Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[1g]tempomat
Autor Wiadomość
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 23-07-2007, 14:17   [1g]tempomat

Witam,poczytałem na forum że w eclipsie jest tempomat dzis chciałem wyprubować jak działa no i przy niskich obrotach działał dobrze, ale problem pojawil sie przy obrotach wyższych w okolicach 3,4 tysace gdy juz ustawilem wszystko jak byc powinno, swieciła sie lampka zielona cruise puscilem gaz o auto wyrwalo do przodu i zwalniało i tak w kółko, probowalem tak kilka razy i za każdym razem to samo. ?



-wcześniej na forum pytałem o wibracje silnika przy 2.5 3 obrotów udzielono mi odpowiedzi że może byc to żle uystawiony walek balansowy, ale dzisiaj po zabawie z tempomatem zauważyłem że po załączeniu tempomatu w okolicy tych obrotów żadnych wiracji nie było o.O i dodam jeszcze że po puszczeniu gazu cały pedał drży co to moze byc?, byłem u kilku mechaników i każdy mowio cos innego jeden chcial nawet silnik wymieniać bo powiedzial ze jest uszkodzony lol

Zastanawiam sie czy to czasem nie jest uszkodzony tps albo zle ustawiony, moze ktos mi poradzi co to moze byc
pozdrawiam
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-07-2007, 15:59   

A przy jakiej predkosci masz te 3, 4 tys obrotow i ktory bieg jest wrzucony?
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 16:31   

2 bieg przy 60 około na 3 jest to samo przy takich obrotach
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-07-2007, 17:42   

Tak wlasnie myslalem. Wydaje mi sie, ze tempomat stara sie utrzymac zadana predkosc przyspieszajac i hamujac silnikiem. Przy tych obrotach i przy tej predkosci moc silnika jest stosunkowo duza niz np. jak bys jechal na biegu 4 lub 5, przez co masz wrazenie ze samochod przyspiesza i zwalnia. Bylo by to jednak glupie i niekomfortowe rozwiazanie. Tyle teorii.
Z praktyki...przejechalem sie teraz na 2 biegu 50km/h 3-4tys obr. z tempomatem i nie raczej nie zauwazylem tego typu problemow. Wszakze mam galanta ktory jest ciezszy od Twojego, nie wiem jak jest z mocą.
Sprawdz jeszcze jak mozesz czy jadac np na 4 czy 5 biegu 3-4tys obr samochod zachowuje sie tak samo...
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 24-07-2007, 18:24   

Jest tak samo na kazdym biegu jak jest poniżej tych obrotów to jest prawie dobrze, oprocz tego ze po zdjeciu nogi z gazu auto wyrywa do przodu przez chwile i potem normalnie utrzymuje predkosc tylko zawsze jak załącze tempomat przy tych zachowuje sie tak jak napisałem wyżej, i jest to takie bujanie autem i to dosyć mocne tak jak by jechac stala predkoscia na wyzszych obrotach zdjac noge z gazu i zaraz dodac gazu w krótkich odstepach czasu, albo nacisnac haulec na chwile i zaraz dodac gazu i tak ciagle ;/
 
 
wolfgang
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 09:28   

GTO ja mam taką małą propozycję - obejrzyj dokładnie wężyk podciśnienia (taki cienki biegnący blisko grodzi od silniczka krokowego. Może jest gdzieś ciut uszkodzony i stąd takie dziwne zachowanie. To jest taka moja hipoteza, kiedyś miałem problem ale troszkę inny i wymiana tego wężyka rozwiązała go kompletnie.
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 25-07-2007, 09:44   

Cytat:
GTO ja mam taką małą propozycję - obejrzyj dokładnie wężyk podciśnienia (taki cienki biegnący blisko grodzi od silniczka krokowego. Może jest gdzieś ciut uszkodzony i stąd takie dziwne zachowanie.
dokładnie jedną z najczęstszych przyczyn niedziałania tempomatu sa właśnie gumowe wężyki odpowiedzialne za ciśnienie ;)

pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 25-07-2007, 12:04   

Chodzi o 3 weżyki na przepustnicy bo innych niewidze sa one oznaczone jakimis literami o nie chodzi?
 
 
roch_27 
moderator
Nutrix Bi-Turbo


Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 05 Paź 2005
Posty: 2581
Skąd: POznań
Wysłany: 25-07-2007, 12:21   

Sprawdź węże, które znajdują się po lewej części komory silnika.
Dokładniej tam gdzie jest urządzenie załączające tempomat ("actuator") na samym wejściu może być uszkodzony (sparciały)

Poglądowe foto poniżej



pozdro
_________________
Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident :(

ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 25-07-2007, 13:52   

Nie bardzo rozumiem w czym jest ten problem ?? tempomat działa własne w ten sposób że dodaje i odejmuje gazu.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
GTO
[Usunięty]

Wysłany: 26-07-2007, 18:25   

Sprawdziłem dzisiaj i żadna z tych rurek niejest sprciała, ale jedna z wtyczek jest urwana prawdopodobnie ktos cos juz robił z tym, jurka jest przymocowana do sciany pod szyba i wychodzi z niego druga niewiem czy to jest zwiazane z tym jutro zrobie zdjecia
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 28-07-2007, 10:31   

to co opisujesz to czujnik EGR. nie ma związku z tempomatem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.