 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Osłona stożka |
Autor |
Wiadomość |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 20-08-2007, 07:49 Osłona stożka
|
|
|
Moje pytanie dotyczy materialu i sposobu wykonania oslony stozka.
Z czego najwygodniej bedzie wykonac taka oslone
i jaki material bedzie dobrym izolatorem ?
bedzie akomodowal cieplo z komory silnika ?
Prosze o wasze opinie |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 27-08-2007, 06:39
|
|
|
no tak blacha to wspanialy izolator,
bardziej chodzilo mi o to co na blache, bo sama puszke wiem juz z czego wykonam, niewiem tylko czym ja zaizolowac.
Mysle o jakies piance takiej do ochrony rur np cieplej wody a na nia folia alu taka jaka stosuje sie przy grzejnikach klejac ja do sciany za grzejnikiem w celu odbijania ciepla.
Co wy na to |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 27-08-2007, 19:41
|
|
|
A nie da się go w nadkolu upchnąć??. Z doświadczenia wiem, że taka lokalizacja jest bardzo trafna. Trzeba tylko zrobić jakąś osłonę, żeby woda na stożek nie chlapała.
Jeśli pod maską, to ja bym okleił puszkę styropianem zagrzejnikowym (tym z folią alu), ew dałbym jeszcze warstwę jakiejś pianki np microEPDM (niestety wiem tylko, gdzie można kupić ją w arkuszach po 2mkw.). Generalnie, pod maską, to jakbyś nie zaizolował, to w korku podczas upałów i tak się nagrzeje jak diabli, i start będzie mizerny. Dopiero jak go przedmuchasz świerzym powietrzem (z 20m jazdy) będzie dobrze.
P.S. tak naprawdę, żeby to miało większy sens, to powinieneś zaizolować termicznie cały dolot (na ile się da oczywiście). |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-08-2007, 20:20
|
|
|
W upale to i tak będzie ciągnął upalne powietrze z zewnątrz więc co mu da ta cała izolacja jak na zewnątrz jest np. 36'C |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Kizer [Usunięty]
|
Wysłany: 27-08-2007, 21:03
|
|
|
puntspusy napisał/a: |
bardziej chodzilo mi o to co na blache, bo sama puszke wiem juz z czego wykonam, niewiem tylko czym ja zaizolowac.
|
Proponuję użyć takiej taśmy: KLIK
lub ewentualnie takiej tkaniny: KLIK
Można też dobrać gotową puszkę na filterek, ale jak ktoś się lubi bawić i zrobić coś samemu, to polecam wyżej wspomniane materiały. Są one co prawda przeznaczone do kolektorów wydechowych, ale myślę, że nadadzą się i na dolot |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 28-08-2007, 14:42
|
|
|
Izolacja puszki filtra i tak nie ma najmniejszego sensu ale jak już koniecznie chesz to najlepszym rozwiązaniem jest iść do sklepu gdzie sprzedają klimatyzacje i wentylacje i kupić taki kocyk z wełny mineralnej podklejony z jednej strony folią aluminiową .
Te bandaże to nie do tego. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 28-08-2007, 22:11
|
|
|
saphire napisał/a: | W upale to i tak będzie ciągnął upalne powietrze z zewnątrz więc co mu da ta cała izolacja jak na zewnątrz jest np. 36'C |
Zgadnij ile masz wtedy pod maską. Ja obstawiam conajmniej 80'C.
Izolacja puszki ma sens, ale jeszcze lepiej wywalić to poza komorę silnika. Będzie trochę kombinowania z rurami, kolankami itp, ale za to efekt gwarantowany. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
Ficu865 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-08-2007, 10:41
|
|
|
Moim zdaniem dobrze by było ustawić stożek w miejsce gdzie jest miejsce na przeciwmgielne - oczywiście zabezpieczyć kratką coby jakiejś wiewiórki nie wessało.
Z drugiej strony doprowadzić tam rurę to nie takie proste. Noi kolejna rzecz to czy taka długość rury jest odpowiednia? Bo może to zepsuć osiągi jeśi będzie źle dobrana... |
|
|
|
 |
maklakus
Mitsumaniak

Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 30 Cze 2006 Posty: 378 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-08-2007, 12:53
|
|
|
Szanowni koledzy - aby to miało ręce i nogi powinno wyglądać tak :
z Hamowni wynika że dało to +2,5konia i +7 niutonometrów więcej
Rura dolotowa z nierdzewki powinna miec wymiary: srednica 70mm, dlugosc 360mm
jak na stożek to efekt jest naprawdę bardzo dobry i odczuwalny
Nie kombinujcie z długością i średnicą rury bo nic z tego dobrego nie wyjdzie (pogorszycie osiągi).
Ps. osłona stożka według mnie powinna być z cienkiej blachy i naklejona na to osłona taka jaka macie za kaloryferem i powinno być oki + dolot zimnego powietrza z nadkola prawego zabezpieczony przy wlocie i wylocie pończochą z lajkry heheh... wiem że to śmieszne ale sprawdza się świetnie- niebawem u mnie tak będzie tak więc i foty będą
pozdro |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 06-09-2007, 14:33
|
|
|
Wiec u mnie to wyglada tak, przesylam wam link do innego forum w ktorym jest to opisane :
http://www.hondatech.pl/viewtopic.php?t=4617
maklakus u ciebie tez jest fajnie z tym ze jak narazie zasysa duzo cieplego z komory silnika, ja zrobilem to bardzo prostym domowym sposobem
pozdrawiam |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
|
|