 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Pytanie o Carismę |
Autor |
Wiadomość |
Freja [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:50 Pytanie o Carismę
|
|
|
Słuchajcie drodzy fani Carismy, bardzo mi sie podoba ten samochodzik i mam zamiar go kupić,w sumie to moi rodzice ale ja ich nakręcam... chodzi mi o jej tuning (tylko o zwiększenie mocy) no i mam dylemat poniewaz Carismę DID z silnikiem renówki 115KM da się zachipować bez problemów na około 150KM! ma ona w sumie japońską skrzynię biegów ale kurcze boje sie silnika reno bo jak kazdy wie to kazda fura reno to ma słabe osiągi(i szrot w ogole).... no i mimo zwiększenia mocy do 150 to i tak bedzie cieniutko w porównaniu do 1.8 GDI 125KM
Badziej kręci mnie silniczek GDI ale nikt nie chce go chipować... a tak wogole to jest chip do gdi? i da sie podciągnąć moc ze 125 na około 150?
Pomóżcie bo widze że mam doczynnienia z fachowcami od Carism!
PS Ja też kocham ten samochód |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:52
|
|
|
Freja napisał/a: | Carismę DID z silnikiem renówki 115KM da się zachipować bez problemów na około 150KM! ma ona w sumie |
bezpiecznie robisz 140 i nic sie nie dzieje. w lublinie jest uzytkownik wlasnie takiej z chipowanej carismy did z 115 na 140 kucy , jego nick to GRZESKU , jezdzi juz ponad rok , i nic zlego sie nie dzieje .
i naprawde 140 kucy w dieslu , to ladnie zasowa
a jak chcesz samochod ze sportowymi osiagami to polecam lamborgini , bardzo fajne auto . bo wydaje mi sie ze carisma i to jeszcze w dieslu ,ma byc autem bardziej oszczednym niz sportowym |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:55 Re: Pytanie o Carismę
|
|
|
Freja napisał/a: | chodzi mi o jej tuning (tylko o zwiększenie mocy) no i mam dylemat poniewaz Carismę DID z silnikiem renówki 115KM da się zachipować bez problemów na około 150KM! |
przesadzanie w tej kwestii grozi poważnymi awariami i komplikacjami w bezproblemowym użytkowaniu auta - chcesz podkręcać proszę bardzo ale miej w zanadrzu kasę na naprawy późniejszych awarii
Freja napisał/a: | no i mimo zwiększenia mocy do 150 to i tak bedzie cieniutko w porównaniu do 1.8 GDI 125KM |
teraz to już zdrowo przesadzasz...
Freja napisał/a: | Badziej kręci mnie silniczek GDI ale nikt nie chce go chipować... a tak wogole to jest chip do gdi? i da sie podciągnąć moc ze 125 na około 150? |
nie ma i nic sie nie da z tym zrobić
Freja napisał/a: | PS Ja też kocham ten samochód |
To czemu chcesz go na siłę zepsuć? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:23
|
|
|
saphire napisał/a: | nie ma i nic sie nie da z tym zrobić |
za odrą chłopaki coś jednak wymajstrowali, ale nie dobija chyba do 150
musze pokopać u źródeł i jak wynajde to wkleje to co czytałem |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Freja [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 23:24
|
|
|
No ale nic żadnym chipem nie da sie podkręcić?
Ale DiD to nie to samo przecież co GDI(ono jest japońskie)
To na 140 spokojnie można robic? Czy skrzynia nadrobi Tą lipe Reno?
To co proponujecie Panowie DID czy GDI?
[ Dodano: 27-12-2007, 23:28 ]
a i jeszcze czy to zachipowane DID ma duże przyspieszenie? Wyszła Carisma tylko nie pamiętam jak się nazywa co ma 8s z hakiem do setki a to już jak na ten samochód....
DID po chipowaniu też może mieć takie osiągi? |
|
|
|
 |
Pieniek
Mitsumaniak
Auto: Carisma DiD HP 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 284 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 28-12-2007, 00:22
|
|
|
Freja najpierw poczytaj a później pisz. Przede wszystkim zrozum różnicę między nowoczesym turbodieslem a benzyną a nie kieruj się kryteriami "japońskie vs reno" bo to dwa zupełnie różne tematy. |
_________________ Pieniek |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 02:36
|
|
|
heh kręcenie do 150 KM może się skończyć problemami ze zbyt wysokim momentem na sprzęgle, nie mówiąc już o tym, że szybko poczujesz potrzebę wymiany hamulców.
Ogólnie 115 koni z Diesla to już jest sporo, ja mam 102 i jestem b. zadowolony z dynamiki carismy. W porównaniu z np. VW, czy BMW (jeździłem ostatnio nowym 520d, 160KM), w Cari nie ma efektu turbodziury, szybko zaskakuje ta turbinka i naprawdę świetnie się jeździ. Te silniczki z tego, co mi wiadomo - były robione specjalnie dla Mitsubishi, odkąd przeglądam to forum - nie widziałem zbyt wielu negatywnych komentarzy na ich temat, o ile jakiekolwiek.
DiD nad GDI ma zdecydowaną przewagę w spalaniu - 6 litrów na 100 to dobre kilka złotych w portfelu. O GDI masz mnóstwo informacji na tym forum, ludzie sobie bardzo je chwalą. Gdyby nie to, że chciałem dieselka, prawie kupiłbym GDI. Spalanie i osiągi jak na benzynę - moim zdaniem świetne. No i kultura pracy o niebo lepsza, niż w dieslu.
Wg mnie - nie ma sensu tuningować Cari - porządne chipowanie to wydatek 1500-2000 złotych, ja chciałem to zrobić (z 102 na 130), ale wybiłem sobie na szczęście głowy. Wcześniej jeździłem autami 87 KM (almera), 170KM i 226KM (mondeo), wszystkie w benzynie. Te 102 kuce w dieslu to naprawdę fajna sprawa, nie za mało, nie za dużo. 115 powinno wystarczyć nawet bardziej wymagającym kierowcom.
Co do skrzyni - to jest super biegi wchodzą płynnie, skoki dosyć krótkie, w zasadzie niczym nie ustępuje skrzyni "sportowej" z mondeo ST
Carisma to wygodny, w miarę tani samochód segmentu D (choć niektórzy twierdzą, że to wyrośnięty compact), nie bolid F1. Jest to więc dobry samochód dla rodziny, przy DiD ma niskie spalanie i b. dobrą dynamikę. Poszukaj konkretnych aut i daj posta w dziale "chcę kupić carismę", napewno pomożemy |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 28-12-2007, 12:43
|
|
|
Freja napisał/a: | chodzi mi o jej tuning |
co Ci da jedna sekunda do setki w ta czy w ta
Zwiekszonej predkosci maksymalnej tez nie osiagniesz bo po pierwsze nie ma gdzie, a po drugie polskie warunki drogowe temu skutecznie nie pozwalaja. Freja napisał/a: | jak kazdy wie to kazda fura reno to ma słabe osiągi |
Laguna GT Megane Sport GT Clio Sport czy chocby laguna 2,2dci (150KM) te np. daja nawet rade Freja napisał/a: | no i mam dylemat poniewaz Carismę DID z silnikiem renówki 115KM da się zachipować bez problemów na około 150KM |
pewnie da sie i na wiecej ale po co cieszyc sie samochode na krotko i odwiedzac go w serwisie czesciej niz niz jezdzic. Freja napisał/a: | ma ona w sumie japońską skrzynię biegów |
Nie ma japonskiej i nie ma francuskiej. Jesli pamietam to z Volvo chyba...
Freja napisał/a: | Badziej kręci mnie silniczek GDI ale nikt nie chce go chipować |
po pierwsze ile z benzyny wolnossacej wyciagniesz 5KM 10 To ma sens w przypadku silnikow benzynowych z turbodoladowaniem. Freja napisał/a: | PS Ja też kocham ten samochód | pokochaj go takim jaka jest
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-12-2007, 13:11
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Nie ma japonskiej i nie ma francuskiej. Jesli pamietam to z Volvo chyba... |
e-e
to wspolpraca Mitsubishi+Renault+Volvo |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Gattsu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 16:03
|
|
|
Chipowanie to porażka... Tzw. agro-tuning... Jeżeli Kolego piszesz o podkręceniu rodzicom auta do 150KM to licz sie z wydatkiem ok. 8-10 tyś. zł. Takie są realia Stary, a nie jakieś "czipowanie" za pare stów... Daj sobie i rodzicom spokój, jeżeli chcecie sie cieszyć jazdą tym autem...
PORAŻKA !!!!!!!!! |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-12-2007, 16:16
|
|
|
Gattsu napisał/a: | Chipowanie to porażka... Tzw. agro-tuning... Jeżeli Kolego piszesz o podkręceniu rodzicom auta do 150KM to licz sie z wydatkiem ok. 8-10 tyś. zł. Takie są realia Stary, a nie jakieś "czipowanie" za pare stów... Daj sobie i rodzicom spokój, jeżeli chcecie sie cieszyć jazdą tym autem... |
chyba nie wiesz o czym mowisz
w dieslu wgrywasz nowa mape ( specjalnie stworzona na miejscu dla Twojego egzemplarzu ) za troche ponad 1000 zl ( cena moze oscylowac nawet na poziomie 1500 zl ) i ze 115 robisz 140 kucy, ktore spokojnie ogarniaja wszystkie bebechy i nie ma problemu z samochodem |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 18:23
|
|
|
Gattsu tu się nie zgodzę - przy Dieslach z turbinką chipowania robi cuda... Nie powerbox, tylko jak napisał Rafał - specjalnie utworzona mapa pod konkretny samochód na hamowni.
Moc i moment zdecydowanie idą do góry, spalanie powinno nieznacznie spaść (chyba, że non stop jeździmy ostro). Przy normalnej jeździe spalanie może spaść nawet o ponad 1l/100. Jest to związane właśnie z lepszą, optymalną mapą dla danego silnika. |
|
|
|
 |
Gattsu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:24
|
|
|
Akurat 3 dni temu gadałem z gościem co mu w 2.5 TDI Audi w Poznaniu zrobili taki "tuning", że mu po miesiącu jazdy silnik sie rozleciał i za 1500 zetów włożonych w chipa musi teraz wydać na prawników, rzeczoznawców itp. sporo więcej, że o naprawie nie wspomne...
To jest śliski temat i nie wart moim zdaniem zachodu... Ja to nazywam "tuning dla ubogich", bo wydajesz kase na coś co w rezultacie wykorzystuje najsłabszy punkt w silniku i jak na niego trafi to efekt jest opłakany... Stosowanie samego chipa jako pozyskanie KM i Nm to ulotna strategia dla auta....
Z resztą wystarczy zadzwonić do Pana Jacka Chojnackiego-bardzo miły gość- i wszystko wyjaśni jak to jest z tym chipowaniem...
PORAŻKA !!! |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 28-12-2007, 22:56
|
|
|
Gattsu napisał/a: | Akurat 3 dni temu gadałem z gościem co mu w 2.5 TDI Audi w Poznaniu zrobili taki "tuning", że mu po miesiącu jazdy silnik sie rozleciał i za 1500 zetów włożonych w chipa musi teraz wydać na prawników, rzeczoznawców itp. sporo więcej, że o naprawie nie wspomne... |
hmm gadales, czy ogladales tvn turbo ? gosc zrobil bube, bo wyslal sam komputer do jakiejs nibi firmy, a oni mu po kilku dniach odeslali , i po miesiacu auto bum ,ale firma zwrocila pieniadze za naprawe auta - 6 klockow .
sorry, ale jak dla mnie to naogladales sie nowego odcinka pt turbo kamera , na tvn turbo, gdzie wlasnie byla sprawa o tej audicy ,a chojnacki wypowiadal sie w sprawie wlasnie tuningu ,gdzie opowiadal glupoty o chip tuningu takie jak, ze jezeli chcemy sobie wgrac nowa mape to musimy byc gotowi na wymiane przegubow, skrzyn itp . |
|
|
|
 |
slawek st
Forumowicz
Auto: carisma DI-D+/2003r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 24 Lis 2006 Posty: 391 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 28-12-2007, 23:20
|
|
|
Ja mam DID+ z 2003 r z boxem od nowości, jest to wersja sport od początku 130 kM., tak jest w książce serwisowej. Teraz ma prawie 120 000 przejechane i śmiga aż miło. Jedyny drobny problem to to że średnie spalanie w/g komputera jest zaniżone o około 0,5 l/100km.
Średnio ( z obliczeń od pełnego do pełnego zbiornika) spala 5,2 na trasie( komputer pokazuje 4,6 -4,8) i około 6,6-6,8 w mieście,(komputer 6,2-6,4) jazda dość ostra. Ten box był robiony w jakiejś niemieckiej wyspecjalizowanej firmie bo nie miał wpływu na gwarancję. Wcześniej gdzieś opisywałem dokładnie co to za firma więc nie powtarzam.Czy doradzacie mi aby usunąć tego boxa?powtarzam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|
|