Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
hamulce - problem
Autor Wiadomość
Mi 
Mitsumaniak


Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 165
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-02-2008, 21:46   hamulce - problem

W listpadzie wymieniałam klocki. Ale już auto zaczyna gorzej hamować. Do tego przy obciążeniu tyłu podczas hamowania jakby coś o siebie trze, z trudem hamuje. Gdy jest zimne przy hamowaniu piszczy. Do tego dziś włączyła mi się lampka ostrzegawcza kontroli silnika. Co to może być? Wole znac jakies opinie zanim mechanik się wypowie.
 
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-02-2008, 21:58   

Jakie klocki kupiłaś :?:
W jakim stanie były tarcze :?:
Przyczyną może być np zabrudzenie zacisków. Zwichrowanie tarczy hamulcowych, złe klocki ...

A kontrolka silnika raczej z hamulcami nie ma za wiele wspólnego :roll:
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 22:01   

Czy ta kontrolka to na pewno kontrolka silnika (Check Engine) czy może hamulca ręcznego? Jeśli to drugie - za niski poziom płynu hamulcowego, a to oznacza właśnie dużo gorsze i nierównomierne hamowanie. Do natychmiastowego sprawdzenia.
 
 
Mi 
Mitsumaniak


Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 165
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-02-2008, 22:06   

klocki chyba JC, tarcze nie pamiętam za nic.

[ Dodano: 20-02-2008, 22:07 ]
Na pewno check engine, sprawdzałam nawet w instrukcji pełną nazwę :)
 
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 22:09   

Wybrałaś chyba najgorsze klocki, jakie się tylko dało. Zaopatrując się w JC, możesz kupić nienajgorszą Kashiyamę. Miałem i nie narzekałem. Koniecznie sprawdź tę kontrolkę i poziom płynu hamulcowego.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 20-02-2008, 22:24   

Mi, masz ABS? Jeśli zapalił się CE to dioda 12V i odczytać błąd. Dowiedzieć się co to wg servisówki i zabrać się za usunięcie drania.

Też mam klocki z JC i jak trochę pohamuję i klocki się rozgrzeją robi się efekt "spuchniętych" hamulców. Wciskam pedał, czuję opór a później jeszcze takie miękkie zejście niżej i już jest ok. Na lato chyba zmienię kloce na ATE.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Mi 
Mitsumaniak


Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007
Posty: 165
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-02-2008, 22:33   

Tak, mam abs. Generalnie teraz przy większości hamowania się pojawia, tak mocno musze wciskać hamulec by się zatrzymać.
Dobra, czyli znaczy to, że jutro trzeba odwiedzić mechanika :)
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 20-02-2008, 22:43   

Mi jak koledzy radzą-wymień klocki.
londolut napisał/a:
Na lato chyba zmienię kloce na ATE
Mam takie. Z początku zachwalałem, bo były powody. Teraz wchodzą mi na nerwy. Piszczą przy hamowaniu (czasami bardzo przeraźliwie). Wniosek z tego, że są twarde co wróży im dużą trwałość. Jednak skuteczność hamowania zabójcza. Prawie nie brudzą felg. Kolega ma w Civic'u i również tak samo piszczą. Poprzednie miałem Textar'a. Hamulce również żyleta, jednak zużyły się w mgnieniu oka i strasznie brudziły felgi. Wniosek-były bardziej miękkie. Teraz brałbym jednak Textar'a, bo to piszczenie jest denerwujace.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 20-02-2008, 22:50   

Możesz naturalnie udać się do mechanika, ale zanim to zrobisz, daj nam znać, co nowego w temacie hamulców. Która lampka się świeci oraz jaki jest poziom płynu hamulcowego - to możesz sprawdzić sama. Płyn hamulcowy znajduje się w komorze silnika w półprzezroczystym, odkręcanym pojemniczku przy ścianie grodziowej (czyli tej oddzielającej komorę silnika od przedziału pasażerskiego). Poziom płynu musi być - rzecz jasna - powyżej minimum. Sprawdzenie poziomu płynu da nam wskazówkę, gdzie szukać przyczyn słabego hamowania: w samym układzie hamulcowym (wycieki, pompa wspomagania, przewody hamulcowe), czy na "końcu" układu hamulcowego, czyli klockach i tarczach. Jeśli poziom jest za niski, należy go uzupełnić i przez najbliższe dni kontrolować sytuację. Jeśli będzie ubywało - auto do warsztatu. Jeśli płynu jest o.k., to winy należałoby sie doszukiwać w klockach i tarczach.
 
 
cimon102
[Usunięty]

Wysłany: 21-02-2008, 08:17   

Moze po prostu nalezaloby juz wymienic plyn hamulcowy? Kiedy byl on wymieniany? Sam u siebie w oplu mialem przypadek ze prawie nie bylo hamulcow (klocki i tarcze ok,poziom byl ok) wiec wymienilem natychmiast plyn i gra gitara. Do CJO lej plyn hamulcowy DOT 4. Pozdrawiam
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 18-03-2008, 22:13   

.... na moje to:

Zapieczona prowadnica "klockotrzymacza"

Usterka powstaje na skutek luzów na prowadnicy.
Naprawa polega na wymianie zacisku.
Jak nie jest za późno można to delikatnie "rozruszać" :-)

Zdemontuj zaciski, rozbierz na części pierwsze i przesmaruj wszystko odpowiednimi środkami. Po rozebraniu pomierz i kup odpowiednią reperaturkę zacisku.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2008, 23:30   

Anazar napisał/a:
"klockotrzymacza"
Zacisku hamulcowego :wink:
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 01:55   

Hugo napisał/a:
Anazar napisał/a:
"klockotrzymacza"
Zacisku hamulcowego :wink:

:mrgreen: ;-)
... rozpiszę się jeszcze troszkę...

Na tym właśnie polega problem, że niektórzy myślą że zacisk to tylko jeden element [-X ;-)
... a tu zonk... jeden element jest ruchomy, a w każdym razie powinien być ruchomy.
...to w nim montuje się klocki. Mechanicy nazywają to "klockotrzymaczem"
Drugi nieruchomy element (mocowany do zawieszenia) to obudowa z tłokiem.

99% osób wymieniających klocki nie wie, że współpracę obu elementów trzeba sprawdzić i przesmarować te miejsca. (byleby nie preparatem penetrująco/smarującym)
Te preparaty raczej kiepsko smarują. :error:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 19-03-2008, 07:48   

Anazar napisał/a:
Hugo napisał/a:
Anazar napisał/a:
"klockotrzymacza"
Zacisku hamulcowego :wink:

:mrgreen: ;-)
... rozpiszę się jeszcze troszkę...
jeden element jest ruchomy, a w każdym razie powinien być ruchomy.
...to w nim montuje się klocki. Mechanicy nazywają to "klockotrzymaczem"
Drugi nieruchomy element (mocowany do zawieszenia) to obudowa z tłokiem


Dokładnie odwrotnie Anazar. Element, który jest ruchomy to zacisk hamulcowy i w nim nie montuje się klocków. Klocki montuje się w "klockotrzymaczu", który jest nieruchomy. I nie mam pojęcia co to obudowa z tłokiem, bo tłok jest w zacisku (część ruchoma).
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2008, 21:32   

Hugo napisał/a:
I nie mam pojęcia co to obudowa z tłokiem


Hugo napisał/a:
tłok jest w zacisku (część ruchoma).


Najczęściej spotyka się zaciski stałe o których napisałeś, że nie masz pojęcia oraz zaciski pływające spotykane najczęściej w motocyklach lub ogólnie w sporcie.

Bardzo możliwe że w tym modelu zastosowano zacisk pływający!!!
.... oraz że teraz zaciski pływające wypierają tradycyjne stałe.

Który element jest ruchomy, a który stały nie ma tu istotnego znaczenia.
Gdy dojdzie do zapieczenia się elementów wobec siebie, powstaje z czasem efekt miękkiego i głębokiego pedału hamulca.
:-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.