Zmiana sytentyk - polsyntetyk |
Autor |
Wiadomość |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2007, 21:49 Zmiana sytentyk - polsyntetyk
|
|
|
Temat walkowany ale tyle sie ich po wyszukaniu pojawia ze zdecydowalem na nowy.
Sprawa wyglada tak : przejechane 215k km, ubytek oleju to okolo 1/2 miedzy max a min na bagniecie na 5k km. Od poczatku auto jezdzi na Mobil 1 0W-40.
Pytanie: zmieniac na polsyntetyk? Ma to jakis sens? Cos sie zmieni czy takim ubytkiem nie zawracac sobie glowy? (wydaje sie ze wszystko szczelne wiec pewnie spala sie) |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 03-10-2007, 22:35
|
|
|
IMHO pewnie ciut za rzadko ma - jak już to nie półsyntetyk tylko nadal syntetyk Mobil1 ale może 5w40 lub 5w50 ale generalnie jak się mieścisz od max do min od wymiany do wymiany to jest OK |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
turek61
Mitsumaniak Zgred :)

Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 09 Lis 2006 Posty: 1694 Skąd: Szczecin/Police
|
Wysłany: 04-10-2007, 19:24
|
|
|
saphire napisał/a: | jak już to nie półsyntetyk tylko nadal syntetyk Mobil1 ale może 5w40 lub 5w50 | popieram |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 04-10-2007, 20:48
|
|
|
Nie lej półsyntetyka, bo to jeszcze za zdrowy silnik na takie ruchy. Mobil 5W50 powinien poprawić sytuację. Pamietaj, że jak będziesz kręcił silnik na czerwone pole to i minerała ci wciągnie. poprostu lej dobry olej, kontroluj poziom i ... szerokości |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
wegiel [Usunięty]
|
Wysłany: 04-10-2007, 21:09
|
|
|
Ok, dzieki. Mysle ze do wymiany czyli do przebiegu 15k km bede musial dolac jakies 300-500ml ale pewnie nastepnym razem zaleje 5W-50 zgodnie z rada.
Do czerwonego go nie ciagne - szkoda mi go
Dzieki wielkie,
[ Dodano: 08-10-2007, 22:33 ]
Hmm, chyba sie pospieszylem z tym spalaniem oleju. Umylem silniczek i po dluzszej przejazdzce zauwazylem slady oleju przy srubach od glowicy przy kolektorze wylotowym i po prawej czesci silnika - w kierunku akumulatora.
Wiec chyba to uszczelka zaworow - mam nadzieje ze nic wiecej.
A ten olej co pisaliscie to juz chyba full wypas i chyba ciezko znalezc lepszy w normalnych sklepach |
|
|
|
 |
|