 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Lekkie koło zamachowe |
Autor |
Wiadomość |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 05-09-2007, 13:24 Lekkie koło zamachowe
|
|
|
Zastanawiam sie nad odelżeniem koła zamachowego w mojej hani,
znalazlem czlowieka :
http://www.allegro.pl/ite..._civic_crx.html
ktory sie tym zajmuje, jest konkretny i do tego mily ale nie to jest najwazniejsze.
Niechce utopic niepotrzebnie kasy, stad pytanie :
Czy ktos z was toczyl u niego swoje kolo ?
Czy ktos moze powiedziec cos na temat wykonywanej przez niego uslugi ?
Bede wdzieczny za porade
Pozdrawiam |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
Ostatnio zmieniony przez puntspusy 05-09-2007, 13:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 05-09-2007, 13:40
|
|
|
Poszperaj TU . Najpierw poszukaj, bo banana za dublowanie tematów masz pewnego |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 05-09-2007, 13:46
|
|
|
ok zrozumialem po 3krotnym przeczytaniu o co ci chodzilo
poszperalem na SR i nic niema o kolesiu, no chyba ze za malo szperalem ale ciezko dokladnie przeszperac SR, tak wiec umiescilem ten sam temat co tu na SR i hondatechu
moze mnie niezbanuja |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 23:33
|
|
|
Niestety nie pamietam szczegolow, ale pamietam dobrze tyle (z tematu walkowanego na innym forum), ze zbyt lekkie kolo zamachowe szkodzi zywotnosci mechanicznej. Fabryczne jest dobrane jest optymalnie tak, zeby wykorzystac mozliwosci silnika, ale i nie trzeba bylo go remontowac co 50k km. Tez kiedys myslalem nad tym i wyszlo, ze nie warto. Sa bezpieczniejsze sposoby na zwiekszenie osiagow auta, wiec poki nie zaczynasz kariery swoim autem w streetracingu czy innych powazniejszych zabawach, a bardziej Ci zalezy na trwalosci miska to daruj sobie. |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 06-09-2007, 06:42
|
|
|
dzieki za rade, ale miska mam do normalnej jazdy, a honde do zabawy i chodzi mi tu o honde
naczytalem sie sporo na temat lekkiego kola i jak narazie opinie sa pozytywne, chce swoje odelzyc o max 40%
pozdrawiam |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
dylson [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 22:50
|
|
|
Jak zalozysz lekkie kolo to mozesz stracic wolne obroty i auto moze byc slabsze na wyzszych biegach. O zmniejszeniu zywotnosci silnika pierwsze slysze,wiec Simones, jak mozesz to zapodaj artykul, ktory o tym mowi, to chetnie poczytam. |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 23:26
|
|
|
Tak zgrubsza, bo nie mam czasu i ochoty za bardzo sie w to zaglebiac, ale prosze dylson, http://www.vtuning.com/kolo.html
Dodam jeszcze tylko, ze podobno mozna zapobiec negatywnym skutkom rezonansu wywolanego wibracjami, ale sa 2 ale:
1 trzeba podniesc obroty biegu jalowego o ok. 15% (nie mowie juz o fachowym wywazeniu takiego kola) i
2 to tylko podobno |
|
|
|
 |
puntspusy
Forumowicz

Auto: CBO SuperCharger i CSO
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 505 Skąd: dokąd
|
Wysłany: 07-09-2007, 07:04
|
|
|
szkoda ze wybrales akurat ten link, moglbys sie bardziej postarac zeby zniechcecic ludzi do lekkiego kola, koles w innym artykule np dolotu poleca strumienice dolotowe, potem magicznie przechodzac w temat turbin i NOSa. Brakuje tu jeszcze magnetyzerow,.. wg mnie to swiadczy o powadze stronki...
to co pisze o kolach moze byc prawda w przypadku zle wywazonego kola, chodzi tu o drgania i nierowna prace silnika na wolnych obrotach, moze byc ale niemusi...
zas jesli chodzi o skrocenie zywotnosci silnika to jakis bullshit..
wiecej, duzo wiecej o kolach mozna znalesc np na forum streetracingu gdzie w temacie wypowiadaja sie ludzie ktorzy takie kolo posiadaja a nie tylko teoretycy ktorzy na ten temat dywaguja..
pozdrawiam
p.s. dyskusja przesla na zupelnie inny, bezsensowny tor a chcialem jedynie zapytac o pewnego kolesia ktory zajmuje sie odelzaniem kol bo niepotrzebuje opini ludzi w temacie z ktorym dobrze sie zapoznalem i licze sie z konsekwencjami takiego modu |
_________________ too much of my life is spend on the weekend
byly:Trabant 601 kabrio homemade malowany sprayem, Trabant 601 od inwalidy z przyspawanym pretem do pedalu sprzegla, Wartburg 353 Kombi wlasnorecznie malowany, Wartburg 353 z szyberdachem, Biała Łada 2103 z wadliwa instalacja elektryczna, Mitsubishi Colt A150 z tylnym nadkolem przebitym przez amortyzator, VW Passat B2 Kombi diesel pieknie chodzil na oranzadzie, Mitsubishi Colt C50 dojechal i wrocil z UK, Laguna I RHD przerobiona na LHD, Fiat Uno z najglosniejszym tlumikiem swiata sprzedany osobie gluchoniemej, Mitsubishi Lancer CBO 4G92 -kompresor z mercedesa M62, Honda Civic EG5- zawor spotkal sie z tłokiem, Seiceto 900 sciagnalem opone z felgi bez zdejmowania kola, Nissan Almera 2,2 di, Lancer CSO -do teraz,Mitsubishi Colt 2008 do teraz |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 09-09-2007, 11:13
|
|
|
ja powiem tylko tyle ze daj sobie spokoj to co wymyslily male zolte mozgi to napewno jest dobrze dobrane .
a jakies zmiany zmniejsza zywotnosc silnika np. tak http://www.nissanklub.pl/...b3964d5f48ad768
szkoda samochodu |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 16:17
|
|
|
Alez daj spokoj Tomasz82 niech robia co chca, co to dla nich. Pamietaj, ze sa tacy ludzie co POPRAWIA wszystko i wszystkich , a bez nich nie mozna byloby pozniej obejzec silnika od srodka bez jego rozbierania |
|
|
|
 |
Tomasz82
Mitsumaniak

Auto: Colt c58 gti 2.0
Zaproszone osoby: 5
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 12 Gru 2006 Posty: 677 Skąd: RAWA MAZ
|
Wysłany: 09-09-2007, 16:40
|
|
|
a spawal juz ktos blok
ja tylko oszczegam przed skutkami kola a nie odradzam nikomu tego robic kazdy jest panem swojego silnika.
tylko szkoda bo za jakis czas moze ktos na forum napisze posta w dziale kupie [silnik kupie] |
_________________ Colt c58 gti 2.0
Nissan interstar 2.5 cdti
Fiat Albea (firma)
Honda TRX250 (qadomania)
 |
|
|
|
 |
Koton
Forumowicz
Auto: Bez auta. Kiedys 92` CA5A
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2005 Posty: 356 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 10-09-2007, 13:27
|
|
|
W powyższym linku w jednym z postów została przytoczona ciekawa historia
arczar napisał/a: |
szkoda że nie widzieliście jak wylatuje zamach od ciągnika(traktora dla niewtajemniczonych ). 100KG wagi i pomimo niezaduzych obrotów ma ogromny pęd wynikający z wagi.Tnie połaczenie silnika,ze skrzynią,mur z pustaków żyżlowych i małe drzewo i w sumie bo 150m się zatrzymuje-gdyby nie mur go nie spowolnił przejechałby przez pół wsi w której mieszkał mój ojciec.
|
Wypadłem z krzesła |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 10-09-2007, 20:53
|
|
|
puntspusy napisał/a: | to co pisze o kolach moze byc prawda w przypadku zle wywazonego kola, chodzi tu o drgania i nierowna prace silnika na wolnych obrotach, moze byc ale niemusi...
zas jesli chodzi o skrocenie zywotnosci silnika to jakis bullshit.. |
Jeśli będą drgania, to na pewno zmniejszy się żywotność silnika. Podobnie, jesli na skutek odelżenia koła drgania z układu napędowego będą przenosić sie na wał i korby.
Jest tylko jedno ale. Żywotnośc jesli się zmniejszy to o 1, może 2, a może 5%. A przecież dłubiesz w tym samochodzie nie po to, że 500kkm przejechał, tylko żeby fajnie latał (bodajby kilka razy). Tak więc gadanie o żywotności wydje mi się mało istotne, bo nie ona jest tu priorytetową sprawą. Powodzenia |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
Simones [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2007, 20:58
|
|
|
A to zmienia zupelnie postac rzeczy zwolin, w takim ukladzie proponuje dac mu Garreta o srednicy 1m. Pojdzie raz, ale za to jak raketa |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 10-09-2007, 21:02
|
|
|
Simones napisał/a: | w takim ukladzie proponuje dac mu Garreta o srednicy 1m. |
Nie nadmucha
Znane są i takie przypadki. Włacznie z tym, że silnika starczyło tylko na drogę na hamownię i z powrotem. Ale co to był za wynik. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
|
|