 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[MSS GDI] Falowanie obrotów silnika (1,8 GDI automat) |
Autor |
Wiadomość |
atek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-01-2010, 04:16 [MSS GDI] Falowanie obrotów silnika (1,8 GDI automat)
|
|
|
Witam.
Od niedawna żona jest posiadaczem tego samochodzika i ogólnie spisuje się świetnie , ale niepokoją mnie pewne objawy. Otóż , stojąc na światłach z włączonym biegiem "Drive" i trzymając go na hamulcu obroty silnika falują w przedziale ~400 - 1000. Zaznaczam , że nie jest to objaw stały , normalnie w takich okolicznościach silnik pracuje równo z obrotami ~800.
Czy to jest normalne , ewentualnie gdzie szukać przyczyny ? Do kogo się udać we Wrocławiu w razie konieczności naprawy ?
Za wszelką pomoc i podpowiedzi z góry dziękuję.
Andrzej |
|
|
|
 |
angopl [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2010, 08:14
|
|
|
1. przepustnica do czyszczenia
2.jeżeli nagłe szarpnięcia albo katalizator pada albo sonda lambda jedna z dwóch (złe parametry na biegu jałowym) |
|
|
|
 |
atek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-01-2010, 08:45
|
|
|
Falowanie jest łagodne bez szarpnięć.
Samochód ma przejechane 60 tkm , wczoraj zaglądałem do przepustnicy od strony wlotu powietrza i na moje oko jest czysta. Być może , że nalot jest z drugiej strony. czy jest sposób sprawdzenia tych sond?
Dzięki. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-01-2010, 08:57
|
|
|
atek napisał/a: | Być może , że nalot jest z drugiej strony. |
Jest, jest i to się zdziwisz ile |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
angopl [Usunięty]
|
Wysłany: 07-01-2010, 12:11
|
|
|
Zacznij od przepustnicy bo to jest najczęstszą przyczyną falowania obrotów, na forum znajdziesz dokładny opis czyszczenia i uczenia obrotów po czyszczeniu. |
|
|
|
 |
atek
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Lancer VII kombi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 10 Lis 2009 Posty: 10 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-01-2010, 03:38
|
|
|
Widzę że wszyscy podpowiadają czyszczenie przepustnicy, nie pozostaje mi nic innego jak to zrobić, Jak znajdę trochę czasu to się za nią zabiorę i powiadomię o efektach mojej pracy.
Dziękuję za podpowiedzi i pozdrawiam serdecznie.
Andrzej
[ Dodano: 08-01-2010, 19:34 ]
Witam.
Zrobiłem gruntowne czyszczenie według opisu znalezionego na forum. Zgodnie z podpowiedziami przepustnica od strony kolektora była obrośnięta sadzą
Po czyszczeniu wyglądała cokolwiek inaczej
No i oczywiście nauczyłem komputer wolnych obrotów.
Myślę , że będzie już dobrze.
Pozdrawiam
Andrzej
Do tego postu wstawiłem zdjęcia , ale się nie wyświetliły. W poprawianym poście zdjęcia są widoczne jako tekst:
" img http://www.fotosik.pl/pok...99cc5.html[/img "(usunąłem nawiasy kwadratowe z tej linii)
Czy ktoś może mi odpowiedzieć gdzie robię błąd.
Andrzej |
|
|
|
 |
|
|