Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
rozrzad
Autor Wiadomość
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 23-02-2008, 10:31   rozrzad

witam.
Przymierzam sie do wymiany rozrzadu i pompy wody. Po przejzeniu manuala mam watpliwosci jak sie za to zabrac. Starsznie tam mieszaja. Wiem ze trzeba ustawic rozrzad ze znakami wiec nie powinno byc problemu. Dla pewnosci moge jeszcze maznac markerem np kropke na kole gornym i dolnym. Nastepnie policzyc zabki na pasku od jednej kropki do drugiej i tak samo zalozyc nowy. Mysle ze juz w taki sposob to nic nie spieprze??
Prosze o pomoc poniewaz nigdy jeszcze nie wymienialem rozrzadu a w tym manualu wielu zwrotow nie lapie :oops:
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21953
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 23-02-2008, 10:58   

wujas napisał/a:
Mysle ze juz w taki sposob to nic nie spieprze??
Raczej nie. Bardzo dobrze kombinujesz.
 
 
Milosz_GLXi
[Usunięty]

Wysłany: 23-02-2008, 14:52   

Porob sobie swoje znaki bo te ktore sa fabrycznie zrobione sa nie czytelne. Ja z pocztaku mialem przestawiony rozrzad o jeden zabek. Przyznam ze silnik tak jakby lepiej sie krecil, ale dudnilo w kolektorze dolotowym i jak schodzil z obrotow to strzelal w wydech :)
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 24-02-2008, 17:36   

masz jakiegoś kumpla mechanika? dobrze by było jakbyś to robił pierwszy raz z kimś kto się zna choć trochę. znaki ustaw fabryczne, dodatkowo zrób swoje. pozatym wymień uszczelniacz wału korbowego. pamietaj żeby prawidłowo wsadzić taką blaszkę z wycięciami, która go osłania. po założeniu paska nie odpalaj silnika od razu, zakręć najpierw kluczem założonym na koło pasowe żeby mieć 100% że znaki są ok. zanim cokolwiek będziesz rozkręcał odkręć śrubę z koła pasowego na wale. najlepiej jakbyś miał kompresor i klucz pneumatyczny. mi ona zawsze sprawia najwięcej problemów. pamiętaj też żeby kupić odpowiednie marki części. powodzenia
_________________
CA0
Galant II
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 26-02-2008, 20:49   

dzieki za wypowiedzi :mrgreen:
mysle ze nie bedzie tak zle.

pozdro :D
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 17:53   

Dodatkowo zwróć też uwagę, że pasek w 4G92 nakłada się naprawdę ciasno i możesz odnieść wrażenie, że jest za krótki i nie pasuje. Możesz mieć zatem trochę problemów z jago założeniem. Ale daje się założyć, zapewniam.
 
 
Milosz_GLXi
[Usunięty]

Wysłany: 27-02-2008, 18:05   

Paske w 4G92 wchodzi jak maselko pod warunkiem ze dobrze jest nacisniety napinacz i pod warunkiem ze najpierw zakladamy go na kolo rozrzadu a pozniej na kolo walu korbowego.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 28-02-2008, 08:40   

Krótka szybka instrukcja:

Informacje ogólne
Przed demontażem paska rozrządu należy zawsze sprawdzać oznaczenia rozrządu
Demontaż
Odłączyć akumulator
Zdjąć dolną pokrywę silnika
Zdemontować pasek pompy układu wspomagania kierownicy
Wyjąć pasek alternatora
Zdemontować koło pasowe wału korbowego
Zdjąć pokrywę paska rozrządu
Dopasować oznaczenia rozrządu
Poluzować naprężacz
Przekręcić naprężacz do tyłu fig 1
Dokręcić naprężacz
Zdjąć pasek rozrządu
Instalacja
Sprawdzić oznaczenia rozrządu
Przymocować pasek rozrządu
Obluzować naprężacz
Obrócić silnik ręcznie o 2 obroty
Ponownie sprawdzić oznaczenia rozrządu
Dokręcić naprężacz
Ponownie zamontować wszystkie pozostałe części w kolejności odwrotnej do demontażu
Ustawienia momentu obrotowego
Naprężacz: 25 Nm
Koło pasowe wału korbowego: 185 Nm
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
wujas 
Forumowicz

Auto: Galant AVANCE EA5W 6A13
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2008
Posty: 138
Skąd: Skórcz
Wysłany: 07-03-2008, 18:24   

akbi, dzieki za instrukcje :mrgreen:
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.