Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problemiki po powrocie z Grecji
Autor Wiadomość
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-07-2007, 23:06   Problemiki po powrocie z Grecji

Po zrobieniu trasy 5700km do/z/po Grecji napotkałem dwa problemy.

Pierwszy to fakt:

Nie działa mi regulacja jasności podświetlenia zegarów - niestety nie wiem od kiedy - możliwe przyczyny to wymiana żaróweczki pod zegarkiem tuz przed wyjazdem i ewentualne rozpięcie czegoś przy okazji lub także tuz przed wyjazdem "uporządkowanie" bajzlu w kablach od radia - jest tam kabelek "dimmer" wolny i swobodny ale także były ACC i +12V oraz GND i one były dziwacznie pospinane oraz dodatkowo jakaś "lewa" masa jeszcze - muszę to ponownie obadać co i jak z tym jest...

Drugi fakt to następująca sytuacja:

Powoli i ospale wspinam się pod Greckie Meteory, za mna autokar i jakies inne autko, myslę sobie, a zapodam na automacie na "L" i przycisnę deko, com pomyślał tom uczynił - przycisnąłem gaz i nagle - gwałtowny spadek mocy i kontrolka CHECK ENGINE - dojechałem jeszcze 30m pod Wielką Meteorę i zgasiłem auto. Poczekałem chwilę, odpalam - brangla na dwa lub trzy gary. Zgasiłem poczekałem jeszcze chwilę, odpalam ponownie - kontrolka nie świeci, auto pracuje normalnie.

Hmm... podejrzewam że albo pompa zassała powietrze z baku (gdzieś mniej niż 1/2 miałem) albo przekroczyłem bezpieczny zakres obrotów silnika dla biegu "L" i skrzynia zahaltowała silnik - przy okazji będąc w Rzeszowie zaglądnę do ASO w Boguchwale i po cichu podepnę się pod MUTII i zobaczymy co tam sie w błędach zarejestrowało.

I to by było na tyle.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2007, 23:46   

mi tez raz zapalila sie kontrolka silnika podczas jazdy w gorach, bylo to zwiazane z powietrzem zassanym przez silnik (rzadsze czy jakos tak, tak mi powiedziano w serwisie).
nigdy potem wiecej mi sie nie zapalila, a sorry kilka razy mignela na wybojach.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 01-08-2007, 13:17   

Stawiam na błąd 9x....... Przepustnica się kłania..... oby tylko z zabrudzenia, nie z problemów z siłownikiem
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 01-08-2007, 14:39   

Co do problemiku z regulacją jasności podświetlenia to było tak jak zakładałem - kabelek masy był wzięty z regulacji podświetlenia chyba bo jak przepiąłem masę na budę to i radio gra jak trzeba i regulacja podświetlenia działa jak powinna.

Co do problemiku drugiego to raczej zakładam że to skrzynia zhaltowała zapędy silnika (na tej jedynce L dociągnąłem gdzieś ponad 6tys. :D ) lub też - na co może wskazywać późniejsza chwilowa praca na dwa gary - pompa zassała mi z baku ciut powietrza i poszło to do silnika przez co się zakrztusił i na chwilę zaświecił CE więc ewentualny błąd zarejestrowany to byłby raczej w kwestii zasilania w paliwo lub pompy - jak będę miał okazję to kontrolnie zczytam MUTem co tam było - grunt że objaw był jednorazowy chwilowy i natychmiast ustępujący.

Fakt że ciśnienie powietrza było bardzo niskie, góry, upał był piekielny itp. więc całkiem możliwe że splot tych czynników zaskutkował nieoczekiwanym nagłym acz chwilowym CE :)
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Cysio
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2007, 13:24   

Ja bym się nie przejmował zbytnio lampką Check Engine, bo taka prawda, że w Cari lubi się ona zapalić bez powodu... Ja na tej lampce przejechałem bez postoju ok 1000 km, po czym położyłem się spać i rano wszystko było ok... Zmęczył się chyba biedaczek... :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-08-2007, 19:13   

Z czystej ciekawości kiedyś sprawdzę co tam się zarejestrowało i czy to co zarejestrował potwierdzi którąś z teorii - moją, arturro czy Bartka :) :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.