Zaciąganie ręcznego w czasie jazdy a ABS |
Autor |
Wiadomość |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-11-2007, 09:11 Zaciąganie ręcznego w czasie jazdy a ABS
|
|
|
Nadejszła zima i czas wspomóc sobie czasem zakręty ręcznym...
Ale...
Czy zaciąganie ręcznego może się kłócić z pracą ABS'u? W końcu czujnik mierzy moment obrotowy wszystkich kół więc widzi, że nagle tyle stanęły w miejscu. Jak działa w tym momencie układ ABS? czy jakoś stara się je "uwolnić"???
Skąd mi się wzięło na takie przemyślenia...
...dojeżdzam do zakrętu, zaczynam zaciągać ręczny i przez moment słyszę krótki dźwięk (gdzieś z okolic deski rozdzielczej) jak by było jakieś zwarcie (gzzzt)...i tak sie zastanawiam czy to nie jest jakoś od ABS'u, od bezpieczników czy co tam jeszcze
Macie coś takeigo u siebie |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 14-11-2007, 09:19
|
|
|
novy napisał/a: | Czy zaciąganie ręcznego może się kłócić z pracą ABS'u? W końcu czujnik mierzy moment obrotowy wszystkich kół więc widzi, że nagle tyle stanęły w miejscu. Jak działa w tym momencie układ ABS? czy jakoś stara się je "uwolnić"??? |
ABS nie reaguje na "ręczny"
Wczoraj musiałem zawrócić na dość wąskiej ulicy, a że była zaśnieżona to też się wspomogłem hamulcem ręcznym i w ułamku sekundy "tył auta miałem z przodu" ... a więc była całkowita blokada tylnych kół.
novy napisał/a: | ...dojeżdzam do zakrętu, zaczynam zaciągać ręczny i przez moment słyszę krótki dźwięk (gdzieś z okolic deski rozdzielczej) jak by było jakieś zwarcie (gzzzt)...i tak sie zastanawiam czy to nie jest jakoś od ABS'u, od bezpieczników czy co tam jeszcze
Macie coś takeigo u siebie |
raczej nie, ale mogę jeszcze raz dzisiaj sprawdzić |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 14-11-2007, 10:28
|
|
|
Wiem, że moge zaciągać ręczny i blokują się koła, ale czy to nie jest tak, że ABS widzi "o, koła się zblokowały" i coś z tym stara się bezskutecznie zrobic? Nie wiem, tak sobie filozofywuje:)
Można mniemać, że jest czujnik, który mówi, że ręczny jest zaciągniety i ABS nie ma kontrolować tynych kół. A jeśli tak, to można minimalnie zaciągnąć ręczny na śniegu tak aby koła się nie zblokowały, nabrać prędkości i mocno hamować....tylne koła powinny sie zblokować, a w przednich powinien działać ABS..... |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 13:54
|
|
|
ABS dziala tylko po wcisniecu hamulca roboczego, nie dziala na reczny. |
|
|
|
 |
Wiktor
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 24 Sie 2006 Posty: 331 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 14-11-2007, 20:14
|
|
|
taki sam dzwiek wystepuje u mnie, nie wiem co to jest i juz kiedys pytalem na forum
jesli bys jechal dlugo na zaciagnietym recznym wtedy wystapi blad abs i zaswieci sie kontrolka abs, zniknie dopiero po ponownym wlaczeniu silnika |
|
|
|
 |
Vlad [Usunięty]
|
Wysłany: 14-11-2007, 23:20
|
|
|
komp absu jest polaczony z lampą stopu, wnioski niech zainteresowani wyciagna sami |
|
|
|
 |
Sibilak [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 18:31
|
|
|
Nie katuj ręcznym takiej fajnej bryki |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 19-11-2007, 20:00
|
|
|
uwierz mi, nie katuje
robie to tylko na śliskim śniegu bez niespodzianek typu krawężnik itp... |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10721 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 19-11-2007, 23:02
|
|
|
Sibilak napisał/a: | Nie katuj ręcznym takiej fajnej bryki |
To nie jst katowanie, kazdy robi ze swoim samochodem co uważa za słusze, jedni traktują jak relikwie z namaszczeniem, inni uzywaja jako dupo wozu np dp pracy a jeszce inni maja ochote pobawić sie hamulcem recznym....:)
Na porzadnym sniegu i równym lotnisku mozna by srapwdzić jak praktycznie zachowuje sie ABS i reczny, przy małych predkościach tego sie nie wyczuje, a na zwykłych ulicach takie szalenstwa sa niedpouszcalne, prawde mowiąc w zadnym publicznym miejscu bez pozwolenia.
Pamietam jak policja w krakowie scigała za to ze tłuklismy sie w zimie maluchami na pasie lotniska na czyzynach.. ech to były czasy 126p... |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
swees
Mitsumaniak
Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 27 Lip 2006 Posty: 145 Skąd: PL
|
Wysłany: 20-11-2007, 00:15
|
|
|
abs dziala w ukladzie hydraulicznym hamulcow, a nie przy linkowym recznym. czasami na oblodzonej jezdni sprawdzalem jazde wprost, zaciagajac reczny - zadnych efektow audio (kokpit) - wizualnych (lampka abs).
pozdr |
|
|
|
 |
novy
Mitsumaniak

Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 320 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 20-11-2007, 10:18
|
|
|
Ok, już wiemy, że ręczny to linka i ABS ni jak ze swoją kontrolą układu hydraulicznego nie może zwolnić zblokowanych kół.
Ale skąd ten dźwięk przy desce rozdzielczej? Tak jak pisałem, jakieś czujniki muszą mierzyć/porównywać moment obrotowy wszystkich kół i widzą, że z tylnymi "dzieje się" coś niedobrego. Czy wtedy jakieś czujniki/komputery pod kokpitem nie próbują czegoś tam robić (brzęczenie)??? |
_________________ EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg
 |
|
|
|
 |
yaro1976
Mitsumaniak Bądź człowiekiem!

Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 14 Cze 2006 Posty: 1021 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 20-11-2007, 15:24
|
|
|
odnośnie kontrolki ABS-u, na podnośniku jak sprawdzałem swego czasu łożyska odpaliliśmy maszynę i pokręcilismy przednimi kołami dłuższą chwilę, właśnie po tym zapaliła się kontrolka. po przejechaniu kilkuset metrów zgasła.
Podobnie może wystapić przy zaciagniętym ręcznym. |
_________________ Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!" |
|
|
|
 |
PLPynton [Usunięty]
|
Wysłany: 20-11-2007, 18:05
|
|
|
novy wez sobie wyczytaj bledy ABS, skasuj pamiec ABS, pojezdzij pare km, powariuj i odczytaj bledy ponownie, podziel sie wynikami z kolegami. jesli nie bylo/nie ma to zrob procedure testowa, glownie pompy i ABS, jest w manualu. moze pompa juz siada. napisz czy masz TCL czy nie i jesli masz czy wylaczenie cos zmienilo.
chodzi o to, ze reczny nie ma tu nic do gadania ale posrednio np na sniegu czy wlasnie w powietrzu potrafi namieszac w odczytach (jesli wykonujesz akrobacje typu excelent air *** czy good drift ** ... rozne predkosci obrotowe kol czytane z czujnikow). w gruncie rzeczy nie powinno nic byc slychac, no chyba ze cos jest nie tak i moze sie znacznie pogorszyc jak sie tym nie zajmiesz. a to takie bzzt co opisujesz to moze brzmi jak procedura startowa/testowa pompy ABS? |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 21-11-2007, 23:41
|
|
|
Wiem, ze w Oplach czujnik predkosciomierza byl podłączony do ABS-u, i po dłuższej jeździe na ręcznym, ABS potrafił się odlączyć (zapalała sie lampka i ABS-u brak) Jednak wystarczyło zgasić i po odpaleniu silnika, wracało wszystko do normy. Jednak późniejsze podłączenie pod kompa pokozalo pokaźna sume błędów od ABS-u z dopiskiem "usterka nie występuje" Nie wiem natomiast jak to jest w miśku rozwiązane, jeszcze nie mialem takiego problemu ( a recznego na OS-ach sie używa dość sporo) |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
pipi_ja
Forumowicz
Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 04 Kwi 2007 Posty: 574 Skąd: wlkp
|
Wysłany: 08-01-2008, 19:23
|
|
|
No i właśnie to co kolega opisuje znam z doświadczenia.
Mam galanta z 93 roku i jest identycznie jak kolega przedstawia. Tyle, że u mnie dzwięk nie pojawia sie odrazu po zaciągnięciu lecz po jakiejś chwili. Nie wiem ie to czasu bo nie mierzyłem. Wg mnie komputer ABSu cały czas zbiera odczyty z czujników na kołach i jak przez pewien okres prędkości obrotowe kół sa różne usiłuje z tym coś zrobić. Wczoraj też sie troche pobawiłem z ręcznym i doszedłem do czegoś dziwnego, mianowicie: wprowadzałem samochód w uślizg i zwalniałem ręczny hamulec, najpierw "bzyczało" coś z tyłu a za sekundę z przodu i auto samo wychodziło z poślizgu.
Dodam, że nie mam na desce żandej lampki TCL ani nic podobnego, przycisków tez żadnych nie mam.
Więc wychodzi na to, że to nie wada ABSu i więcej miśków tak robi.
Interesuje mnie tylko o co w tym chodzi. |
|
|
|
 |
|