Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drugie zycie GDI
Autor Wiadomość
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 21-03-2008, 19:00   Drugie zycie GDI

Koreanczycy pokazali taki prototyp. Ciekawostka jest zastosowanie silnika 2.0 GDI z turbo o mocy 290 KM i 392 Nm momentu obrotowego w zakresie od 2 tys obr./min do 4 tys. obr./min. Jak dla mnie rewelacja. Przeciez to zmiata kazdego diesla 2-3 l.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 21-03-2008, 22:54   

Każdy benzyniak z turbo jak się teraz popatrzy to ma spory moment od samego dołu. Co do tego prototypu to ciekawa opcja.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 22-03-2008, 16:23   

Ja bym się tak nie podniecał.
Po pierwsze 290 KM z 2l to dużo, więc pewnie odbije się to zarówno na zywotności silnika, jak i na kosztach utrzymania.
Po drugie: po co komu 290 KM w małym i lekkim FWD (pomijając palenie gumy). Mocy i tak nie da się w pełni wykorzystać z uwagi na trakcję. Jeśli "ubiorą" to w jakąś mułowatą kontrolę trakcji i resztę elektroniki to szlag trafi całą przyjemność z jazdy.
Tak czy inaczej to moim zdaniem lansowóz, a nie auto dla miłośników ostrej jazdy.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-03-2008, 17:41   

zwolin napisał/a:
Po pierwsze 290 KM z 2l to dużo, więc pewnie odbije się to zarówno na zywotności silnika, jak i na kosztach utrzymania.

fajnie ze jest to silnik GDI...kto wiem może Mitsubishi dzieki temu modelowi ponownie wroci do tego typu silnikow :?: :)
zwolin napisał/a:
Po drugie: po co komu 290 KM w małym i lekkim FWD

cos w stylu Focusa RS ( :?: ) czy Alfy GTA ...3eba przyznac ze trakcji to one w ogole nie maja :P :D
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 05-04-2008, 23:44   

Robson86: ależ Mitsubishi się wcale nie wycofało z GDI.
Przecież większość Galantów i Leguminów na macierzystym rynku (Japonia) to właśnie auta z silnikami GDI:
EA1x/EC1x (1.8 GDI),
EA3x/EC3x (2.4 GDI)
i EA7x/EC7x (2.0 GDI).
Wszystkie te silniki mają większą moc niż odpowiedniki europejskie, np. 1.8 GDI w EA1x ma 150 KM, no i jeżdżą na 99 oktanowej benzynie (tak mają mapowane ECU).
A na pocieszenie dodam, że w przypadku Galanta w JP to jakieś 40% produkcji to AWD. Cóż... na Europę tylko pchane były "ośki". Więc, może i ten projekt doczeka sie dobrego AWD.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 05-04-2008, 23:53   

Ten link zamiescilem po to by pokazac ze rozwija sie ta technologia. Wrysk bezposredni w polaczeniu z turbina daje niesamowity efekt. Silnik TFSI juz jest najciekawsza opcja w VW teraz koreance wypuszczaja cos takiego. Moze Mitsu tez cos pusci na rynek europejski z doladowanym GDi.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.