[1g]tempomat |
Autor |
Wiadomość |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2007, 14:17 [1g]tempomat
|
|
|
Witam,poczytałem na forum że w eclipsie jest tempomat dzis chciałem wyprubować jak działa no i przy niskich obrotach działał dobrze, ale problem pojawil sie przy obrotach wyższych w okolicach 3,4 tysace gdy juz ustawilem wszystko jak byc powinno, swieciła sie lampka zielona cruise puscilem gaz o auto wyrwalo do przodu i zwalniało i tak w kółko, probowalem tak kilka razy i za każdym razem to samo. ?
-wcześniej na forum pytałem o wibracje silnika przy 2.5 3 obrotów udzielono mi odpowiedzi że może byc to żle uystawiony walek balansowy, ale dzisiaj po zabawie z tempomatem zauważyłem że po załączeniu tempomatu w okolicy tych obrotów żadnych wiracji nie było o.O i dodam jeszcze że po puszczeniu gazu cały pedał drży co to moze byc?, byłem u kilku mechaników i każdy mowio cos innego jeden chcial nawet silnik wymieniać bo powiedzial ze jest uszkodzony lol
Zastanawiam sie czy to czasem nie jest uszkodzony tps albo zle ustawiony, moze ktos mi poradzi co to moze byc
pozdrawiam |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-07-2007, 15:59
|
|
|
A przy jakiej predkosci masz te 3, 4 tys obrotow i ktory bieg jest wrzucony? |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 16:31
|
|
|
2 bieg przy 60 około na 3 jest to samo przy takich obrotach |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-07-2007, 17:42
|
|
|
Tak wlasnie myslalem. Wydaje mi sie, ze tempomat stara sie utrzymac zadana predkosc przyspieszajac i hamujac silnikiem. Przy tych obrotach i przy tej predkosci moc silnika jest stosunkowo duza niz np. jak bys jechal na biegu 4 lub 5, przez co masz wrazenie ze samochod przyspiesza i zwalnia. Bylo by to jednak glupie i niekomfortowe rozwiazanie. Tyle teorii.
Z praktyki...przejechalem sie teraz na 2 biegu 50km/h 3-4tys obr. z tempomatem i nie raczej nie zauwazylem tego typu problemow. Wszakze mam galanta ktory jest ciezszy od Twojego, nie wiem jak jest z mocą.
Sprawdz jeszcze jak mozesz czy jadac np na 4 czy 5 biegu 3-4tys obr samochod zachowuje sie tak samo... |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2007, 18:24
|
|
|
Jest tak samo na kazdym biegu jak jest poniżej tych obrotów to jest prawie dobrze, oprocz tego ze po zdjeciu nogi z gazu auto wyrywa do przodu przez chwile i potem normalnie utrzymuje predkosc tylko zawsze jak załącze tempomat przy tych zachowuje sie tak jak napisałem wyżej, i jest to takie bujanie autem i to dosyć mocne tak jak by jechac stala predkoscia na wyzszych obrotach zdjac noge z gazu i zaraz dodac gazu w krótkich odstepach czasu, albo nacisnac haulec na chwile i zaraz dodac gazu i tak ciagle ;/ |
|
|
|
 |
wolfgang [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 09:28
|
|
|
GTO ja mam taką małą propozycję - obejrzyj dokładnie wężyk podciśnienia (taki cienki biegnący blisko grodzi od silniczka krokowego. Może jest gdzieś ciut uszkodzony i stąd takie dziwne zachowanie. To jest taka moja hipoteza, kiedyś miałem problem ale troszkę inny i wymiana tego wężyka rozwiązała go kompletnie. |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 25-07-2007, 09:44
|
|
|
Cytat: | GTO ja mam taką małą propozycję - obejrzyj dokładnie wężyk podciśnienia (taki cienki biegnący blisko grodzi od silniczka krokowego. Może jest gdzieś ciut uszkodzony i stąd takie dziwne zachowanie. | dokładnie jedną z najczęstszych przyczyn niedziałania tempomatu sa właśnie gumowe wężyki odpowiedzialne za ciśnienie
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2007, 12:04
|
|
|
Chodzi o 3 weżyki na przepustnicy bo innych niewidze sa one oznaczone jakimis literami o nie chodzi? |
|
|
|
 |
roch_27
moderator Nutrix Bi-Turbo

Auto: Arteon Shooting Brake R
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 05 Paź 2005 Posty: 2581 Skąd: POznań
|
Wysłany: 25-07-2007, 12:21
|
|
|
Sprawdź węże, które znajdują się po lewej części komory silnika.
Dokładniej tam gdzie jest urządzenie załączające tempomat ("actuator") na samym wejściu może być uszkodzony (sparciały)
Poglądowe foto poniżej
pozdro |
_________________ Legnum VR-4 Type S Twin Turbo - 26.01.12r - accident
ARMA PACIS FULCRA - Broń dźwignią pokoju
 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 25-07-2007, 13:52
|
|
|
Nie bardzo rozumiem w czym jest ten problem ?? tempomat działa własne w ten sposób że dodaje i odejmuje gazu. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
GTO [Usunięty]
|
Wysłany: 26-07-2007, 18:25
|
|
|
Sprawdziłem dzisiaj i żadna z tych rurek niejest sprciała, ale jedna z wtyczek jest urwana prawdopodobnie ktos cos juz robił z tym, jurka jest przymocowana do sciany pod szyba i wychodzi z niego druga niewiem czy to jest zwiazane z tym jutro zrobie zdjecia |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 28-07-2007, 10:31
|
|
|
to co opisujesz to czujnik EGR. nie ma związku z tempomatem. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
|