Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak odpalacie swoje cari GDI
Autor Wiadomość
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 02-10-2007, 19:45   Jak odpalacie swoje cari GDI

Może to głupie pytanie, ale ciekawi mnie jakie macie nawyki przy porannym uruchamianiu swoich GDI. Wiadomo, że nie dodaje się gazu w momencie uruchamiania, ale co zaraz potem?. Czy dodajecie od razu gazu, czy czekacie, aż cari sama wykona pewne czynności (podbicie obrotów i ich ustabilizowanie) i dopiero potem ruszacie pedał gazu.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-10-2007, 19:49   

Ja tam zapalam czaem poczekam aż oboryy spadną do stanu ponad 1k i ruszam albo odrazu jade.Na poczatku tylko się nie daje za mocno gazu i tyle.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 02-10-2007, 20:48   

Na początek po przekręceniu kluczyka w stacyjce czekam aż zgasną lampki od silnika i poduch po czym startuję z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem(zgodnie z instrukcją).
Czekam aż obroty się ustabilizują na 800 co jest gdzieś po ok. pół minuty i startuję.
Staram sie w miarę możliwości nie piłować od razu silnika jadąc nie przekraczając 2tys. obrotów do czasu aż wskazówka temp. nie jest na środku skali.
Później to już ile fabryka dała.
Skoro już tak sie rozpisałem to dodam jeszcze że po dłuższej jeździe nie gaszę od razu silnika tylko przez ok 2 min. daje mu odpocząć na luzie i dopiero stop.
Po prostu traktuję silnik dosłownie po ludzku.Tak jak my po nocy nie wchodzimy od razu na wysokie obroty a przed snem chcemy sie wyciszyć :wink:
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 02-10-2007, 21:03   

od 3 lat robię as follows: czekam ok 5 - 8 sek po przekręceniu kluczyka...sprawdzam wowczas czy palą sie kontrolki ktore mają sie palić i później uruchamiam silnik i jadę... :D
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 02-10-2007, 21:15   

turek61 napisał/a:
Na początek po przekręceniu kluczyka w stacyjce czekam aż zgasną lampki od silnika i poduch po czym startuję z wciśniętym sprzęgłem i hamulcem(zgodnie z instrukcją).

1 robie to samo
2 ruszam tylko wtedy gdy silnik osiagnie te 700-800 obr/min
3 do osiagniecia temperatury roboczej nigdy nie piluje samochodu -czyli jazda do 2500 obr/min, po osiagnieciu temperatury tez nigdy nie piluje silnika :) kiedy 3eba to 3eba ale normalnie jezdze normalnie :D
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 03-10-2007, 22:01   

W automacie to ciut inaczej bo rano po odpaleniu po chwili jak już obroty opadną poniżej tysiąca to po prostu wrzucam R i wycofuję z garażu bez dodawania gazu - jedynie przytrzymuje hamulcem szybkość cofania (automat sam cofa bez gazu), jak już wyjadę to N i ręczny i idę zamknąć garaż, potem D i 300m pod górę, później 2.2km z góry (tu już temperaturka w połowie skali) później 5km po płaskim w średnim korku i jestem w robocie (10-15 minut jak wyjadę przed korkiem, jak w korku to pół godziny). Po pracy dokładnie odwrotnie powrót czasem jakimiś bocznymi z usiłowaniem objechania lub przynajmniej zmniejszenia korków np. 1km po płaskim, 500m pod górę, 2km z góry, 2km po płaskim 3km pod górę i finał 300m z góry do garażu (jak korek to godzina, jak nie ma dużego korka to pół godziny). No i nie dziwne że spalanie mam po mieście 11-12 L :badgrin:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Master 
Mitsumaniak
Mitsubishi Carisma


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Wrz 2007
Posty: 120
Skąd: Busko-Zdrój
Wysłany: 08-10-2007, 21:38   

ja przekrecam kluczyk czekam az ucichnie cykanie zgasna kontrolki potem stabilizacja obroto ale czasami mi sie czekac niechce dodaje troche gazu podkreslam troche wtedy duzo szybciej opadaja w okolice 1 noi lets go
_________________
Jadę sobie dziurą, aż tu nagle asfalt :D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.