Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
zmiana amortyzatorow
Autor Wiadomość
elmot
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 14:04   zmiana amortyzatorow

witam !! posiadam pajero 3 0 benzynka nadszedl wlasnie czas wymiany amortyzatorow , w zamian za oryginalne zalozylem Kayaba i okazaly sie kompletna porazka , auto jest super sztywne i nic nie wybiera , czy mozecie polecic jakas inna marke w miare rozsadnej cenie o bardziej miekkiej charakterystyce ? z gory dziekuje za odpowiedz !! pzdr
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 14:36   

KAJABY są originalne. To znaczy, Mistubishi fabrycznie zakłada właśnie KJB. Ja wymieniałem nie cały miesiąc temu na jakieś MAGNUM, bo w hurtowni nie było KJB, a stary po prostu się rozleciał. Jak dla mnie są za miękkie, choć trochę dłuższe, cena ok 300zł za sztukę.
Czy te Twoje nowe amorki mają regulację twardości? Mój egzemplarz miał takie ustrojstwo realizowane właśnie na amorkach. Niestety te już regulacji nie mają. Za takie z regulacją (3 stopniową) zażyczono sobie ok 1300 zł :shock: za sztukę. Może masz takie na największą twardość nastawione?
 
 
elmot
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 17:31   

te poprzednie mialy regulacje twardosci i wysokosci , twardosc regulowana przyciskiem we wnetrzu a wysokosc przy amorkach . niestety wlasnie ze wzgledu na kase te nowe byly bez regulacji ,z tego co sie orientuje to wlasnie rancho maja regulacje i kosztuja cos 1000 zl :)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-05-2008, 20:32   

elmot napisał/a:
te poprzednie mialy regulacje twardosci i wysokosci ,

W jaki sposób regulowana była ta wysokość na amorkach?
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
elmot
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 21:30   

sorry, wysokosc reguluje sie nie na amorkach tylko na drazkach skretnych, ktore sa odpowiedzialne za resorowanie przodu. Drązki przykrecone sa z jednej strony do dolnych wahaczy a z drugiej do poprzeczki ramy , mniej wiecej na wysokosci pomiedzy tylnymi a przednimi drzwiami i tam znajduja sie na nich sruby, ktorymi reguluje sie naprezenie drazkow czyli wysokosc przodu
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-05-2008, 22:43   

elmot napisał/a:
sorry, wysokosc reguluje sie nie na amorkach tylko na drazkach skretnych, ktore sa odpowiedzialne za resorowanie przodu. Drązki przykrecone sa z jednej strony do dolnych wahaczy a z drugiej do poprzeczki ramy , mniej wiecej na wysokosci pomiedzy tylnymi a przednimi drzwiami i tam znajduja sie na nich sruby, ktorymi reguluje sie naprezenie drazkow czyli wysokosc przodu


A nie przyszło ci do głowy że to nie możliwe? Te śruby zawsze są dokręcone do oporu, a twardość i zarazem wysokość reguluje się samym drążkiem przesuwając w wieloklinie na wahaczu. A tak naprawdę to sa do tego stale znaki. I ustawia się na znaki. Podkręcisz drążek będzie stał wyżej, ale i będzie twardszy. A po czasie i tak siądzie. Do tego służy profesjonalny zestaw. Ale nie seryjny.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2008, 18:54   2,8TD

Kiedy w 2,8TD zmienić amortyzatory (mam elektrycznie regulowane)?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 17-05-2008, 09:14   

Cześć Wszystkim :) bartek2800 podaj więcej info na elektryczne amorki- jaka firma i jak się sprawują?? Z klimą jeszcze nie byłem.Pozdrówka :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2008, 13:05   ...

Fabryczne w zawieszeniu nic nie robiłem
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-05-2008, 16:19   

Elmot ja poszukalbym odpowiednich amortyzatorow HavyDuty do II np Koni. Masz wielostopniowa regulacje i dobrej klasy produkt.
http://www.koni.com.pl/
Wiele osob bawiacych sie troche w off-road bardzo sobie chwali. Nie sa to tanie amortyzatory ale podobno niezawodne. Ja chce wymienic w Sporcie cala zawieche tak do +4/5cm. Amory, drazki i sprezyny na jakas HavyDuty. Myslalem nad TJM lub OME. Licze na to, ze w Warszawie uda mi sie sprawe dopiac.

Montując któryś z wymienionych zestawów możesz nie martwić się o pogorszenie prowadzenia auta. Sprężyny mają charakterystykę progresywną tak więc w początkowej fazie ugięcia pracują miękko dopiero przy mocnym szybkim skoku pracują twardziej. Analogicznie jest z amortyzatorami - sa to gazowe olejowe amortyzatory typu High Respond - szybka odpowiedź - jeśli auto jedzie wolno i zawieszanie pracuje spokojnie to otwarte są wszystkie zawory przelewowe i auto prowadzi się jak Citroen, miękko przyjemnie. W przypadku pokonywania z większą szybkością nierówności na drodze amortyzator automatycznie się utwardza. Zawieszenia Heavy Duty to zwiększenie bezpieczeństwa na drodze polepszenie właściwości terenowych a przede wszystkim zwiększanie wytrzymałości i żywotności. Jeśli chodzi a amortyzatory różnica jest kolosalna – amortyzatory Heavy Duty mają 2 większą średnicę tłoczyska i cylindra czyli ich sprawność jest dużo większa. Nie grzeją się tak jak seryjne – seryjny amortyzator w terenie potrafi się tak zagrzać że się zagotuje i jest do wyrzucenia olej przestaje mieć swoje właściwości . Zwróć uwagę ze super sportowe amortyzatory np. Ohlins mają dodatkowy zbiornik na ciecz chłodzącą.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
scood74
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 09:47   

ja wczoraj zalożylem nowe amorki firmy magnum kupione w inter cars za 150 pln za szt.
i zaraz je przetrenowalem w delikatnym terenie i jestem narazie bardzo zadowolony
misiek prowadzi sie elegancko miekko ale nie za miekko
ciekawe jak bedzie z trwałościa ??

w ostrzejszym terenie bedzie prawdopodobnie za miekko ale za te cene to chyba dobry wybor
te amorki z regulacja to jest porazka jak dla mnie z ta cena i komplikacjami, kolejna zecz która moze sie zepsuc a nie daje jakichs istotnej poprawy komfortu
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.