Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 12:56 |
Różnica pomiedzy 1.8, a 1.8 GDI |
Autor |
Wiadomość |
hermegiliusz [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2005, 16:51 Różnica pomiedzy 1.8, a 1.8 GDI
|
|
|
Witajcie,
jestem szczesliwym posiadaczem Carismy z 1998 r., 1,8 GDI. Czy mozecie mi powiedziec jaka jest roznica miedzy silnikiem 1.8, a 1.8 GDI. No i troche danych technicznych. Ilosc konii (mechanicznych), zaworow, spalanie, itp. Wiec jak w koncu jest z ta instalacja tego gazu? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-05-2005, 16:58
|
|
|
Ze względu na inną konstrukcję silnik ten NIE NADAJE SIĘ DO ZASILANIA GAZEM |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-05-2005, 17:26
|
|
|
1.8 to zwykly wtrysk, a gdi to bezposredni - cos jak diesel na benzyne, moc w 1.8 to 115koni, a w gdi 122-125 zalezy czy manual czy automat, wentyli 16 a spalanie zalezne od ciezkosci buta, mnie 1.6 pali 11/100 po miescie, a w trasie 8/100 przy sredniej predkosci 100km/h |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Efa!
Mitsumaniak queen of Off Topic

Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Maj 2005 Posty: 3528 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2005, 17:56
|
|
|
Moje GDI pali średnio 7,4 l na 100km przy włączonej klimatyzacji i częstej jeździe po mieście. Założę się, że zwykłe 1.8 nie da rady tak ekonomicznie pracować.
Prawda jest też taka, że GDI "lubi" wysokie obroty.
Przyspieszenie na początku trochę mułowate (tak pomiędzy 60 a 100km), ale potem, jak już się wdrapie na wyższe obroty, zakurza jak rajdówa.
I niesamowicie cichutko pracuje. |
_________________ Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2005, 18:39
|
|
|
a ja sie zaloze ze byc moze 1.8 pali wiecej o np litr (choc z tym bym polemizowal) ale za to jest duzo tansze w utrzymaniu, no i mniej problemowe bo np mozna sobie wstawic lpg, a o przepustnicy nikt nie slyszal, nie na darmo silnik gdi umarl smiercia naturalna.
1.8 ma sie nijak do 1.8 gdi - sa to zupelnie rozne silniki. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-05-2005, 19:31
|
|
|
Efa a pojeździj toroche butem na pedale po mieście, tak przekręcaj spod każdych świateł do ok 5000 obr, i role spalania sie odwrócą.....bo na wysokich obrotach z GDI robi sie żłop |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-05-2005, 19:47
|
|
|
chooper my jej pokazemy jak uzyskac na miescie spalanie powyzej 10/100
a co do zwyklego 1.8 to na zachodzie jest ten silnik spowrotem w space starze montowany,
mam kumpla z carisma z 96 roku 1.8 115 na zwyklej instalacji gazowej od 2000roku i do tej pory odpukac zero problemow tylko regulacje wymiany filtrow |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Efa!
Mitsumaniak queen of Off Topic

Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 02 Maj 2005 Posty: 3528 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 30-05-2005, 20:09
|
|
|
Chłopaki! Ale mnie samochód ekonomicznie chodzi właściwie najbardziej właśnie wtedy, kiedy go pocisnąć... Moja Carisma uwielbia ostrą jazdę i wtedy właśnie spalanie mi spada - ona się męczy przy spokojnej, czy mułowatej jeździe |
_________________ Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2005, 21:00
|
|
|
bo misie lubia wysokie obroty !!! moj to samo:) kocha je:) |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 30-05-2005, 21:44
|
|
|
Matejko napisał/a: | ..., a w trasie 8/100 przy sredniej predkosci 100km/h |
Czy raczej nie chciałeś powiedzieć stałej prędkości 100 km/h Uzyskać średnią 100 km/h w trasie ...., hm.... zależy co kto rozumie pod pojęciem trasa. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2005, 22:14
|
|
|
Co do sredniej to ostatnio jechalismy ze znajomymi z Gdanska do Wawy i po pol godzinnej jezdzie po wawie srednia z komputera pokladowego nie spadla nam ponizej 110km/h A to wszystko kapeluszowa skoda;)
Ale o spalaniu wtedy nie bede mowil bo to bylo ok 10l/100km |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-05-2005, 23:17
|
|
|
JCH napisał/a: | Matejko napisał/a: | ..., a w trasie 8/100 przy sredniej predkosci 100km/h |
Czy raczej nie chciałeś powiedzieć stałej prędkości 100 km/h Uzyskać średnią 100 km/h w trasie ...., hm.... zależy co kto rozumie pod pojęciem trasa. |
zaznaczylem srednia 100km/h czas podrozy 70minut pokonana droga 115km(spod domu do wroclawia pod korone) |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2005, 07:39
|
|
|
Efa! napisał/a: |
Prawda jest też taka, że GDI "lubi" wysokie obroty.
|
Ja bym powiedział, że może i lubi wysokie, ale w odróżnieniu od innych silników np 1,8 Hondy lubi niskie obroty. Charakterystyka jest taka, co mi akurat odpowiada, że max moment obrotowy osiągany jest już przy 3750 obr, gdzie przy większości silników jest to powyżej 4000 obrotów.
Dlatego elastyczność tego silnika jest przyzwoita i nie trzeba tak często machać lewarkiem (w zależności od tego co chce się osiągnąć). |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-05-2005, 09:09
|
|
|
No ale nie powiesz, że np. 3000 GT to silnik nie lubiący obrotów - a max. moment obrotowy ma dostępny już od 1800 rpm. |
|
|
|
 |
eMBe [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2005, 07:36
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | No ale nie powiesz, że np. 3000 GT to silnik nie lubiący obrotów - a max. moment obrotowy ma dostępny już od 1800 rpm. |
Nie powiem Nie miałem przyjemności przetestować.
Może nieprecyzyjnie sie wyraziłem, ale nisko osiągany moment obrotowy w 1,8 GDI pozwala na to, że silnik czuje się też dobrze od niskich oborotów. A pojęcie "lubi wysoke obroty" dotyczy chyba więszości aut, gdzie przecież im wyżej na skali obrotomierza, tym auto lepiej przyspiesza (tu nie chciałbym generalizować zasady, bo to zależy od aktualnego przełożenia, prędkości, obrotów itp - była kiedyś taka dyskusja na forum MMC) |
|
|
|
 |
|