hamulce - problem |
Autor |
Wiadomość |
Mi
Mitsumaniak

Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007 Posty: 165 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2008, 21:46 hamulce - problem
|
|
|
W listpadzie wymieniałam klocki. Ale już auto zaczyna gorzej hamować. Do tego przy obciążeniu tyłu podczas hamowania jakby coś o siebie trze, z trudem hamuje. Gdy jest zimne przy hamowaniu piszczy. Do tego dziś włączyła mi się lampka ostrzegawcza kontroli silnika. Co to może być? Wole znac jakies opinie zanim mechanik się wypowie. |
|
|
|
 |
Marcin-Krak
Mitsumaniak Senior Specialist ;)

Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 11527 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-02-2008, 21:58
|
|
|
Jakie klocki kupiłaś
W jakim stanie były tarcze
Przyczyną może być np zabrudzenie zacisków. Zwichrowanie tarczy hamulcowych, złe klocki ...
A kontrolka silnika raczej z hamulcami nie ma za wiele wspólnego |
_________________ "Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:01
|
|
|
Czy ta kontrolka to na pewno kontrolka silnika (Check Engine) czy może hamulca ręcznego? Jeśli to drugie - za niski poziom płynu hamulcowego, a to oznacza właśnie dużo gorsze i nierównomierne hamowanie. Do natychmiastowego sprawdzenia. |
|
|
|
 |
Mi
Mitsumaniak

Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007 Posty: 165 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:06
|
|
|
klocki chyba JC, tarcze nie pamiętam za nic.
[ Dodano: 20-02-2008, 22:07 ]
Na pewno check engine, sprawdzałam nawet w instrukcji pełną nazwę |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:09
|
|
|
Wybrałaś chyba najgorsze klocki, jakie się tylko dało. Zaopatrując się w JC, możesz kupić nienajgorszą Kashiyamę. Miałem i nie narzekałem. Koniecznie sprawdź tę kontrolkę i poziom płynu hamulcowego. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:24
|
|
|
Mi, masz ABS? Jeśli zapalił się CE to dioda 12V i odczytać błąd. Dowiedzieć się co to wg servisówki i zabrać się za usunięcie drania.
Też mam klocki z JC i jak trochę pohamuję i klocki się rozgrzeją robi się efekt "spuchniętych" hamulców. Wciskam pedał, czuję opór a później jeszcze takie miękkie zejście niżej i już jest ok. Na lato chyba zmienię kloce na ATE. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Mi
Mitsumaniak

Auto: CJ0 1.3 16V 2002
Dołączyła: 28 Maj 2007 Posty: 165 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:33
|
|
|
Tak, mam abs. Generalnie teraz przy większości hamowania się pojawia, tak mocno musze wciskać hamulec by się zatrzymać.
Dobra, czyli znaczy to, że jutro trzeba odwiedzić mechanika |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:43
|
|
|
Mi jak koledzy radzą-wymień klocki. londolut napisał/a: | Na lato chyba zmienię kloce na ATE | Mam takie. Z początku zachwalałem, bo były powody. Teraz wchodzą mi na nerwy. Piszczą przy hamowaniu (czasami bardzo przeraźliwie). Wniosek z tego, że są twarde co wróży im dużą trwałość. Jednak skuteczność hamowania zabójcza. Prawie nie brudzą felg. Kolega ma w Civic'u i również tak samo piszczą. Poprzednie miałem Textar'a. Hamulce również żyleta, jednak zużyły się w mgnieniu oka i strasznie brudziły felgi. Wniosek-były bardziej miękkie. Teraz brałbym jednak Textar'a, bo to piszczenie jest denerwujace. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-02-2008, 22:50
|
|
|
Możesz naturalnie udać się do mechanika, ale zanim to zrobisz, daj nam znać, co nowego w temacie hamulców. Która lampka się świeci oraz jaki jest poziom płynu hamulcowego - to możesz sprawdzić sama. Płyn hamulcowy znajduje się w komorze silnika w półprzezroczystym, odkręcanym pojemniczku przy ścianie grodziowej (czyli tej oddzielającej komorę silnika od przedziału pasażerskiego). Poziom płynu musi być - rzecz jasna - powyżej minimum. Sprawdzenie poziomu płynu da nam wskazówkę, gdzie szukać przyczyn słabego hamowania: w samym układzie hamulcowym (wycieki, pompa wspomagania, przewody hamulcowe), czy na "końcu" układu hamulcowego, czyli klockach i tarczach. Jeśli poziom jest za niski, należy go uzupełnić i przez najbliższe dni kontrolować sytuację. Jeśli będzie ubywało - auto do warsztatu. Jeśli płynu jest o.k., to winy należałoby sie doszukiwać w klockach i tarczach. |
|
|
|
 |
cimon102 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-02-2008, 08:17
|
|
|
Moze po prostu nalezaloby juz wymienic plyn hamulcowy? Kiedy byl on wymieniany? Sam u siebie w oplu mialem przypadek ze prawie nie bylo hamulcow (klocki i tarcze ok,poziom byl ok) wiec wymienilem natychmiast plyn i gra gitara. Do CJO lej plyn hamulcowy DOT 4. Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 18-03-2008, 22:13
|
|
|
.... na moje to:
Zapieczona prowadnica "klockotrzymacza"
Usterka powstaje na skutek luzów na prowadnicy.
Naprawa polega na wymianie zacisku.
Jak nie jest za późno można to delikatnie "rozruszać"
Zdemontuj zaciski, rozbierz na części pierwsze i przesmaruj wszystko odpowiednimi środkami. Po rozebraniu pomierz i kup odpowiednią reperaturkę zacisku. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 18-03-2008, 23:30
|
|
|
Anazar napisał/a: | "klockotrzymacza" | Zacisku hamulcowego |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 01:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | Anazar napisał/a: | "klockotrzymacza" | Zacisku hamulcowego |
... rozpiszę się jeszcze troszkę...
Na tym właśnie polega problem, że niektórzy myślą że zacisk to tylko jeden element
... a tu zonk... jeden element jest ruchomy, a w każdym razie powinien być ruchomy.
...to w nim montuje się klocki. Mechanicy nazywają to "klockotrzymaczem"
Drugi nieruchomy element (mocowany do zawieszenia) to obudowa z tłokiem.
99% osób wymieniających klocki nie wie, że współpracę obu elementów trzeba sprawdzić i przesmarować te miejsca. (byleby nie preparatem penetrująco/smarującym)
Te preparaty raczej kiepsko smarują. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21949 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-03-2008, 07:48
|
|
|
Anazar napisał/a: | Hugo napisał/a: | Anazar napisał/a: | "klockotrzymacza" | Zacisku hamulcowego |
... rozpiszę się jeszcze troszkę...
jeden element jest ruchomy, a w każdym razie powinien być ruchomy.
...to w nim montuje się klocki. Mechanicy nazywają to "klockotrzymaczem"
Drugi nieruchomy element (mocowany do zawieszenia) to obudowa z tłokiem |
Dokładnie odwrotnie Anazar. Element, który jest ruchomy to zacisk hamulcowy i w nim nie montuje się klocków. Klocki montuje się w "klockotrzymaczu", który jest nieruchomy. I nie mam pojęcia co to obudowa z tłokiem, bo tłok jest w zacisku (część ruchoma). |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 19-03-2008, 21:32
|
|
|
Hugo napisał/a: | I nie mam pojęcia co to obudowa z tłokiem |
Hugo napisał/a: | tłok jest w zacisku (część ruchoma). |
Najczęściej spotyka się zaciski stałe o których napisałeś, że nie masz pojęcia oraz zaciski pływające spotykane najczęściej w motocyklach lub ogólnie w sporcie.
Bardzo możliwe że w tym modelu zastosowano zacisk pływający!!!
.... oraz że teraz zaciski pływające wypierają tradycyjne stałe.
Który element jest ruchomy, a który stały nie ma tu istotnego znaczenia.
Gdy dojdzie do zapieczenia się elementów wobec siebie, powstaje z czasem efekt miękkiego i głębokiego pedału hamulca. |
|
|
|
 |
|