Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciąganie ręcznego w czasie jazdy a ABS
Autor Wiadomość
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-11-2007, 09:11   Zaciąganie ręcznego w czasie jazdy a ABS

Nadejszła zima i czas wspomóc sobie czasem zakręty ręcznym... :biggrin:
Ale...
Czy zaciąganie ręcznego może się kłócić z pracą ABS'u? W końcu czujnik mierzy moment obrotowy wszystkich kół więc widzi, że nagle tyle stanęły w miejscu. Jak działa w tym momencie układ ABS? czy jakoś stara się je "uwolnić"???

Skąd mi się wzięło na takie przemyślenia...
...dojeżdzam do zakrętu, zaczynam zaciągać ręczny i przez moment słyszę krótki dźwięk (gdzieś z okolic deski rozdzielczej) jak by było jakieś zwarcie (gzzzt)...i tak sie zastanawiam czy to nie jest jakoś od ABS'u, od bezpieczników czy co tam jeszcze :|

Macie coś takeigo u siebie :?:
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 14-11-2007, 09:19   

novy napisał/a:
Czy zaciąganie ręcznego może się kłócić z pracą ABS'u? W końcu czujnik mierzy moment obrotowy wszystkich kół więc widzi, że nagle tyle stanęły w miejscu. Jak działa w tym momencie układ ABS? czy jakoś stara się je "uwolnić"???

ABS nie reaguje na "ręczny"
Wczoraj musiałem zawrócić na dość wąskiej ulicy, a że była zaśnieżona to też się wspomogłem hamulcem ręcznym i w ułamku sekundy "tył auta miałem z przodu" :wink: ... a więc była całkowita blokada tylnych kół.

novy napisał/a:
...dojeżdzam do zakrętu, zaczynam zaciągać ręczny i przez moment słyszę krótki dźwięk (gdzieś z okolic deski rozdzielczej) jak by było jakieś zwarcie (gzzzt)...i tak sie zastanawiam czy to nie jest jakoś od ABS'u, od bezpieczników czy co tam jeszcze :|

Macie coś takeigo u siebie :?:

raczej nie, ale mogę jeszcze raz dzisiaj sprawdzić
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 14-11-2007, 10:28   

Wiem, że moge zaciągać ręczny i blokują się koła, ale czy to nie jest tak, że ABS widzi "o, koła się zblokowały" i coś z tym stara się bezskutecznie zrobic? Nie wiem, tak sobie filozofywuje:)

Można mniemać, że jest czujnik, który mówi, że ręczny jest zaciągniety i ABS nie ma kontrolować tynych kół. A jeśli tak, to można minimalnie zaciągnąć ręczny na śniegu tak aby koła się nie zblokowały, nabrać prędkości i mocno hamować....tylne koła powinny sie zblokować, a w przednich powinien działać ABS..... :roll:
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2007, 13:54   

ABS dziala tylko po wcisniecu hamulca roboczego, nie dziala na reczny.
 
 
Wiktor 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6, 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 24 Sie 2006
Posty: 331
Skąd: Kielce
Wysłany: 14-11-2007, 20:14   

taki sam dzwiek wystepuje u mnie, nie wiem co to jest i juz kiedys pytalem na forum

jesli bys jechal dlugo na zaciagnietym recznym wtedy wystapi blad abs i zaswieci sie kontrolka abs, zniknie dopiero po ponownym wlaczeniu silnika
 
 
Vlad
[Usunięty]

Wysłany: 14-11-2007, 23:20   

komp absu jest polaczony z lampą stopu, wnioski niech zainteresowani wyciagna sami
 
 
Sibilak
[Usunięty]

Wysłany: 19-11-2007, 18:31   

Nie katuj ręcznym takiej fajnej bryki :)
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 19-11-2007, 20:00   

uwierz mi, nie katuje :oops:
robie to tylko na śliskim śniegu bez niespodzianek typu krawężnik itp... :)
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10721
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 19-11-2007, 23:02   

Sibilak napisał/a:
Nie katuj ręcznym takiej fajnej bryki :)

To nie jst katowanie, kazdy robi ze swoim samochodem co uważa za słusze, jedni traktują jak relikwie z namaszczeniem, inni uzywaja jako dupo wozu np dp pracy a jeszce inni maja ochote pobawić sie hamulcem recznym....:)
Na porzadnym sniegu i równym lotnisku mozna by srapwdzić jak praktycznie zachowuje sie ABS i reczny, przy małych predkościach tego sie nie wyczuje, a na zwykłych ulicach takie szalenstwa sa niedpouszcalne, prawde mowiąc w zadnym publicznym miejscu bez pozwolenia.
Pamietam jak policja w krakowie scigała za to ze tłuklismy sie w zimie maluchami na pasie lotniska na czyzynach.. ech to były czasy 126p...
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
swees 
Mitsumaniak

Auto: Volvo V60 CC T5 2018
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 145
Skąd: PL
Wysłany: 20-11-2007, 00:15   

abs dziala w ukladzie hydraulicznym hamulcow, a nie przy linkowym recznym. czasami na oblodzonej jezdni sprawdzalem jazde wprost, zaciagajac reczny - zadnych efektow audio (kokpit) - wizualnych (lampka abs).

pozdr
 
 
novy 
Mitsumaniak


Auto: EA5A SE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 320
Skąd: Gdynia
Wysłany: 20-11-2007, 10:18   

Ok, już wiemy, że ręczny to linka i ABS ni jak ze swoją kontrolą układu hydraulicznego nie może zwolnić zblokowanych kół.

Ale skąd ten dźwięk przy desce rozdzielczej? Tak jak pisałem, jakieś czujniki muszą mierzyć/porównywać moment obrotowy wszystkich kół i widzą, że z tylnymi "dzieje się" coś niedobrego. Czy wtedy jakieś czujniki/komputery pod kokpitem nie próbują czegoś tam robić (brzęczenie)???
_________________
EA5A SE
N14 SR20DET - Turbo przeciąg :)
 
 
 
yaro1976 
Mitsumaniak
Bądź człowiekiem!


Auto: EA5W 2,5`99 SE Tiptronic + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 14 Cze 2006
Posty: 1021
Skąd: Łódź
Wysłany: 20-11-2007, 15:24   

odnośnie kontrolki ABS-u, na podnośniku jak sprawdzałem swego czasu łożyska odpaliliśmy maszynę i pokręcilismy przednimi kołami dłuższą chwilę, właśnie po tym zapaliła się kontrolka. po przejechaniu kilkuset metrów zgasła.
Podobnie może wystapić przy zaciagniętym ręcznym.
_________________
Primo: "Traktuj innych tak jak sam chciał byś być przez nich traktowanym!"
 
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 20-11-2007, 18:05   

novy wez sobie wyczytaj bledy ABS, skasuj pamiec ABS, pojezdzij pare km, powariuj i odczytaj bledy ponownie, podziel sie wynikami z kolegami. jesli nie bylo/nie ma to zrob procedure testowa, glownie pompy i ABS, jest w manualu. moze pompa juz siada. napisz czy masz TCL czy nie i jesli masz czy wylaczenie cos zmienilo.
chodzi o to, ze reczny nie ma tu nic do gadania ale posrednio np na sniegu czy wlasnie w powietrzu potrafi namieszac w odczytach (jesli wykonujesz akrobacje typu excelent air *** czy good drift ** :lol: ... rozne predkosci obrotowe kol czytane z czujnikow). w gruncie rzeczy nie powinno nic byc slychac, no chyba ze cos jest nie tak i moze sie znacznie pogorszyc jak sie tym nie zajmiesz. a to takie bzzt co opisujesz to moze brzmi jak procedura startowa/testowa pompy ABS?
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 21-11-2007, 23:41   

Wiem, ze w Oplach czujnik predkosciomierza byl podłączony do ABS-u, i po dłuższej jeździe na ręcznym, ABS potrafił się odlączyć (zapalała sie lampka i ABS-u brak) Jednak wystarczyło zgasić i po odpaleniu silnika, wracało wszystko do normy. Jednak późniejsze podłączenie pod kompa pokozalo pokaźna sume błędów od ABS-u z dopiskiem "usterka nie występuje" ;) Nie wiem natomiast jak to jest w miśku rozwiązane, jeszcze nie mialem takiego problemu ( a recznego na OS-ach sie używa dość sporo)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 08-01-2008, 19:23   

No i właśnie to co kolega opisuje znam z doświadczenia.
Mam galanta z 93 roku i jest identycznie jak kolega przedstawia. Tyle, że u mnie dzwięk nie pojawia sie odrazu po zaciągnięciu lecz po jakiejś chwili. Nie wiem ie to czasu bo nie mierzyłem. Wg mnie komputer ABSu cały czas zbiera odczyty z czujników na kołach i jak przez pewien okres prędkości obrotowe kół sa różne usiłuje z tym coś zrobić. Wczoraj też sie troche pobawiłem z ręcznym i doszedłem do czegoś dziwnego, mianowicie: wprowadzałem samochód w uślizg i zwalniałem ręczny hamulec, najpierw "bzyczało" coś z tyłu a za sekundę z przodu i auto samo wychodziło z poślizgu.
Dodam, że nie mam na desce żandej lampki TCL ani nic podobnego, przycisków tez żadnych nie mam.

Więc wychodzi na to, że to nie wada ABSu i więcej miśków tak robi.
Interesuje mnie tylko o co w tym chodzi.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.