[Cari 1.8 GDI] Technika jazdy Carismą GDI |
Autor |
Wiadomość |
t_a_s
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI, 98 rok
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 15 Lut 2008 Posty: 164 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23-04-2008, 15:41 [Cari 1.8 GDI] Technika jazdy Carismą GDI
|
|
|
Witam,
często na różnych wątkach, zwłaszcza dotyczących kupna GDI pojawia się pytanie o spalanie, wówczas pada odpowiedź, że trzeba się nauczyć jeździć GDI i wtedy spalanie jest niskie.
Czy moglibyście się podzielić spostrzeżeniami, jaka technika jazdy na to pozwala i jaka jest najbardziej korzystna?
Myślę, że przyda się to, zwłaszcza mnie, bo dopiero nabieram dobrych/złych nawyków podczas jazdy i wolałabym jednak mieć te dobre.
Wiem, że każdy ma jakąś swoją wypracowaną technikę, ale posiada także swoje spostrzeżenia, co jest dobre, a co nie. |
_________________ Pozdrawiam, Anita
 |
|
|
|
 |
wazu
Mitsumaniak
Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 18 Cze 2007 Posty: 309 Skąd: z Polski
|
Wysłany: 23-04-2008, 17:07
|
|
|
Co do techniki jazdy, w moim przypadku staram się jeździć moją cari jak najoszczędniej, wychodzi mi to różnie, ale pewnych rzeczy nie da się przeskoczyć (np. jazda w mieście ). Więc tak, jadąc w trasie poza miastem rozpędzam się w miarę dynamicznie nie patrząc na duże "spalanie chwilowe" do prędkości o około 10 km/h większej niż zamierzam jechać i powolutku redukuję pedał gazu do momentu uzyskania na wyświetlaczu "spalania chwilowego" 5,5-6.0 l/100 km. Prędkość z reguły spadnie o te 10 km, ale dalej już kula się równiutko. W mieście to różnie bywa, z reguły staram się hamować silnikiem przed dojazdem do świateł lub skrzyżowania, wtedy na wyświetlaczu zawsze pokazuje się spalanie 0,0 l/km , co bardzo lubię. Jak do tej pory zauważyłem, że moja jazda skutkuje średnim spalaniem w trasie około 6,0-6,4 l/100 km, a w mieście 9,0-9,3 l/100 km. Nie wiem, czy są lepsze sposoby oszczędnego jeżdżenia GDI, jeżeli są takowe, to chętnie skorzystam. Moim skromnym zdaniem na oszczędne spalanie ma również wpływ kwestia poprawnego ustawienia parametrów silnika (podłączenie do odpowiedniego urządzenia), czego ja niestety nie robiłem |
_________________ CIEKAWOSTKA
 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-04-2008, 17:51
|
|
|
Ja np. mam troszke inna technike jazdy, mianowicie wciskam delikatnie pedal gazu do okolo 3000-3200obr/min przy czym zawsze mi sie swieci "Eco GDI" na desce rozdzielczej nastepnie zmiana na wyzszy bieg i tak dalej....
Po Kielcach wychodzi mi kolo 8-9litrow na 100km ...ofcorz jak jest mniejszy ruch schodze i ponizej 8
Ale, zeby nie bylo jezdzic samochodem 3eba nie tylko oszczednie ale co jakis czas 3eba tez pozwolic mu osiagnac te 6000obr/min w celu spalenia nagaru i ogolnego odmulenia silniczka
pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 23-04-2008, 18:08
|
|
|
jak najdluzsze utrzymywanie stalej predkosci. Jazda w okolicach 3 tys obr z lekkim dociskaniem gazu. Hamowanie silnikiem.
Spalanie na trasie 6l a w miescie poniżej 9 i to bardzo dobry wynik jezdze dosyc zwawo |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-04-2008, 18:11
|
|
|
Morfi napisał/a: | Jazda w okolicach 3 tys obr z lekkim dociskaniem gazu. Hamowanie silnikiem. |
wykorzystywanie wzniesien, wiekszej predkosci do wytracania predkosci silnikiem
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
t_a_s
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.8 GDI, 98 rok
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz Dołączyła: 15 Lut 2008 Posty: 164 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 23-04-2008, 18:19
|
|
|
Właśnie hamowania silnikiem, jak to dokładnie wygląda, niestety mąż ma zwyczaj dojeżdżania do skrzyżowań na luzie, mi jakoś to nie odpowiada, tak krok po kroku, co należy robić
Byłam nawet na "L"ce na 2 godziny, ale tam nie uczą jeździć, tam tylko uczą jak zdać egzamin, byłam po to, żeby sobie odświeżyć troszkę umiejętności, bo troszkę czasu minęło od ostatniej jazdy. Więc muszę sama powoli sobie doskonalić swoją jazdę. |
_________________ Pozdrawiam, Anita
 |
Ostatnio zmieniony przez t_a_s 23-04-2008, 18:41, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 23-04-2008, 18:29
|
|
|
t_a_s napisał/a: | Właśnie hamowania silnikiem, jak to dokładnie wygląda, niestety mąż ma zwyczaj dojeżdżania do skrzyżowań na luzie, mi jakoś to nie odpowiada, tak krok po kroku, co należy robić |
przedewszystkim nie wlaczac luzu bo to jest niebezpieczne (jak np. zgasnie silnik i takie tam), po prostu dojezdzamy na danym biegu np. 3ce do skrzyzowania zwalniajac silnikiem (mozna rowniez zwalniac na 5tce i gdy wskazowka obrotomierza bedzie gdzies nisko zmienic bieg na nizszy i dalej hamowac...ale to bedzie dlugo trwalo) i gdy wskazowka obrotomierza osisgnie np. te 1200 obr/min i bedziemy sie poruszali dosyc wolno (np. 20km/h) dopiero wtedy zredukowac na luz i zahamowac
Ogolnie pamietaj ze im wyzszy bieg tym nasz predkosc bedzie wytracana wolniej
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
JackD [Usunięty]
|
Wysłany: 23-04-2008, 20:21
|
|
|
t_a_s jak się nauczysz hamowania silnikiem do perfekcji, masz na to całe lato... to w zimie będziesz miała jak znalazł, nie mam lepszej techniki zimą niż operowanie pedałem gazu i biegami...
Pozdrawiam. Jacek
p.s. tak jak Robson86 radzi... dojeżdżasz do skrzyżowania czy zjeżdżasz ze wzniesienia noga z gazu, masz ponad 3 tysiące obrotów, spadnie do 2 tysięcy albo niżej to bieg niższy wkładasz wyrównujesz obroty i powoli noga z gazu i tak dalej, az dojdziesz do najniższego biegu... potrenuj na mało uczęszczanym odcinku.... warto...
Jak mam lenia to prafie sporo swojego miasta przejechac nie uzywając hamulca w ogóle...
i Ty do tego dojdziesz tez...
Pozdr. |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 23-04-2008, 22:08
|
|
|
t_a_s napisał/a: | Właśnie hamowania silnikiem, jak to dokładnie wygląda, niestety mąż ma zwyczaj dojeżdżania do skrzyżowań na luzie, mi jakoś to nie odpowiada, tak krok po kroku, co należy robić |
Ja na luzie też dojeżdżam . Technika jazdy z GDI wygląda banalnie chodzi o utrzymywanie stałej prędkości w trasie. Czyli jedziesz te 90km/h (wpisz swoja wartość) to staraj się jechać tą prędkością )
Chcesz zobaczyć na czym polega hamowanie silnikiem pojedź pustą drogą 50/60km/h i zredukuj na 2 bieg. Auto zacznie samo hamować, a jedynie obroty Ci wzrosną. Później zostaje tylko dogranie tak aby auto nie hamowało " tak ostro" silnikiem. Czyli zabawa z innymi biegami ) |
_________________ Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)
***********************************
Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 |
|
|
|
 |
Foka [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2008, 09:14
|
|
|
Mnie troszeczke irytuje to ze przed zmiana biegu musze puscic gaz na jakas sekunde przed wcisnienciem sprzegla, kiedy wciskam sprzeglo od razu po puszczeniu gazu obroty ida w gore. Dla mnie przyzwyczaic sie do tego to koszmar. A jezeli chodzi o spalanie to nie mam cierpliwosci przeliczac galonow na litry |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 24-04-2008, 09:55
|
|
|
Przecież to nie jest jakaś drastyczna wartość tych obrotów. Pojdziesz jeszcze troche i nie będziesz na to uwagi nawet zwracać. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24-04-2008, 12:45
|
|
|
Foka napisał/a: | Mnie troszeczke irytuje to ze przed zmiana biegu musze puscic gaz na jakas sekunde przed wcisnienciem sprzegla, kiedy wciskam sprzeglo od razu po puszczeniu gazu obroty ida w gore |
ja czegos takiego nie mam, biegi zmieniam jak kazdym autem z silniekim benzynowym bez zadnego wzrostu obrotow
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 24-04-2008, 12:52
|
|
|
Je też NIE , a co do techniki nie ma czegoś takiego. Jazda ma być płynna i dawać przyjemność z niej, kierowca powinien skupić się na prowadzeniu samochodu i idiotach którzy go otaczają (nie mówię o pasażerach) a nie na dodawaniu czy puszczaniu gazu.
GDI pali na tyle mało że trzeba się z tym pogodzić. Jeżeli komuś nie pasuje to proponuję OPLA VECTRĘ 1.8 (spali 10-11) |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 24-04-2008, 13:02
|
|
|
Student napisał/a: | GDI pali na tyle mało że trzeba się z tym pogodzić. Jeżeli komuś nie pasuje to proponuję OPLA VECTRĘ 1.8 (spali 10-11) |
znaczy wg mnie 1 literek w ta czy w ta nie robi ZADNEJ roznicy, a spalanie na poziomie 8-9 litrow 3eba uznac za nna prawde wysmienite jak na taka pojemnosc i moc
Nastepny przyklad Honda Accord 1,8 136KM spala w miescie 11-14l/100km
Druga sprawa ze wiekszosc z kierowcow tej marki wie co to jest przyjemnosc z jazdy (na wysokich obrotach )
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Marcin Mcari [Usunięty]
|
Wysłany: 24-04-2008, 18:21
|
|
|
Mam pytanie odnośnie jazdy w mieście:
Założona prędkość 60km/h
a). wciskam delikatnie gaz (20-25%)i powoli przyspieszam (długi odcinek przyśpieszamy)
b) wciskam mocniej gaz ok 45-50% przyspieszam szybko na krótkim odcinku potem jednostajna jazda
Sytuacja druga:
Jak chcę maxymalnie oszczędzać zmieniam biegi przy:
a) do 2500
b) do 3000
c) do 3500
Ps. Max moment cari ma chyba przy ok 3700 |
|
|
|
 |
|