-01-2006, 14:03
|
|
|
Zwracam honor - mam serwisowke od sohc'a 16v... , ale wywazajacych walkow nie stwierdzilem |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 06-01-2006, 15:08
|
|
|
To może być wszystko.Zrypane popychacze stukają ,wraz ze wzrostem prędkości obrotowej stukanie przechodzi w hałas("szatkowanie"?????).Możliwe jest że stał długo i nikt go nie przepalał. Ponadto możliwe że ma swoje dolegliwości i dodatkowo ma zrypane popychacze.I co wtedy???? Na prawdę cieżko powiedzieć co to być może.
Silkon pewnie jest na pokrywie zaworów bo nie wierze że może być zamiast uszczelki pod głowicą. Silnik jak to napisał leny to 4g93 z 1992 bo nigdy nie słyszałem o colcie gti z 1992 z silnikiem 4g67 i po drugie że tak napisał autor pierwszego postu.Napinacz hydrauliczny jest napewno. |
|
|
|
 |
|
|