[CB4 1.6] Szarpanie podczas jazdy na benzynie |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2008, 23:13 [CB4 1.6] Szarpanie podczas jazdy na benzynie
|
|
|
Naszego Lancera nęka problem szarpania podczas jazdy na benzynie. Problem pojawia się podczas spokojnej jazdy w zakresie 1500-2000 rpm oraz przy schodzeniu z obrotów (puszczaniu gazu) - tu niezależnie od prędkości obrotowej. Na gazie to zjawisko w ogóle nie występuje. Uprzedzając pytania, informuję, że auto jeździ regularnie na benzynie (mniej więcej 1 zbiornik paliwa : 2 zbiorników gazu) i jest tankowane dobrym paliwem.
Co zostało już zrobione:
- czyszczenie przepustnicy, wymiana uszczelki pod przepustnicą i regulacja obrotów
- wymiana filtrów powietrza i paliwa
- wymiana kopułki i palca rozdzielacza
- wymiana aparatu zapłonowego (w międzyczasie padł)
- regulacja zapłonu
- wymiana kondensatorów
- wymiana świec zapłonowych
- wymiana przewodów wn
- regulacja zaworów (ASO) - przyniosło delikatną zmianę in plus
- sprawdzenie pompy paliwa i wtryskiwaczy (ASO)
- sprawdzenie błędów (ASO) - błędów brak
- wymiana cewki zapłonowej w nowym (używanym) aparacie - profilaktycznie
Obroty na biegu jałowym książkowe, brak jakichkolwiek niepokojących objawów. Odpala zawsze za pierwszym zakręceniem. Silniczek krokowy działa. Oprócz szarpania, nic niepokojącego się nie dzieje. Silnik pracuje równo, ładnie przyspiesza (choć mam wrażenie, ze nie tak jak kiedyś, ale może to wrażenie po przesiadce z CJ4A).
Jedyne, co mi jeszcze przychodzi do głowy to TPS, ale ten nie był dotychczas w ogóle ruszany. Możecie podpowiedzieć coś jeszcze? |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 21-11-2008, 09:15
|
|
|
mi padł TPS ostatnio (błąd 55) i oprócz falowania obrotów pojawiło sie właśnie szarpanie w zakresie przez Ciebie opisanym. Myślę, że to dobry trop. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kryzys
Mitsumaniak

Auto: Galant EA 2000 Tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 21-11-2008, 10:06 Re: Szarpanie podczas jazdy na benzynie
|
|
|
Leciutko offtopicowo - ale zaciekawiło mnie to:
gregorbu napisał/a: | ...
- czyszczenie przepustnicy, wymiana uszczelki pod przepustnicą i regulacja obrotów
... |
to pod przepustnicą jest jakaś uszczelka? mi magik to jedynie na silikon wklejał :/ pytam bo sam mam podobne objawy w swoim miśku
Pozdrawiam
K |
_________________ 00967/KMM - i wszystko jasne |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2008, 11:32
|
|
|
pawela napisał/a: | mi padł TPS ostatnio (błąd 55) i oprócz falowania obrotów pojawiło sie właśnie szarpanie w zakresie przez Ciebie opisanym. Myślę, że to dobry trop. | Dzięki, sprawdzę to. Ale CE nie wywala błędu.
kryzys napisał/a: | to pod przepustnicą jest jakaś uszczelka? mi magik to jedynie na silikon wklejał :/ pytam bo sam mam podobne objawy w swoim miśku | Oczywiście, że jest. Papierowa, dostępna wyłącznei w ASO. Kosztuje ok. 26 PLN. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-11-2008, 15:16
|
|
|
Sprawdź szczelność i podłączenie wężyków podciśnień. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-11-2008, 21:59
|
|
|
Hugo napisał/a: | Sprawdź szczelność i podłączenie wężyków podciśnień. | Sprawdzone. Poza tym - jeśli byłoby z nimi coś nie tak, problem istniałby również podczas jazdy na gazie. A na gazie nie ma się czego przyczepić. Przyszedł mi do głowy jeszcze przycinający się silniczek wolnych obrotów: tutaj i tutaj. Co o tym sądzicie? To mogłoby tłumaczyć, dlaczego na gazie zachowuje się normalnie - instalacja ma własnego krokowca. |
|
|
|
 |
kryzys
Mitsumaniak

Auto: Galant EA 2000 Tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Paź 2007 Posty: 57 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 24-11-2008, 12:20
|
|
|
gregorbu, jaką masz instalacje? II generacji?
i tam jest osobny silniczek wolnych obrotów?
czy mowa o sekwencjyjnym wtrysku gazu??
bo może i u mnie w takim razie szwankuje wlaśnie on - z tymi diabelnymi obrotami opisuję walkę
tutaj
|
_________________ 00967/KMM - i wszystko jasne |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 24-11-2008, 14:27
|
|
|
kryzys napisał/a: | gregorbu, jaką masz instalacje? II generacji? i tam jest osobny silniczek wolnych obrotów? | Tak, jest to instalacja 2. generacji. Podobno jest tam silniczek wolnych obrotów - wiem to od gazowników, mechaników z Evolution Service oraz Bartka, któremu akurat wierzę najbardziej. Nie znam się na instalcjach gazowych - wystarczy mi świadomość, że ta, która jest zainstalowana w Lancerze, nie sprawia absolutnie żadnych problemów.
Co do obrotów na benzynie - w sobotę przeprowadziłem gruntowne czyszczenie silniczka wolnych obrotów (tego dla benzyny). Jest o niebo lepiej, ale muszę jeszcze troche pojeździć, by powiedzieć coś więcej. Do tej porty przejechałem ok. 30 km i żadnego szarpania nie zauważyłem. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 03-12-2008, 12:52
|
|
|
-wyczysciełem przepustnice
-regulacja obrotów
-czyszczenie kopułki
-regulacja zapłonu
I dalej mam niestety problem na wolnych obrotach... tzn na jałowym biegu czasem jest ksiazkowo 900 czasem 500 a czasem faluje od 900-400.
Co mam dalej robic? Co sprawdzic i jak ?
Gdzie szukac przyczyny?
Co do szarpania to myslałem ze sie zmniejszyło ale nadal jest ale u mnie występuje tylko na biegu 1 gdy jade wolniutko przed progiem zwalniam ok 10km/h puszczam gaz i czasem szaprie a czasem sunie płynnie.
Doradzcie co robic... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2008, 16:11
|
|
|
rosomak1983 fałszywe powietrze"? |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 03-12-2008, 16:12
|
|
|
Hugo napisał/a: | rosomak1983 fałszywe powietrze"? |
mozna jasniej.... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 03-12-2008, 17:31
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Hugo napisał/a: | rosomak1983 fałszywe powietrze"? |
mozna jasniej.... | Nieszczelny układ dolotowy i gdzieś za przepływomierzem dostaje się jakieś lewe powietrze. Sprawdź filtr, "trąbę", i węże od podciśnień. Może któryś się zsunął bądź jest pęknięty? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 03-12-2008, 18:16
|
|
|
londolut, dzięki
Doradzcie co i jak zrobic wymienic najlepiej ustalajac idpowiednia kooejnosc. Koszta to sprawa drugorzędna choc wolałbym jakos tak ostróznie. Na wstępie mysle ze wymiana kopułki i palca bo to nie jest drogie a czyszczenie załatwia sprawe na chwilke tylko.Potem kable? Gadałem z mechanorem bedziemy jeszcze raz ustawiac wolne obroty wg wskazówek ze stronki Krzyzaka. I tu pytanko bedzie to adekwatne do 4g92???? POZDRO Po drugie jest sens czyscic przepustnice po raz drugi? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-12-2008, 23:05
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | I tu pytanko bedzie to adekwatne do 4g92???? | Będzie. rosomak1983 napisał/a: | Po drugie jest sens czyscic przepustnice po raz drugi? | Nie ma. |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 14-02-2009, 14:57
|
|
|
Jesli chodzi o szarpanie to u mnie objawy ustapiły po wymianie kabli wysokiego napięcia.
Z obrotami bede walczył niedługo |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|