Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Osłona stożka
Autor Wiadomość
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 20-08-2007, 07:49   Osłona stożka

Moje pytanie dotyczy materialu i sposobu wykonania oslony stozka.
Z czego najwygodniej bedzie wykonac taka oslone
i jaki material bedzie dobrym izolatorem ?
bedzie akomodowal cieplo z komory silnika ?

Prosze o wasze opinie
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 26-08-2007, 12:11   

blacha nierdzewna
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 27-08-2007, 06:39   

no tak blacha to wspanialy izolator, :mrgreen:
bardziej chodzilo mi o to co na blache, bo sama puszke wiem juz z czego wykonam, niewiem tylko czym ja zaizolowac.
Mysle o jakies piance takiej do ochrony rur np cieplej wody a na nia folia alu taka jaka stosuje sie przy grzejnikach klejac ja do sciany za grzejnikiem w celu odbijania ciepla.
Co wy na to
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 27-08-2007, 19:41   

A nie da się go w nadkolu upchnąć??. Z doświadczenia wiem, że taka lokalizacja jest bardzo trafna. Trzeba tylko zrobić jakąś osłonę, żeby woda na stożek nie chlapała.
Jeśli pod maską, to ja bym okleił puszkę styropianem zagrzejnikowym (tym z folią alu), ew dałbym jeszcze warstwę jakiejś pianki np microEPDM (niestety wiem tylko, gdzie można kupić ją w arkuszach po 2mkw.). Generalnie, pod maską, to jakbyś nie zaizolował, to w korku podczas upałów i tak się nagrzeje jak diabli, i start będzie mizerny. Dopiero jak go przedmuchasz świerzym powietrzem (z 20m jazdy) będzie dobrze.
P.S. tak naprawdę, żeby to miało większy sens, to powinieneś zaizolować termicznie cały dolot (na ile się da oczywiście).
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-08-2007, 20:20   

W upale to i tak będzie ciągnął upalne powietrze z zewnątrz więc co mu da ta cała izolacja jak na zewnątrz jest np. 36'C :D
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Kizer
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2007, 21:03   

puntspusy napisał/a:

bardziej chodzilo mi o to co na blache, bo sama puszke wiem juz z czego wykonam, niewiem tylko czym ja zaizolowac.


Proponuję użyć takiej taśmy: KLIK

lub ewentualnie takiej tkaniny: KLIK


Można też dobrać gotową puszkę na filterek, ale jak ktoś się lubi bawić i zrobić coś samemu, to polecam wyżej wspomniane materiały. Są one co prawda przeznaczone do kolektorów wydechowych, ale myślę, że nadadzą się i na dolot :wink:
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 28-08-2007, 14:42   

Izolacja puszki filtra i tak nie ma najmniejszego sensu ale jak już koniecznie chesz to najlepszym rozwiązaniem jest iść do sklepu gdzie sprzedają klimatyzacje i wentylacje i kupić taki kocyk z wełny mineralnej podklejony z jednej strony folią aluminiową .
Te bandaże to nie do tego.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 28-08-2007, 22:11   

saphire napisał/a:
W upale to i tak będzie ciągnął upalne powietrze z zewnątrz więc co mu da ta cała izolacja jak na zewnątrz jest np. 36'C :D


Zgadnij ile masz wtedy pod maską. Ja obstawiam conajmniej 80'C.


Izolacja puszki ma sens, ale jeszcze lepiej wywalić to poza komorę silnika. Będzie trochę kombinowania z rurami, kolankami itp, ale za to efekt gwarantowany.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 29-08-2007, 10:41   

Moim zdaniem dobrze by było ustawić stożek w miejsce gdzie jest miejsce na przeciwmgielne - oczywiście zabezpieczyć kratką coby jakiejś wiewiórki nie wessało.
Z drugiej strony doprowadzić tam rurę to nie takie proste. Noi kolejna rzecz to czy taka długość rury jest odpowiednia? Bo może to zepsuć osiągi jeśi będzie źle dobrana...
 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 29-08-2007, 12:53   

Szanowni koledzy - aby to miało ręce i nogi powinno wyglądać tak :



z Hamowni wynika że dało to +2,5konia i +7 niutonometrów więcej

Rura dolotowa z nierdzewki powinna miec wymiary: srednica 70mm, dlugosc 360mm

jak na stożek to efekt jest naprawdę bardzo dobry i odczuwalny :)

Nie kombinujcie z długością i średnicą rury bo nic z tego dobrego nie wyjdzie (pogorszycie osiągi).

Ps. osłona stożka według mnie powinna być z cienkiej blachy i naklejona na to osłona taka jaka macie za kaloryferem i powinno być oki + dolot zimnego powietrza z nadkola prawego zabezpieczony przy wlocie i wylocie pończochą z lajkry heheh... wiem że to śmieszne ale sprawdza się świetnie- niebawem u mnie tak będzie tak więc i foty będą :)

pozdro
 
 
 
puntspusy 
Forumowicz


Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006
Posty: 505
Skąd: dokąd
Wysłany: 06-09-2007, 14:33   

Wiec u mnie to wyglada tak, przesylam wam link do innego forum w ktorym jest to opisane :
http://www.hondatech.pl/viewtopic.php?t=4617

maklakus u ciebie tez jest fajnie z tym ze jak narazie zasysa duzo cieplego z komory silnika, ja zrobilem to bardzo prostym domowym sposobem

pozdrawiam
_________________
too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.