ile oleju w skrzyni?? |
Autor |
Wiadomość |
kunacik [Usunięty]
|
Wysłany: 08-02-2008, 23:39 ile oleju w skrzyni??
|
|
|
wlasnie jestem po wymianie sprzegla i wymienilem tez od razu olej w skrzyni.... tylko ze wlalem go tyle samo co zlalem czyli jakies 1,6 litra.... nie moglem znalezc korka poziomu oleju.... wie ktos ile powinno byc oleju w skrzyni?? |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2008, 09:47
|
|
|
Qrcze nie wiem jaki masz silnik bo nie masz w swoim opisie ale wydaje mi sie że więcej niż 1,6 l. Jeżeli masz silnik CK1 to masz 2,1 więc jeśli rozbierasz skrzynie na czynniki pierwsze to właśnie tyle potrzebujesz (jeżeli zmieniałbyś tylko olej bez naprawy to mógłbyś lać 2,0). Ale jak mówię nie wiem jaki masz motor. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-02-2008, 12:23
|
|
|
A którędy wlewałeś olej do skrzyni. Korek wlewowy (od przodu skrzyni za zderzakiem) jest jednocześnie kontrolką poziomu. Jeśli zaczyna się z niego sączyć olej to jest odpowiedni poziom. Jeśli masz silnik 1.6 to do pustej skrzyni wchodzi 1.8 litra. |
|
|
|
 |
dm17 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2008, 15:31
|
|
|
Hugo napisał/a: | A którędy wlewałeś olej do skrzyni. Korek wlewowy (od przodu skrzyni za zderzakiem) jest jednocześnie kontrolką poziomu. Jeśli zaczyna się z niego sączyć olej to jest odpowiedni poziom. Jeśli masz silnik 1.6 to do pustej skrzyni wchodzi 1.8 litra. | Hugo u mnie są dwie śruby - jedna wyżej do sprawdzenia poziomu, jedna niżej do zlania płynu.. |
|
|
|
 |
kunacik [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2008, 15:40
|
|
|
silnik mam 1,3.
olej wlewalemslalem jakas sruba od gory bo akurat mialam dostep wiec myslalem ze to trzeba ta ta od strony zdezaka tez widzialem ale nie moglem jej odkrecic.... ale chyba bede musial zeby sprawdzic poziom..... ta sruba co wlewalem olej miala kulke na koncu, moglo to cos zaszkodzic skrzyni ze ja wykrecilem i tam wlalem olej??
[ Dodano: 09-02-2008, 17:13 ]
jeszcze jedno...wkasnie wsluchiwalem sie pod maska i cos mnie zaniepokoilo..... skrzynia jakby glosno pracowala.... po wcisnieciu sprzegla wszystko ustaje wiec to nie jest lozysko....
zalalem olej mobil (bylo na nim napisane ze do automatycznych skrzyn biegow ale koles w sklepie polecil mi ten) przed wymiana leju tez bylo slychac lekki szum ale wydaje mi sie ze bylo ciszej.... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-02-2008, 17:45
|
|
|
kunacik napisał/a: | ta sruba co wlewalem olej miala kulke na koncu, moglo to cos zaszkodzic skrzyni ze ja wykrecilem i tam wlalem olej?? | Wykręciłeś śrubę od wodzika blokującego biegi. Jak wszystkie biegi wchodzą i się nie haczą to masz szczęście. kunacik napisał/a: | wkasnie wsluchiwalem sie pod maska i cos mnie zaniepokoilo..... skrzynia jakby glosno pracowala.... po wcisnieciu sprzegla wszystko ustaje wiec to nie jest lozysko.... | Może wlałeś go za mało. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-02-2008, 20:33
|
|
|
Olej do skrzyni manualnej ma odpowiadać specyfikacji API GL4 75w90 lub GL4 75w85. O ile wiem Dextron nie spełnia tej specyfikacji, mało tego ma API GL5 co może mieć wpływ na synchronizatory (po prostu się rozwalą) |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
kunacik [Usunięty]
|
Wysłany: 09-02-2008, 22:35
|
|
|
a to nie moze byc jakies lozysko w skrzyni? jak zdejmowalem skrzynie to na jej koncu widzialem jakas adkrecana czesc..... na moj rozum to moze byc tam jakies lozysko ale to tylko na moj rozum....
[ Dodano: 09-02-2008, 22:37 ]
podejrzewam jakies lozysko bo daje znac o sobie ten dzwiek nawet na luzie.... przeciez wtedy zadne tryby nie pracuja..... ja wciskam sprzeglo to cisza, jak puszczam to szumi..... |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-02-2008, 00:01
|
|
|
kunacik napisał/a: | jak zdejmowalem skrzynie to na jej koncu widzialem jakas adkrecana czesc | Pod tą obudową jest mechanizm piątego biegu. kunacik napisał/a: | na moj rozum to moze byc tam jakies lozysko ale to tylko na moj rozum.... | Są, a jakże, ale nie wydaje mi się, że to stamtąd pochodzą dźwięki. kunacik napisał/a: | podejrzewam jakies lozysko bo daje znac o sobie ten dzwiek nawet na luzie.... przeciez wtedy zadne tryby nie pracuja..... ja wciskam sprzeglo to cisza, jak puszczam to szumi..... | Pasuje idealnie na uszkodzone łożysko oporowe sprzęgła. Wymieniałeś łożysko oporowe czy nie? Jeśli tak to jakiej firmy? |
|
|
|
 |
kunacik [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 10:40
|
|
|
lozysko wymienilem na nowe... nie wiem jakiej bylo firmy ale było na nimnapisane "JAPAN"
ale przeciez jak by to było lożysko to chalasowaloby ono przy wcisnietym pedale sprzegla a nie jak ja go puszczam a tu jest odwrotnie..... dobrze to rozumowuje? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21953 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:15
|
|
|
kunacik napisał/a: | ale przeciez jak by to było lożysko to chalasowaloby ono przy wcisnietym pedale sprzegla a nie jak ja go puszczam a tu jest odwrotnie..... dobrze to rozumowuje? | Właśnie odwrotnie. |
|
|
|
 |
kunacik [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 11:51
|
|
|
no wiec sprzedawca sprzegła zapewnia mnie ze łozysko jest japonskiej firmy aisin... moze to poprostu musi troche popracowac zeby sie wszystko ulezalo...
a co do oleju to jest to MOBIL1 ATF 220. i powiedzcie mi czy musze go spuszczac czy moge go zostawic? |
|
|
|
 |
wujas
Forumowicz
Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008 Posty: 138 Skąd: Skórcz
|
Wysłany: 10-02-2008, 20:19
|
|
|
z tego co wiem to ATF jestdo automatycznych skrzyn biegow no ale moge sie mylic |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-02-2008, 20:27
|
|
|
Musisz zrobić tak jak napisał Wichura! Marka oleju bez większego znaczenia, najważniejsza jest odpowiednia specyfikacja i klasa! żadnych olei do automatów!
Do twojej skrzynki wejdzie na maxa jakieś 1,9 litra, możesz wlać olej tafx castrola gl4 75w90. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 10-02-2008, 23:03
|
|
|
kunacik napisał/a: | no wiec sprzedawca sprzegła zapewnia mnie ze łozysko jest japonskiej firmy aisin... moze to poprostu musi troche popracowac zeby sie wszystko ulezalo...
a co do oleju to jest to MOBIL1 ATF 220. i powiedzcie mi czy musze go spuszczac czy moge go zostawic? |
Łożysko nie może być japońskiej firmy Aisin, gdyż oni nie produkują łożysk. Do zestawu docisk/sprzęgło /łożysko, u mojego szwagra, dołączono łożysko SKF. A najczęściej dodawane jest KOYO. W łożysku oporowym nic się nie musi układać albo działa, albo nie działa. Jeżeli hałasuje znaczy, że jest do d... co najczęściej nie ma wpływu na pracę samochodu. W Fiatach wszystkie łożyska oporowe są do niczego i słychać je po 20.000km. Łożysko oporowe pracuje tylko po wciśnięciu sprzęgła, najczęściej przy niskich obrotach, co nie zmienia faktu że uszkodzone jest wk.... Na początku zmień olej w skrzyni, mając inną lepkość może powodować dziwne efekty dźwiękowe. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|