[ALL] Czasami nie pali |
Autor |
Wiadomość |
gdaq [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2008, 18:20 [ALL] Czasami nie pali
|
|
|
Na początku witam wszystkich forumowiczow.
Jestem szczesliwym posiadaczem Colta CJ0 1.3 z 97 roku od sierpnia. Do tej pory nie mialem zadnych powaznych usterek.
W ostatnim tygodniu moj Colt ma kaprys i nie odpala. Przekrecenie kluczyka do pozycji zaplonu powoduje tylko dzwiek klikniecia i gasnie zegarek. Po probie ponownego odpalenia za kilkanascie minut wszystko dziala OK.
Dosluchalem sie iz ow dzwiek pochodzi z przekaznika umieszczonego obok skrzynki bezpiecznikow wewnatrz auta. Wszelkie stukanie i pukanie w przekazniki nic nie pomaga.
Czy wie ktos jak mozna wyjac przekaznik z Colta? Gdzie moge znalezc ktory przekaznik za co jest odpowiedzialny?
Nie jestem pewien czy to przekaznik (choc wszystko na to wskazuje). Czy macie pomysl co moze byc jeszcze przyczyna takiego dziwnego zachowania? |
|
|
|
 |
SEBULBON [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2008, 18:25
|
|
|
hej
sprawdz czy przypadkiem rozrusznik możliwe że szczotki są na wykończeniu,jak ponownie auto nie będzie chciało odpalić to na włączonym zapłonie delikatnie puknij w rozrusznik |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 26-04-2008, 23:33
|
|
|
Sprawdź połączenie klem do akumulatora (wyczyść to). |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 27-04-2008, 08:32
|
|
|
Minusowa klema od aku Lepiej sprawdzić obie. Ostatnio w Matizie niepotrzebnie rozrusznik wyjmowałem - przyczyna dokładnie ta sama okazało się, że zaśniedział kabel i minusowa klema (która odpadła po małym szarpnięciu ;p |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
gdaq [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2008, 08:54
|
|
|
Dzieki za podpowiedzi.
Co do akumulatora to jestem pewien ze to nie to.
Bylem u elektryka w piatek i wszystko z aku jest OK. Napiecei ladowania 14,5, spoczynkowe 12,8, przy zaplonie 11,7 wiec wszystko w normie.
A czy wie ktos jak wyjac przekaznik? |
|
|
|
 |
Twaróg
Mitsumaniak Śmigamy ulicami ;)

Auto: Colt 1.6 16V (CJO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Cze 2007 Posty: 162 Skąd: Gorzów Wlkp.
|
Wysłany: 27-04-2008, 08:55
|
|
|
Zgadza sie, najprawdopodobniej to aku, poniewaz mialem tak samo w swojej bylej Mazdzie 323F z 95r. Z tym, ze ciekawi mnie dlaczego po kilku minutach odpala bez problemu. Jezeli nie pomoze zabawa z klemami to zostaje chyba rozrusznik. |
_________________ Mitsubishi Colt CJ0 - 96/97 (1.6 16V 90KM) - jest i będzie
Mazda 323F - 95' (1.5 16V 88KM) - sprzedany
Opel Vectra - 93' (1.6 8V 75KM) - sprzedany
Ford Sierra - 84' (1.6 8V +LPG 75KM) - sprzedany
Fiat 126p - 93' (650cm3 24KM) - sprzedany
Fiat 126p - 83' (600cm3 23KM) - zezłomowany
 |
|
|
|
 |
gdaq [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2008, 09:33
|
|
|
Rozrusznik tez jest ok, poniewaz miezylem napiecia na jego wejsciu i wynik byl 0V.
Problem polega na tym ze najprawdopodobniej przekaznik nie styka, tylko nie mam zielonego pojecia jak go wyjac i to sprawdzic. Usterka rodem z wloskiego auta a nie rodowitego japonczyka;/
Jak sie z tym uporam to dam znac co to wkoncu bylo |
|
|
|
 |
SEBULBON [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2008, 11:02
|
|
|
niestety takie same objawy miałem tydzień temu napięcie było ok jak sie okazało szczotki w rozruszniku były na wykończeniu raz odpalał a raz nie nic nie tracisz jak zajrzysz do rozrusznika |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 27-04-2008, 19:23
|
|
|
Twaróg i SEBULBON - gdaq, już napisał, że z aku i rozrusznik ok a wy dalej w zaparte
Cytat: | czy wie ktos jak wyjac przekaznik? |
Powiedz mi o który przekaźnik się rozchodzi? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gdaq [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2008, 20:34
|
|
|
Dzieki londolut.
Umnie wyglada to ciut innaczej, ale z teog co sie orientuje chodzi mi o ten po lewej stronie.
Ten poprawej wystarczy scisnac po bokach chyba i po ptokach (taki jeden mam i bez problemu go wyjmuje). |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 27-04-2008, 20:40
|
|
|
gdaq napisał/a: | z teog co sie orientuje chodzi mi o ten po lewej stronie. | Ten z lewej strony to przekaźnik od dmuchawy. Nie wiem zatem dlaczego słyszysz jego cykanie.
Spróbuj go poruszać w każdą stronę tylko z poprawką na to, że to plastyk U mnie wyjmuje się go dość gładko. Jeśli będziesz miał problemy to możesz odkręcić ten dolny plastyk, to raptem 5 śrubek. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gdaq [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2008, 07:27
|
|
|
No i juz po naprawie.
Problem lezal w instalacji elektrycznej alarmu, ktora ma odciecie zaplonu:)
Koszt naprawy 150PLN:) |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 30-04-2008, 08:02
|
|
|
Drogo coś |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|