dziwna sprawa....obrotomierz w CB4A |
Autor |
Wiadomość |
sol2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CB4A - już nie automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Szczecin / Stargard
|
Wysłany: 14-01-2008, 09:44 dziwna sprawa....obrotomierz w CB4A
|
|
|
Witam wszystkich Misiomaniakow...
Mam takie male dziwne pytanko...
Mam CB4A w automacie...ostatnio dzieje sie takie otoz cudo, ze na jalowym obrotomierz spada mi na zero..lub faluje...po ponownym uruchomieniu silnika na jakis czas sie uspokaja..poza tym zauwazylem ze podniosly sie obroty na jalowym...i lekko faluja, szczegolnie na zimno...
czy to moze kondensatorki w ECU??
pozdro 4 all |
_________________ Był/będzie: Lancer 1.6 GLXi - remont
jest: Mitsu/Renault Laguna DCi- oszczędność..oszczędność.. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-01-2008, 11:06
|
|
|
A obroty się zmieniają na tzw: "słuch"? Ja też tak mam ale obroty silnika się nie zmieniają i skacze czasem ale tylko poniżej 1500. Jakby coś nie stykało, Po dodaniu gazu wskazówka na obrotomierzu przeskakuje na właściwą wartość czyli o około 400-500 obrotów. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
sol2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CB4A - już nie automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Szczecin / Stargard
|
Wysłany: 14-01-2008, 11:11
|
|
|
wiec wyglada to podobnie..tylko lekko faluja nawet "na sluch"..poza tym to jeszcze mocno rosna obroty po lekkim ruszeniu kierownica i wlaczeniu swiatel..nawet do 1500 na cieplo...wczesniej tego nie bylo.. |
_________________ Był/będzie: Lancer 1.6 GLXi - remont
jest: Mitsu/Renault Laguna DCi- oszczędność..oszczędność.. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
sol2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CB4A - już nie automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Szczecin / Stargard
|
Wysłany: 14-01-2008, 13:38
|
|
|
to nie jest wina akumulatora...nie rozladowal sie.. albo cos siada w samym zegarze...albo jak sadze...to moga byc kondensatory...bo czasem dziwne rzeczy sie dzieja..np...bardzo podnosi obroty po ruszeniu kierownica...czego wczesniej nie bylo..czasem jakby przerywal na wysokich obrotach..wiec nie wiem... |
_________________ Był/będzie: Lancer 1.6 GLXi - remont
jest: Mitsu/Renault Laguna DCi- oszczędność..oszczędność.. |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-01-2008, 13:51
|
|
|
sol2 napisał/a: | to nie jest wina akumulatora...nie rozladowal sie. |
mi nie chodzi o wadliwe działanie akumulatora, tylko o to, że jak go odłączyłeś to tym samym zresetowałeś ECU, a po tym zawsze skaczą obroty do momentu ponownego "nauczenia" ECU |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
sol2
Nowy Forumowicz
Auto: Lancer CB4A - już nie automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Paź 2006 Posty: 18 Skąd: Szczecin / Stargard
|
Wysłany: 14-01-2008, 13:53
|
|
|
akbi, to nie jest wina nienauczonego ECU |
_________________ Był/będzie: Lancer 1.6 GLXi - remont
jest: Mitsu/Renault Laguna DCi- oszczędność..oszczędność.. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 14-01-2008, 14:53
|
|
|
sol2 napisał/a: | jak sadze...to moga byc kondensatory...bo czasem dziwne rzeczy sie dzieja..np...bardzo podnosi obroty po ruszeniu kierownica... | U mnie też tak podnosi obroty po ruszeniu kierownicą, ale tylko na zimnym silniku. A kondensatory wymieniałem prawie rok temu, więc są OK. |
|
|
|
 |
hayabusa [Usunięty]
|
Wysłany: 14-01-2008, 15:25
|
|
|
jeśli to Cię pocieszy to w moim też obroty lekko skaczą ,po dotknięciu nawet lekkim kieraka(`99-w manualu),i wogle nie są takie ~przyklejone~do jednej wartości (jak na przykład w nissanie),może ten typ tak ma,ja podgłaśniam radyjko a na obrotomierz nie patrzę ,w końcu silnik nie gaśnie |
|
|
|
 |
marc [Usunięty]
|
Wysłany: 15-01-2008, 23:21
|
|
|
u mnie czasmi wskazowka obrotomierza lezy jak by silnik nie chodzil, jak dam troche gazu to normalnie wskakuje na ok 600, przypuszczam ze to sprawa samych zegarow, silnik raczej trzyma stale obroty na LPG na benzynie mocno faluja zwlaszcza na zimnym |
|
|
|
 |
menadzer [Usunięty]
|
Wysłany: 18-01-2008, 23:42
|
|
|
U mnie falował obrotomierz i zaraz potem padł moduł zapłonowy. |
|
|
|
 |
gulon [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2008, 00:25
|
|
|
A jak myślicie - jeżeli obrotomierz chodził i działał i nagle przestał to co to może być ?? |
|
|
|
 |
|