Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Kmer
13-10-2009, 12:40
[EAx 97-04] Jaki motor wybrać 2.0 czy 2.4 GDI
Autor Wiadomość
sloma
[Usunięty]

  Wysłany: 08-05-2008, 18:00   [EAx 97-04] Jaki motor wybrać 2.0 czy 2.4 GDI

Jestem tu nowy więc na początek witam wszystkich fanów Mitsubishi.
Prosze o pomoc przed zakupem Galanta (skradł mi serce, ale nie rozsądek). Nie chce pchać się w V6 z obawy przed kosztami ewentualnych napraw, a dieslami już się dość najeździłem. Zostaje 2.0 lub 2.4. Spalanie nie jest dla mnie istotne, bardziej zależy mi na opiniach na temat niezawodności i kosztów np. rozrządu itp. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Zastanawiam się również nad kosztami zawieszenia ( wielowachacz na obydwu osiach nie brzmi dobrze dla portfela, ale może za to jest trwałe?). Aha i jeszcze jedno : czy są jakieś istotne różnice w rocznikach - interesuje mnie galant między 1999 ,a 2001 rokiem.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
 
 
berti
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 21:18   

Witam i gratuluję wyboru :D
W sprawie różnic pomiędzy silnikami napisano już całe tony tekstu na tym forum, ale podsumowując w skrócie.
1. Awaryjność
-akurat w tej dziedzinie V6 wypada chyba najlepiej. Właśnie z punktu widzenia prostoty konstrukcji jednostek widlastych jest to ich największa zaleta. Generalnie - kopałem po forum i chyba nie spotkałem tematu dotyczącego awarii tej jednostki.
- 2.0 bezynka - też raczej trwała i niezawodna jednostka. Do tego niewysilona (136 KM). Minusem jest zużycie paliwa porównywalne do V6 przy zdecydowanie mnieszej dynamice i mocy.
-2.4 benzynka - na ten temat jest wiele różnych opinii. Ogólnie jednostka bardzo czuła na jakość paliwa, wymagająca więcej zabiegów pielęgnacyjnych, niż pozostałe. W zamian nieco niższe zużycie paliwa, ale różnce nie są tutaj akurat jakieś bardzo odczuwalne.
W tej dziedzinie zdecydowanie V-ka górą.
2. Koszty eksploatacji
-W tej dziedzinie najmniej kłopotliwa jest 2.0 benzynka.
-Przy V6 koszty są trochę wyższe
rozrząd to wydatek ok 1000 zł (razem z pompą wody i hydraulicznym napinaczem)
Do tego platynowe świece - 6 szt po ok 60 zł
Ale te koszty co 90 tys. km
Do tego w przypadku automatu - wymiana oleju w skrzynce, to koszt ok 600 zł (również co 90 tys. km
- 2.4 GDI - wrażliwość na jakość paliwa pociąga za sobą konieczność częstszego czyszcenia przepustnicy i kilku innych zaiegów. W razie awarii części trudniej dostępne i droższe. Dodatkowo do tego silnika nie da się założyć instalacji gazowej.

Biorąc to wszystko pod uwagę, ja zdecydowałem się na V6 i mam duuużą frajdę z tego powodu :badgrin:
Do tego automat z Tiptronikiem - po prostu bajka. Szczerze polecam!

Co do wahaczy - to istotnie słaby punkt. Dobre japońskie zamienniki zużywają się w podobnym tempie, co w innych autach, jednak mają one niewymienialne swożnie, przez co zużycie swożnia wiąże się z koniecznością wymiany całego wahacza. Koszt jednego dolnego wahacza (dobrej jakości - np. Nipparts) to ok 135 zł (u jednego z klubowiczów, zajmującego się zawodowo handlem częściami; w innych miejscach nawet sporo powyżej 200 zł; oryginał ponad 350). Sporo osób także zdecydoawło się na fachową regenerację swożni w zakładzie w Szczecinie (ok 50zł/szt) i było z tego b. zadowolonych. Generalnie nie demonizowałbym problemu.

Co do różnicach w modelach:
w 1998 był facelifting i drobne zmiany konstrukcyjne (głównie hamulce), dlatego najlepszym wyborem jest model po 1999 roku. Do tego było kilka wersji stylistycznych: Elegance i Avance (który w 1999 zastąpił Sport Edition - różni się wyglądem zderzaków i seryjnie montowanymi alu 17"; czasem również sportowym zawieszeniem)

To tyle. Mam nadzieję, że trochę pomogłem :D

Pozdrawiam
Bartek
 
 
sloma
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 17:32   

Serdeczne dzieki Berti. Nie tylko rozjaśniłes mi temat, ale zmieniłeś mój pogląd na poszukiwanie Gallanta o 180 stopni. Do tej pory skłaniałem sie na 99% do 2.4 GDI. Ale faktycznie dość zaawansowany technologicznie układ zasilania musi być czuły a czasem kapryśny. Jednak wciąż przeraża mnie nieco perspektywa zakupu V6. Przewody zapłonowe, hydropopychacze, uszczelki pod głowice, ewentualna regeneracja głowicy - wszystko razy 2 ! Co prawda nie mam najmniejszego zamiaru kupować auta zagazowanego, więc z głowicą nie powinno być problemu, ale chociażby za różnicę w akcyzie między 2.0, a 2.5 litra mam rozrząd i oleje darmo. Tylko czy dwulitrówka wychodziła w wersji Avance? Uspokoiłeś mnie z obawami odnośnie zawieszenia, 150-200 zł za wahacz to nie tragedia, tylko swoją drogą ile tych wahaczy jest?
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-05-2008, 19:05   

Jelsi piszesz o glowicach czy uszczelce w 2.5 V6 to chyba nie sledziles forum pod tym katem. Jakos nie kojarze aby ktos z nas musial zrzucac glowice w tym silniku. Popychacze mamy juz rozpracowane, a kable nie sa takie drogie no i nie wymienia sie ich co 10 tys :) Jesli moge doradzic wybor jest prosty - 2.5 V6 :)
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 09-05-2008, 19:17   

sloma napisał/a:
tylko swoją drogą ile tych wahaczy jest?


3 szt./koło
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
macia 
Mitsumaniak


Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 03 Lip 2006
Posty: 3163
Skąd: Lublin
Wysłany: 09-05-2008, 21:20   

sloma napisał/a:
czy dwulitrówka wychodziła w wersji Avance?

Nie Panie, nie wychodziła. Tylko 2.4 lub V6 w tej wersji.
_________________
Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było.
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 09-05-2008, 22:06   

sloma napisał/a:
Spalanie nie jest dla mnie istotne
no to tylko Vka
sloma napisał/a:
bardziej zależy mi na opiniach na temat niezawodności i kosztów np. rozrządu itp
Vka nie zawodzi :mrgreen: jesli chodzi o 2.4 gdi to uzytkownicy skarza sie na klepiace popychacze a koszt wymiany przepustnicy to jak czytalem jakies 6,5 tauzena w serwisie...
jesli poznasz dzwiek Vki to juz z niego nie zrezygnujesz wiec przemysl dobrze :twisted:
pozdro
rozrzad od 2.5 miesci sie w tysiaczku jesli dobrze pamietam...
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 09-05-2008, 22:41   

U japaneze czesci najwyzszej jakosci to 800 zl z pompa wody, napinaczem i uszcelniaczami.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
sloma
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2008, 16:55   

Wielkie dzięki wszystkim za informacje. Nie wypada więc sie chyba rozglądać za niczym innym jak Vka.
A jak to jest z cenami, no ja rozumie, że wszystko zależy od stanu, no ale żeby taki rozstrzał był? Opisywany jako idealny Galant 2.5 z 99, czy 2000 roku z normalnym przebiegiem, czyli w granicach 200tys. jest do znalezienia na allegro za 18 tysi powiedzmy, czy nawet mniej. A zdarzają się roczniki 97 z silnikiem2.0 za bezmała 20 tys. Czy właściciel tańszego przesadza z tym idealizowaniem stanu auta, czy też właściciel droższego, a starszego auta przesadza z ceną? Czy ktoś orientuje się w realnych cenach transakcyjnych.
Mam powiedzmy 20 tys. i tą kwotą chciałbym się zamknąć w zakupie + rejestracja + rozrząd i inne tam płyny exploatacyjne (coś mi się nie chce wierzyć w te książki serwisowe, ale to tylko moje takie zboczenie). Auta konkretnie bite wykluczone, jak również zaniedbane. No i oczywiście od ceny odliczamy wszelkie koszty, które wyjdą na badaniu w ASO. No to na co mogę liczyć z tymi moimi drobniakami?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.