 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Dziwne objawy po wciśnięciu sprzęgła. |
Autor |
Wiadomość |
Hakan_Sukur [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 16:33 [CA4A 1.6] Dziwne objawy po wciśnięciu sprzęgła.
|
|
|
Witam Panowie.Chciałem przedstawić Wam niepokojace objawy,jakie pojawiają sie w moim Mitsu podczas wciskania sprzęgła.
-piszczenie(nie zawsze) ,które może byc moim zdaniem odzywającym łozyskiem oporowym.
-hamowanie silnika(bieg jałowy,wciskamy sprzęgło i silnik spada z obrotów włącznie z przygaszeniem motoru,zgaśnięcie motoru zdarzyło się raz)
Sprzęgło "bierze" elegancko,żadnych oznak zużucia typu stuki,ślizganie czy problemy z wbijaniem biegów.
PS.Pompa sprzęgła do wymiany ponieważ ta cieknie ale poziom płynu w normie.
Czy jest tu jakis AS,który zna przyczynę spadku obrotów??Pozdrawiam i proszę o pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 18-12-2008, 02:02, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Miroslaw1305
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 07 Mar 2007 Posty: 474 Skąd: Kępno
|
Wysłany: 17-12-2008, 17:07
|
|
|
co do pierwszego chyba masz rację tak zachowuje się łożysko gdy nie jest już w pełni sprawne .
Co do drugiego pytania hamowanie silnikiem odbywa się po przez zdięcie nogi z pedału gazu a nie po przez wciśnięcie pedału sprzęgła .Podczas hamowania silnikiem -im wyższy bieg i prędkośc tym mniejszy spadek obrotów po zdięciu nogi z pedału gazu .Jeśli wciskasz w tym samym czasie pedał sprzęgła co jest NIEWŁAŚCIWE to spadek obrotów jest od razu do wartości biegu jałowego .Jeśli nie jest w dobrym stanie silnik krokowy i wszystko co odpowiada za bieg jałowy to możliwe jest zadławiwnie się silnika i zgaśnięcie .
Powodzenia w poprawnym hamowaniu silnikiem .Warto bo wówczas oszczędzamy paliwo.Wciskając pedał sprzęgła nie . |
|
|
|
 |
Hakan_Sukur [Usunięty]
|
Wysłany: 17-12-2008, 17:28
|
|
|
Sytuacja którą opisałem jako druga,ma miejsce kiedy auto stoi w miejscu.
POWTARZAM
-bieg jałowy
-wciskam sprzęgło
-spadek obrotów
PS.Spadek obrotów silnika przy wciśniętym sprzęgle idzie zawsze w parze z tymi dziwnymi dzwiekami... |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 17-12-2008, 18:47
|
|
|
Minimum to wymiana łożyska wyciskowego sprzęgła, bo
hakan_Sukur napisał
Cytat: | które może byc moim zdaniem odzywającym łozyskiem oporowym. |
To drugie jest spowodowane prawdopodobnie przez pierwsze. Istnieje duże prawdopodobieństwo zatarcia łożyska. Mam taki objaw, lecz znika po rozgrzaniu, to znaczy smar w łożysku jest gęsty i zimą musi się trochę rozruszać Ale jak już silnik zdycha Zawsze są dwa wyjścia, jeździć aż się rozpadnie, albo robić. Szczerze to wymieniłbym kompletne sprzęgło. |
|
|
|
 |
Hakan_Sukur [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2008, 15:32
|
|
|
Panowie wymianka sprzęgła nieunikniona...
Aisin(regenerowane) czy Sagowskie(w środku tarcza i docisk Valeo + łozysko Japońskie)?? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21955 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-12-2008, 16:49
|
|
|
Żadnego kombinowania. Nowe kompletne sprzęgło Aisin lub Daikin. |
|
|
|
 |
Hakan_Sukur [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2008, 10:38
|
|
|
No i po wymianie sprzęgiełka.Łożysko posypane całkowicie,docisk wytarty przez owe łozysko a tarcza grubości zyletki.Nówka AISIN wrzucone i furka smiga jak z fabryki.
Może wytrzyma następne 215 tyś km? |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 23-12-2008, 10:49
|
|
|
Jak go nie spalisz to moze |
|
|
|
 |
|
|