Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Kilka pytań nowego o Carismę...:)
Autor Wiadomość
lukka
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 12:26   Kilka pytań nowego o Carismę...:)

Witam wszystkich serdecznie, właśnie nabyłem Carisme z 97r 1,8 16V, autko jest bardzo zaniedbane i stąd kilka pytań...

1. wspomaganie nie działa, nie ma płynu więc zapewne pompa padła, naprawia sie to czy poszukać jakiejś używki?

2. założone są 16alu i widzę że z tyłu są wytarte mocno po wewnętrznej stronie, czy powinny być jakieś dystanse? jeśli jak to jakie?

3. jaka ilość oleju wchodzi do tego silnika i jaki kupic ponieważ nie wiadomo co w nim jest...

4. ciężko wchodzi 1 i 5 więc zapewne to tulejki o których przeczytałem na Waszym forum (dzięki)

i wiele jeszcze pierdół którymi będę Was później zadręczał... :wink:


z góry dzięki, pozdrawiam...
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-05-2008, 13:03   

heja,

ad1. ja bym na wszelki wypadek kupil, nalal plynu i sprawdzil- nie jest drogi. Moze jest caly uklad wspomagania jeszcze dobry, a jesli nie to sprawdzisz czy czasem plyn nie ucieka z powodu np. dziurawego przewodu i nie z powodu pompy. Jesli pompa do wymiany to bedziesz ja slyszal podczas krecenia i ja bym szukal na allegro z anglika.

ad2. cari ma ogolnie malo miejsca na wieksze i szersze kola. Trzeba uwazac z doborem felg (ET). Jesli zalozysz dystanse to sie moze okazac ze bedzie Ci obcieralo z drugiej strony, o randy... niektorzy radza sobie z tym albo je podginając, albo je ucinają. Wiec tu musisz sprawdzic sam.

ad3. Odnosnie ilosci oleju poczytaj w instrukcji, bo ja nie wiem ile wchodzi do tego silnika. Podaj przebieg, wtedy cos wiecej mozna bedzie powiedziec jaki olej zalac. Jesli silniczek byl dobrze uzytkowany i przebieg ma do 200kkm to mysle ze od full syntetyka nic mu nie bedzie, ale niech sie wypowiedza uzytkownicy tego silnika o oleju.

ad4. Tak jak sam napisales- tulejki do wymiany na poczatek i powinno minac

Pozdr
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
lukka
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 13:08   

na liczniku jest niby 152k, ale jak na ten rok to chyba mało prawdopodobne... choć silnik wycieków raczej nie ma...
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 09-05-2008, 14:04   

co do kol poczytaj tematy o nich tam dowiesz sie wszystkiego - co rozumiesz przez pojecie z tyłu są wytarte mocno po wewnętrznej stronie ??
opony sa wytarte od wewnetrznej strony czy felgi ocieraja o wahacz i stad sa starte ??
bo jesli opony to geometria zawieszenia tylnego walnieta - jest regulowane
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
lukka
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 14:58   

opony są wytarte, dosłownie przecierają się na samym rancie wewnętrznej strony(już druty na wierzchu) tak jakby o sprężynę tarło...... założone są 215/40/16
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 09-05-2008, 18:26   

przedewszystkim nie jezdzij na tych oponach :shock:
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 09-05-2008, 19:00   

co do leju, top kup bańkę 4 L. i jeszcze Ci troszke zostanie
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
lukka
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 14:17   

Chooper napisał/a:
co do leju, top kup bańkę 4 L. i jeszcze Ci troszke zostanie


Kupiłem Mobila półsyntetyk, a teraz ile go wlać wraz z wymianą filtra, pytam ponieważ bagnetu ni ma :wink:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 12-05-2008, 18:31   

Jak ja spuszczę wszystko, wymienię filtr i poczekam z 10minut aż obcieknie to po wlaniu 3½ litra mam stan tak ciutek prawie pod max na bagnecie.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-05-2008, 19:02   

wchodzi 3,8 L
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
lukka
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 21:24   

dzięki panowie, zalałem coś w granicach 3,7...3,8
 
 
TomyLee4
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 20:59   

Mi też wchodzi około 3,6 litra oleju. Problem ze skrzynia to pewnie tulejki koszt około 150 zł. A co do opon to Carisma ma to do siebie, że należy patrzec jakie są zalecane ET, koles też kupił 16 szerokości nie pamietam, apo dwóch tygodniach je sprzedał bo obcierały. A wogole to witamy w klubie i niech cari długo i bezawaryjnie ci słuzy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.