Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Matejko
10-04-2006, 12:56
Różnica pomiedzy 1.8, a 1.8 GDI
Autor Wiadomość
hermegiliusz
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2005, 16:51   Różnica pomiedzy 1.8, a 1.8 GDI

Witajcie,
jestem szczesliwym posiadaczem Carismy z 1998 r., 1,8 GDI. Czy mozecie mi powiedziec jaka jest roznica miedzy silnikiem 1.8, a 1.8 GDI. No i troche danych technicznych. Ilosc konii (mechanicznych), zaworow, spalanie, itp. Wiec jak w koncu jest z ta instalacja tego gazu? Pozdrawiam
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 30-05-2005, 16:58   

Ze względu na inną konstrukcję silnik ten NIE NADAJE SIĘ DO ZASILANIA GAZEM
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-05-2005, 17:26   

1.8 to zwykly wtrysk, a gdi to bezposredni - cos jak diesel na benzyne, moc w 1.8 to 115koni, a w gdi 122-125 zalezy czy manual czy automat, wentyli 16 :D a spalanie zalezne od ciezkosci buta, mnie 1.6 pali 11/100 po miescie, a w trasie 8/100 przy sredniej :idea: predkosci 100km/h
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-05-2005, 17:56   

Moje GDI pali średnio 7,4 l na 100km przy włączonej klimatyzacji i częstej jeździe po mieście. Założę się, że zwykłe 1.8 nie da rady tak ekonomicznie pracować.
Prawda jest też taka, że GDI "lubi" wysokie obroty.

Przyspieszenie na początku trochę mułowate (tak pomiędzy 60 a 100km), ale potem, jak już się wdrapie na wyższe obroty, zakurza jak rajdówa.

I niesamowicie cichutko pracuje.
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2005, 18:39   

a ja sie zaloze ze byc moze 1.8 pali wiecej o np litr (choc z tym bym polemizowal) ale za to jest duzo tansze w utrzymaniu, no i mniej problemowe bo np mozna sobie wstawic lpg, a o przepustnicy nikt nie slyszal, nie na darmo silnik gdi umarl smiercia naturalna.
1.8 ma sie nijak do 1.8 gdi - sa to zupelnie rozne silniki.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 30-05-2005, 19:31   

Efa a pojeździj toroche butem na pedale po mieście, tak przekręcaj spod każdych świateł do ok 5000 obr, i role spalania sie odwrócą.....bo na wysokich obrotach z GDI robi sie żłop
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-05-2005, 19:47   

chooper my jej pokazemy jak uzyskac na miescie spalanie powyzej 10/100 :D

a co do zwyklego 1.8 to na zachodzie jest ten silnik spowrotem w space starze montowany,

mam kumpla z carisma z 96 roku 1.8 115 na zwyklej instalacji gazowej od 2000roku i do tej pory odpukac zero problemow tylko regulacje wymiany filtrow
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-05-2005, 20:09   

Chłopaki! Ale mnie samochód ekonomicznie chodzi właściwie najbardziej właśnie wtedy, kiedy go pocisnąć... Moja Carisma uwielbia ostrą jazdę i wtedy właśnie spalanie mi spada - ona się męczy przy spokojnej, czy mułowatej jeździe :lol:
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2005, 21:00   

bo misie lubia wysokie obroty !!! moj to samo:) kocha je:) 8)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 30-05-2005, 21:44   

Matejko napisał/a:
..., a w trasie 8/100 przy sredniej :idea: predkosci 100km/h

Czy raczej nie chciałeś powiedzieć stałej prędkości 100 km/h :?: Uzyskać średnią 100 km/h w trasie ...., hm.... zależy co kto rozumie pod pojęciem trasa. 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
deenbe
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2005, 22:14   

Co do sredniej to ostatnio jechalismy ze znajomymi z Gdanska do Wawy i po pol godzinnej jezdzie po wawie srednia z komputera pokladowego nie spadla nam ponizej 110km/h 8) A to wszystko kapeluszowa skoda;)

Ale o spalaniu wtedy nie bede mowil bo to bylo ok 10l/100km
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-05-2005, 23:17   

JCH napisał/a:
Matejko napisał/a:
..., a w trasie 8/100 przy sredniej :idea: predkosci 100km/h

Czy raczej nie chciałeś powiedzieć stałej prędkości 100 km/h :?: Uzyskać średnią 100 km/h w trasie ...., hm.... zależy co kto rozumie pod pojęciem trasa. 8)


zaznaczylem srednia 100km/h czas podrozy 70minut pokonana droga 115km(spod domu do wroclawia pod korone) :D
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 31-05-2005, 07:39   

Efa! napisał/a:

Prawda jest też taka, że GDI "lubi" wysokie obroty.


Ja bym powiedział, że może i lubi wysokie, ale w odróżnieniu od innych silników np 1,8 Hondy lubi niskie obroty. Charakterystyka jest taka, co mi akurat odpowiada, że max moment obrotowy osiągany jest już przy 3750 obr, gdzie przy większości silników jest to powyżej 4000 obrotów.
Dlatego elastyczność tego silnika jest przyzwoita i nie trzeba tak często machać lewarkiem (w zależności od tego co chce się osiągnąć).
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-05-2005, 09:09   

No ale nie powiesz, że np. 3000 GT to silnik nie lubiący obrotów - a max. moment obrotowy ma dostępny już od 1800 rpm.
 
 
eMBe
[Usunięty]

Wysłany: 01-06-2005, 07:36   

Krzyzak napisał/a:
No ale nie powiesz, że np. 3000 GT to silnik nie lubiący obrotów - a max. moment obrotowy ma dostępny już od 1800 rpm.


Nie powiem :wink: Nie miałem przyjemności przetestować.

Może nieprecyzyjnie sie wyraziłem, ale nisko osiągany moment obrotowy w 1,8 GDI pozwala na to, że silnik czuje się też dobrze od niskich oborotów. A pojęcie "lubi wysoke obroty" dotyczy chyba więszości aut, gdzie przecież im wyżej na skali obrotomierza, tym auto lepiej przyspiesza (tu nie chciałbym generalizować zasady, bo to zależy od aktualnego przełożenia, prędkości, obrotów itp - była kiedyś taka dyskusja na forum MMC)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.