Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Newsletter AutoCentrum.pl
Autor Wiadomość
turek61 
Mitsumaniak
Zgred :)


Auto: Outlander I Turbo
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 1694
Skąd: Szczecin/Police
Wysłany: 10-02-2008, 11:40   Newsletter AutoCentrum.pl

Cytat:

Wiadomości - Nowości (2008-02-05)

Niezawodny Mitsubishi Colt
Według raportu usterkowości Dekra.

Mitsubishi Colt zajął pierwsze miejsce w raporcie usterkowości 2008 sporządzonym przez rzeczoznawców firmy Dekra. Model ten okazał się najmniej awaryjny w segmencie samochodów mini i małych o przebiegu do 30 000 km. Raport obejmuje usterki występujące w autach ocenianych nie według wieku, lecz według liczby przejechanych kilometrów oraz uwzględnia tylko usterki specyficzne dla pojazdów używanych. Takie ujęcie sprzyja bardzo realnej ocenie jakości technicznej samochodów.

Colt jest najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Europie. VI generacja pojawiła się w sprzedaży w czerwcu 2004 r., a od wiosny 2005 r. dostępny jest wariant trzydrzwiowy, oferowany także z turbodoładowanym silnikiem benzynowym o mocy 110 kW/150 KM („Colt CTZ"). Ofertę dopełnia „Colt CZC", kabriolet coupé, oferowany w Polsce od wiosny 2007 r.



Colt jest najpopularniejszym modelem Mitsubishi w Europie.



[ Dodano: 10-02-2008, 11:44 ]
2008-02-06
Kolizja a wypadek drogowy

Cytat:
Uczestniczyłeś w zdarzeniu drogowym? Nie wiesz czy zakwalifikować zdarzenie jako kolizję czy wypadek? Jakich czynności należy dokonać po kolizji, a jakich po wypadku. Powyższy artykuł pozwoli uzyskać odpowiedź na pytania.

Kolizja jest to zdarzenie drogowe, w wyniku którego szkodzie ulega jedynie mienie np. samochód.
Wypadek drogowy ma miejsce wtedy, gdy uczestniczące w niej osoby doznają urazów lub ponoszą śmierć.
Postępowanie w przypadku kolizji

Przede wszystkim w trakcie kolizji należy zatrzymać pojazd. Należy to uczynić ze spokojem i bez paniki. Po zatrzymaniu pojazdu należy zapewnić bezpieczeństwo sobie i innym kierowcom w miejscu zdarzenia tzn. należy postawić trójkąt ostrzegawczy oraz włączyć światła awaryjne. Kolejną czynnością w przypadku kolizji będzie zebranie danych personalnych drugiego kierowcy (imię nazwisko, adres, nr rejestracyjny i marka pojazdu, firma ubezpieczeniowa w której pojazd jest ubezpieczony oraz nr polisy). Naszym obowiązkiem jest także przedstawienie własnych danych personalnych drugiemu kierowcy. W przypadku, gdy istnieje wzajemna zgoda między kierowcami do ustalenia przebiegu kolizji nie jest wymagana obecność policji. W przypadku, gdy drugi kierowca jest sprawcą kolizji należy poprosić o sporządzenie oświadczenia. Dla jak najszybszego uzyskania odszkodowania oświadczenie należałoby sporządzić w siedzibie firmy ubezpieczeniowej sprawcy. Nie zapomnijmy sprawdzić czy sprawca kolizji złożył podpis pod oświadczeniem.

Nie uchylajmy się również od odpowiedzialności w chwili, kiedy sami przyczyniliśmy się do spowodowania kolizji. Pomimo, że obecność policji nie jest wymagana na miejscu zdarzenia istnieją wyjątki od tej zasady. W przypadku, gdy jeden z kierowców jest cudzoziemcem, w przypadku podejrzenia stanu nietrzeźwości u sprawcy kolizji. Policję należy wezwać również w przypadku różnicy zdań pomiędzy kierowcami.
Postępowanie w przypadku wypadku drogowego

Pierwszą czynnością w trakcie wypadku powinna być ocena sytuacji na miejscu zdarzenia. Najpierw należy sprawdzić w jakim stanie są poszkodowani. W razie konieczności należy udzielić pierwszej pomocy do czasu przybycia pogotowia. Następnie należy zawiadomić o wypadku pogotowie ratunkowe oraz policję. Podobnie, jak w przypadku kolizji należy zabezpieczyć miejsce wypadku. Wiąże się to z zabezpieczeniem wszystkich możliwych dowodów z miejsca wypadku. Pozwoli to policji na ustalenie przebiegu wypadku oraz sprawcy wypadku. Naszym obowiązkiem jest także pozostanie na miejscu zdarzenia do czasu przyjazdu policji. W przypadku oddalenia się sprawcy wypadku z miejsca zdarzenia, sąd jest uprawniony do wymierzenia mu kary. Podobnie jak w przypadku kolizji należy uzyskać dane personalne sprawcy oraz spisać niezbędne oświadczenie w obecności policji.

Autorem artykułu jest firma
Biuro Obsługi Szkód i Windykacji Wierzytelności InterLex Sp. z o.o.


[ Dodano: 23-02-2008, 14:34 ]
GTC wprowadziło opłaty na autostradzie A1

Cytat:
Przejechanie 25 km kosztuje 6,70 zł, czyli prawie 27 gr/km.

Operator autostrady A1 firma Gdańsk Transport Company wprowadziła opłaty za przejazd nowo otwartym 25-kilometrowym odcinkiem z Rusocina do Swarożyna. System poboru został uruchomiony dokładnie o północy z wtorku na środę. Opłaty będą pobierane na końcu podróży w wyznaczonych miejscach poboru na podstawie biletu, który kierowcy są zobowiązani pobrać wjeżdżając na autostradę. Wysokość opłat zależy od kategorii pojazdu oraz przejechanego dystansu. W razie braku ważnego biletu wjazdowego kierowca będzie zobowiązany do uiszczenia maksymalnej opłaty zgodnie z obowiązującą tabelą opłat dla danej kategorii pojazdu i danego miejsca poboru. Pojazdy mające winiety są zwolnione z opłat. W początkowym okresie należność będzie pobierana wyłącznie w gotówce, ale operator zapowiada z czasem wprowadzenie bezgotówkowych form płatności, np. za pomocą karty kredytowych, karty debetowych, czy karty paliwowe. Opłaty będą pobierane wyłącznie w gotówce w następujących walutach: polski złoty (PLN), euro (EUR) i dolar amerykański (USD). Przy płatnościach w walutach obcych będą akceptowane tylko banknoty o nominale nie większym niż 100 euro i 100 dolarów.


Tabela opłat wprowadzonych na autostradzie A1.



Najpopularniejsze auta terenowe i rekreacyjne w 2007 roku

Cytat:
Dzięki dynamicznemu wzrostowi sprzedaży „terenówki” stały się czwartym najpopularniejszym segmentem krajowego rynku nowych samochodów. Zeszłoroczny wynik 18 651 szt. oznacza wzrost o 52,5% w porównaniu z rokiem 2006.

Pojazdy rekreacyjne i terenowe stanowią jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów polskiego rynku. W 2007 roku z salonów dilerskich wyjechało łącznie 18 651 pojazdów tego typu, a więc o 52,5% więcej niż w roku poprzednim – podał Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego Samar. Dzięki temu udział tej grupy samochodów w rynku krajowym zwiększył się z 5,1 do 6,4%, a rankingu najpopularniejszych segmentów zapewnił awans z szóstego na czwarte miejsce.

Dominują samochody japońskich marek, które zajęły aż 8 pierwszych miejsc w czołowej dziesiątce. Listę najpopularniejszych modeli otwiera Toyota RAV4 z wynikiem 3 149 szt. To zdecydowanie najpopularniejsze SUV, przeznaczony raczej do miasta i na weekendowe wypady niż do jazdy w terenie. W tym ostatnim środowisku lepiej sprawdzi się drugie w rankingu Suzuki Grand Vitara (2 179 szt.), którym pokusić się już można o terenowe wyprawy. Trzecią medalową pozycję zajęła Honda CR-V (1 942 szt.), zawdzięczająca swoją pozycję w dużym stopniu udanemu nowemu modelowi, jaki w salonach pojawił się na początku 2007 roku. Czwarte miejsce przypadło Mitsubishi Outlander (1 054 szt.) – pierwszemu ze zbliżonych konstrukcyjnie „trojaczków" (Citroen C-Crosser i Peugeot 4007). W pierwszej piątce znalazł się jeszcze Nissan X-Trail (832 szt.), w przypadku którego w trakcie minionego roku miała miejsce zmiana modelu. Szósta lokata z nieznacznie słabszym wynikiem przypadła Subaru Forester (811 szt.), przed Toyotą Land Cruiser (531 szt.), którą można wybrać się w prawdziwy teren, oraz offroadowym Suzuki Jimny (501 szt.).





Cytat:
Dopiero na dziewiątym miejscu został sklasyfikowany pierwszy „europejczyk" – BMW X3 (435 szt.), pierwszą dziesiątkę zamyka koreański Chevrolet Captiva (426 szt.) ze sprzedażą mniejszą zaledwie o 9 egzemplarzy. W drugiej dziesiątce znalazło się już więcej samochodów ze Starego Kontynentu. Na 11 miejsce, z 34 rok temu, awansowało BMW X5 (413 szt., +304,9%), nieznacznie wyprzedzając Audi Q7 (400 szt., +51,5%), które przesunęło się w górę zestawienia o dwie pozycje. Na piętnastej pozycji znalazł się Mercedes Klasy M (355 szt., +18,7%), przed Volvo XC90 (334 auta, +16,4%).




Rynek autogazu w Polsce. Dokąd zmierza, ten prawie największy rynek Europy?


Cytat:
Minął kolejny rok autogazu. Nie doczekaliśmy się wprowadzenia w Polsce obowiązkowego Regulaminu EKG ONZ Nr 115 dotyczącego homologacji sposobu montażu instalacji gazowych w samochodach.

Pomimo, że nikomu nie spieszy się z wprowadzeniem jego postanowień, nasuwa się pytanie. Dlaczego? Podwyższyłaby się znacząco jakość usług w branży. Jednak są w Polsce firmy, które oferują instalacje spełniające wymagania Regulaminu EKG ONZ Nr 115 i zaopatrują zakłady montażu w kompletne markowe instalacje gazowe.

Jesteśmy europejskim liderem co do ilości montaży instalacji gazowych. Niestety, póki co ilość nie idzie w parze z jakością.

Rynek montażu instalacji zamiast być regulowany odpowiednimi przepisami dostosowanymi do zmian zachodzących w branży samochodowej, został pozostawiony samemu sobie jak handel ziemniakami.

Rezultat?! Niezadowoleni klienci, jeżdżący samochodami spełniającymi normy EURO 4, którym instalacje zamontował zakład:
- znajdujący się na liście ITS-u dodany do homologacji uzyskanej w oparciu o auta na poziomie EURO 2;
- stosujący do zabudowy składankę wg zasad „im taniej tym lepiej", których funkcjonowania w samochodzie nie badano w żadnym laboratoriów.

Rynek autogazu w Polsce. Dokąd zmierza, ten prawie największy rynek Europy?Rezultatem takiego stanu rzeczy jest przechodzenie kierowców na samochody z silnikiem diesla, zamiast korzystanie z możliwości jazdy na tańszym i ekologicznym paliwie.

Specjaliści w branży potrafią przystosować samochody do jazdy na gazie zapewniając dynamikę i inne parametry na poziomie nie odbiegającym od pracy silnika na benzynie. Szkoda żeby takie możliwości były nie wykorzystane z powodu tych, którzy w pogoni za zyskiem oferują taniochę i bezkarnie chodzą na skróty.

Instalacja gazowa nie może być tania, bo żeby była niezawodna trzeba zapewnić sprawne działanie wielu elementów jednocześnie w szerokiej gamie aut, a to wymaga nakładu pracy wielu techników, inżynierów oraz stosowanie przewidzianych przez nich elementów.

Na rynku polskim działają dostawcy kompletnych, markowych instalacji gazowych, którzy potrafią sprostać wymaganiom rynku wprowadzając nowsze produkty spełniające coraz wyższe oczekiwania Klientów.




72-letni pirat drogowy :shock:


Cytat:
1000 zł mandatu i 20 punktów karnych.

W małej miejscowości świętokrzyskiej gminy Samborzec kierujący samochodem marki Rover podczas wyprzedzania dwóch samochodów uderzył w trzeci pojazd, który prawidłowo skręcał w lewo. Rozpędzony pirat nawet na chwilę nie zatrzymał się i pomknął w kierunku krajowej drogi nr 79. Zdenerwowany kierowca uszkodzonego samochodu, któremu na szczęście nic się nie stało, powiadomił o całym zdarzeniu miejscową jednostkę policji. Pierwsze próby odnalezienia sprawcy kolizji nie powiodły się, a samochód jakby zapadł się pod ziemię. Dopiero kilkadziesiąt minut po całej sytuacji, policjanci z sandomierskiego ruchu drogowego zauważyli czerwonego Rovera pędzącego krajówką. „Szalony" kierowca na skrzyżowaniu ulic właśnie zaczął wyprzedzać ciężarówkę. Mało brakowało a doprowadziłby do kolejnej kolizji. Policjanci zatrzymali go po krótkim pościgu.

Okazało się, za kierownicą auta siedział 72-letni mieszkaniec gminy Ćmielów, który początkowo tłumaczył, że wygięta maska jego samochodu to efekt zderzenia się z drzewem. Później zmienił zdanie tłumacząc, że po kolizji drogowej nie zatrzymał się, gdyż spieszył się by podbić dowód rejestracyjny. Jego ważność właśnie się kończyła. Teraz oprócz 1000 złotych mandatu otrzymał 20 punktów karnych.
:badgrin:

[ Dodano: 04-03-2008, 20:56 ]
23.02. Mitsubishi L200 - farmer w mieście

Fenomen aut typu pick-up używanych głównie do jazdy po mieście, często budził moje zastanowienie. Może to chwilowa moda, a może ekstrawagancja użytkowników? Czy po kliku dniach spędzonych za kierownicą Mitsubishi L200 będę bliższy dotarcia do prawdy? Zobaczymy.

http://motogazeta.autocen..._____72_11.html

[ Dodano: 04-03-2008, 20:59 ]
Pick-up´y w teście zderzeniowym EuroNCAP
Wpadka Nissana Navara – poduszki

Euro NCAP opublikowało wyniki najnowszych testów zderzeniowych, po raz pierwszy z udziałem pick-up´ów. Próbie poddano trzy pojazdy tego typu: Nissana Navara, Mitsubishi L200 oraz Isuzu D-Max/Rodeo. O ile Mitsubishi zdobyło 4 gwiazdki (na 5 możliwych) za ochronę dorosłych, 3 gwiazdki za bezpieczeństwo dzieci i tylko jedną za bezpieczeństwo pieszego, to pozostałe pick-up´y wypadły znacznie gorzej. Negatywnie zaskoczył Nissan Navara, którego bezpieczeństwo dzieci zostało wprawdzie ocenione na 3 gwiazdki, a pieszych na 2 gwiazdki, ale za ochronę dorosłych dostał tylko jedną gwiazdkę, i to przekreśloną. Taki wynik uzyskał Fiat Seicento, chociaż rezultatów tych nie można porównywać, ponieważ dotyczyły innego segmentu pojazdów (tak podaje EuroNCAP, o czym niektórzy zapominają). Powodem słabego wyniku w pierwszej kategorii był problem z napełnianiem poduszek gazowych. Nissan podjął już działania mające na celu modyfikację oprogramowania sterownika, co ma rozwiązać problem, a EuroNCAP opublikuje wkrótce wyniki testu poprawionego modelu. Trzeci z badanych pick-up´ów – Isuzu D-Max/Rodeo także wypadł słabo: po 2 gwiazdki za bezpieczeństwo dorosłych oraz dzieci i 1 gwiazdka za bezpieczeństwo pieszych.

Nissan opublikował komunikat, w którym zapewnia, że problem opóźnionego otwarcia poduszek gazowych dotyczy ograniczonej liczby egzemplarzy Navary z roku modelowego 2008, które zostały wyprodukowane w okresie od maja do grudnia 2007 r. Kwestia modułu sterującego poduszek powietrznych ma nie występować w Navarach wyprodukowanych od wprowadzenia modelu na rynek w 2005 r. do maja 2007 r. Kampanią serwisową zdecydowano się objąć jednak wszystkie egzemplarze wprowadzonego na rynek w 2005 roku modelu.




NOWY MITSUBISHI LANCER SEDAN

PEŁNA GAMA SILNIKÓW JUŻ W POLSKIEJ OFERCIE

W polskich salonach Mitsubishi Motors już w marcu zadebiutuje Lancer Sedan z zupełnie nowym silnikiem benzynowym MIVEC ze zmiennymi fazami rozrządu o pojemności 1.8 l. i mocy 143 KM. To kluczowy model z gamy Lancerów Sedan, gdyż według szacunków polskiej filii Mitsubishi Motors aż 80% klientów zdecyduje się na auto z tą nową jednostką napędową. Dynamiczny i elastyczny silnik 1.8 pozwala na rozpędzenie auta do prędkości 100 km/h w 9.8 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 204 km/h. Lancer Sedan 1.8 wyróżnia się także korzystną ceną – jest ona wyższa od ceny Lancera 1.5 jedynie o 3000 zł. Oprócz dwóch silników benzynowych Lancera Sedan napędza także 2.0 – litrowy silnik Diesla i mocy 140 KM.

Kluczowe cechy tego sportowego sedana, produkowanego w japońskiej fabryce Mizushima to drapieżna, dynamiczna sylwetka, doskonałe własności jezdne, uzyskane dzięki wykorzystaniu najnowocześniejszych rozwiązań technicznych, takich jak płyta podłogowa „Project Global", długoletnie rajdowe tradycje oraz bogata lista wyposażenie w połączeniu z atrakcyjną ceną.

Mierzący 4,57m długości Lancer Sedan – dłuższy i szerszy od poprzednika – to stosunkowo duży samochód (czego dowodem jest przestronne wnętrze), jak na swój segment i jest de facto pozycjonowany pomiędzy segmentami C i D.

W standardowym wyposażeniu tego auta znajduje się między innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeństwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która cieszy się największą popularnością w Polsce, znajdziemy także zestaw głośnomówiący bluetooth, automatyczną klimatyzację, aluminiowe, 16-calowe obręcze kół, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane koło kierownicy z przyciskami sterującymi radiem, 6 głośników, i chłodzony schowek.

Ceny auta rozpoczynają się od 59 990 zł.



Mitsubishi Eclipse 2009 - look w stylu Evolution



Cytat:
Mitsubishi przedstawiło model Eclipse na rok modelowy 2009, który trafi do sprzedaży w wakacje tego roku. Zmiany są delikatne, choć najbardziej z zauważalnych jest przedni zderzak, w który wkomponowano trapezową atrapę znaną m.in. z Lancera Evolution.


Więcej: http://www.autogaleria.pl/news/index.php?id=1113


"Rozważny i romantyczny Colt Z Turbo"

Cytat:
Chcesz Colta? OK., jest wersja 5-drzwiowa, która wywołuje emocje tylko u ojców. Jest Colt CZ3, który już poruszy serca młodych i dynamicznych. I jest On. Narwaniec. Dzikus. Kochanek. Wpada w oko. Chwyta za serce. Podwyższa tętno. Colt CZT.




TEST: http://www.autogaleria.pl/auto_test/test.php?id=6

[ Dodano: 07-03-2008, 19:09 ]

[ Test opon letnich 195/65 R15V (2008) ]

Aż 16 z 19 przetestowanych przez ADAC oraz fundację Warentest modeli opon letnich otrzymało oceny „szczególnie polecana” lub „polecana”. Chiński produkt wypadł na tym tle tragicznie. Po raz kolejny okazało się, że wyższa wcale nie gwarantuje wyższej jakości.

Wyniki tegorocznego testu opon letnich w rozmiarze 195/65 R15V (do 240 km/h), czyli do samochodów klasy średniej, są wyjątkowo pozytywne. Widać wyraźną czołówkę obejmującą cztery modele oraz dwanaście dobrych produktów, które na ogół ustępują liderom tylko w jednej dziedzinie, spisując się niekiedy od nich lepiej w innych kategoriach.

Zwycięzcami zostały cztery produkty: Pirelli P 6, Bridgestone Turanza ER 300, Vredestein Sportrac 3 i Dunlop SP Sport Fastresponse. Uzyskały one ocenę „szczególnie polecana", ponieważ w kwestiach istotnych dla bezpieczeństwa nie wykazały jakichkolwiek słabości. Słabsze rezultaty na mokrej jezdni oraz zużycia bieżnika były przyczyną obniżenia noty końcowej dla dziewięciu opon ocenionych jako „polecane": Michelin Energy Saver, Ceat Tornado, Continental PremiumContact 2, Maloya Futura Sport V, Yokohama C.drive, Fulda Carat Progresso, Firestone Firehawk TZ200 FS, Goodyear Excellance i Uniroyal rallye 550. Także jako „polecane" ocenione zostały: Barum Bravuris 2, Nokian V i Hankook Ventus Prime K105. W przypadku ogumienia Nokian od numeru DOT 4107 producent poinformował o zmianie mieszanki – nie wiadomo więc, czy opona jest teraz lepsza czy gorsza, ponieważ poprawa jednych właściwości mogła pociągnąć za sobą pogorszenie innych.
Test opon letnich 195/65 R15V (2008)
Test opon letnich 195/65 R15V (2008)

Na uwagę zasługuje m.in. nowa opona Michelin Energy Saver, która w kategoriach zużycie paliwa i zużycie bieżnika otrzymała wprawdzie najwyższe noty w teście. Jednak na mokrej nawierzchni wypadła wyraźnie słabiej od liderów, co zdecydowały o miejscu poza ścisła czołówką. Pogodzenie małego zużycie bieżnika, a także paliwa, z dobrymi osiągami na mokrej jezdni od lat stanowi wyzwanie dla producentów opon.

Na mokrej jezdni fatalnie wypada chiński model ogumienia, stwarzający zagrożenie w ruchu drogowym zarówno dla użytkownika pojazdu, jak i innych uczestników ruchu, zwłaszcza jadących przed nim. W miejscu zatrzymania się samochodów wyposażonych w najlepsze opony w teście, po tzw. pełnym hamowaniu, pojazd z ogumieniem Wanli poruszał się z prędkością 48 km/h! To znacznie więcej niż przyjmuje się za miejską stłuczkę (30 km/h) i w praktyce oznacza uderzenie z prędkością bliską maksymalnej dopuszczalnej w terenie zabudowanym. Konsekwencje mogą być zatem nie tylko kosztowne, ale i tragiczne, np. gdy pojazd najedzie na pieszego czy (moto)cyklistę.

Wybierając najlepsze opony dla siebie należy zwracać uwagę przede wszystkim na właściwości w jakich eksploatujemy auto na co dzień. To ważne zwłaszcza w terenie gdzie często pada. Różnice w zużyciu bieżnika mają znaczenie drugorzędne, ponieważ przy dwóch kompletach opon (na lato i na zimę) ogumienie wcześniej zacznie się „sypać" ze starości niż zużyjemy jego bieżnik. Co innego kierowcy jeżdżący rocznie po kilkadziesiąt tysięcy kilometrów, który powinni także wybierać opony powodujące mniejsze zużycie paliwa, co w skali floty przynosi wymierne korzyści finansowe. Nie bez znaczenia jest także hałaśliwość, ponieważ „głośne" ogumienie nierzadko obniża komfort jazdy zwłaszcza latem, kiedy jeździ się z uchylonymi szybami lub otwartym szyberdachem.

Aż 16 z 19 przetestowanych przez ADAC oraz fundację Warentest modeli opon letnich otrzymało oceny „szczególnie polecana” lub „polecana”. Chiński produkt wypadł na tym tle tragicznie. Po raz kolejny okazało się, że wyższa wcale nie gwarantuje wyższej jakości.


Zalety i wady poszczególnych opon wg ADAC:

Pirelli P6

Zalety
Wszechstronna opona, szczególnie dobra na mokrej nawierzchni, dobra na suchej jezdni.
Wady
- (brak)
Bridgestone Turanza ER300

Zalety
Wszechstronna opona z najlepszą oceną na suchej nawierzchni, dobra także na mokrej jezdni.
Wady
- (brak)
Vredestein Sportrac 3

Zalety
Wszechstronna opona z najlepszą oceną na mokrej jezdni, dobra także na suchej nawierzchni.
Wady
Najbardziej hałaśliwa w teście, trochę zwiększone zużycie paliwa.
Dunlop SP Sport Fastresponse

Zalety
Wszechstronna opona, dobra na suchej nawierzchni.
Wady
Trochę zwiększone zużycie paliwa.
Michelin Energy Saver

Zalety
Najlepsze oceny za zużycie paliwa i zużycie bieżnika, szczególnie dobra na suchej jezdni.
Wady
Stosunkowo słaba na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Ceat Tornado

Zalety
Szczególnie małe zużycie bieżnika.
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Continental PremiumContact 2

Zalety
Szczególnie dobra na suchej i mokrej nawierzchni.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Maloya Futura Sport V

Zalety
Szczególnie dobra na mokrej jezdni, stosunkowo małe zużycie paliwa.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Yokohama C.drive

Zalety
Dobra na mokrej nawierzchni.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Fulda Carat Progresso

Zalety
- (brak)
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Firestone Firehawk TZ200 FS

Zalety
Najmniej hałaśliwa (na zewnątrz kabiny).
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Goodyear Excellance

Zalety
Stosunkowo małe zużycie bieżnika.
Wady
Trochę słabsza na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową, oraz na suchej jezdni.
Uniroyal rallye 550

Zalety
Najmniej hałaśliwa (wewnątrz kabiny) – jedną z dwóch opon z najlepszym wynikiem.
Wady
Duże zużycie bieżnika obniżyło ocenę końcową.
Barum Bravuris 2

Zalety
Stosunkowo małe zużycie paliwa.
Wady
Stosunkowo słabsza na suchej nawierzchni.
Nokian V

Zalety
Najmniej hałaśliwa (wewnątrz kabiny) – jedną z dwóch opon z najlepszym wynikiem.
Wady
Duże zużycie paliwa.
Hankook Ventus Prime K105

Zalety
- (brak)
Wady
Trochę słabsza na mokrej i suchej jezdni. Duże zużycie bieżnika.
BF Goodrich Profiler 2

Zalety
Szczególnie małe zużycie bieżnika, małe zużycie paliwa.
Wady
Słaba na mokrej nawierzchni, co obniżyło ocenę końcową.
Toyo Proxes TF1

Zalety
- (brak)
Wady
Słaba na mokrej nawierzchni, duże zużycie bieżnika.
Wanli S 1095

Zalety
Małe zużycie bieżnika.
Wady
Bardzo słaba na mokrej nawierzchni, słaba także na suchej jezdni.

Robert I. Bielecki, na podst. mat. ADAC

Bardziej szczegółowy opis testu, w języku niemieckim, znajduje się w marcowym numerze klubowego czasopisma ADACmotorwelt oraz na stronie www.adac.de
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.