[CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-06-2008, 16:54 [CB4 1.6] uszczelka pod głowicą, a pasek rozrządu
|
|
|
Czołem,
moi drodzy, w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu?
Zostawić pasek Mitsuboshi z przebiegiem 5 tys km, czy założyć nowy?
Czy ściągnięcie paska może mieć wpływ na jego żywotność?
Czy utarta propaganda o konieczności wymiany nawet świeżego paska wynika z faktu, że można zrobić to "przy okazji" czy też jego ściągnięcie może mieć wpływ na jego ewentualne zerwanie?
dziękuję za opinie |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 03-06-2008, 17:12
|
|
|
stary alfer napisał/a: | w związku z koniecznością wymiany uszczelki pod głowicą pojawia się pytanie co z paskiem rozrządu? | Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej
Osobiście byłem świadkiem takiej akcji, wymiana uszczelki bez rozrządu - samochód jedzie bez problemów a minęło jak sądzę ze 30-35tkm od wymiany uszczelki.
Z drugiej strony koszt paska to 50-70PLN a ryzyko pęknięcia paska zawsze istnieje. Naprawa po pęknięciu paska może być kosztowna. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez londolut 04-06-2008, 15:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-06-2008, 17:40
|
|
|
londolut napisał/a: | Ja bym zostawił 5tkm to bardzo mało zważywszy na to, że powinien wytrzymać ~60tkm - to 12x dłużej |
1 punkt za zostawieniem starego paska
Czekam na nast. opinie.
Thx londolut! |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-06-2008, 18:13
|
|
|
Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 03-06-2008, 18:18
|
|
|
Bartek napisał/a: | Jeżeli oznaczyłeś kierunek pracy, ja bym zostawił |
Bartek, uszczelkę będę wymieniał w przyszłym tygodniu, ale w warsztacie.
Przekażę im Twoją opinię. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 03-06-2008, 18:55
|
|
|
londolut napisał/a: | 4G92 to bezkolizyjna maszyna | Jesteś tego pewien?
stary alfer jeśli pasek nie jest zaolejony i mechanik ściągnie go w miarę czystymi łapskami to możesz go zostawić. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24335 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-06-2008, 19:39
|
|
|
osobiscie pasek bym zostawil - tylko wazne, by zostal zalozony tak samo (czyli krecil sie w tym samym kierunku) - najlepiej narysowac strzalke bialym flamastrem
4G92 to silnik kolizyjny na 100% |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 04-06-2008, 07:23
|
|
|
Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny...
Kiedys w VW zmienialem uszczelke i pasek rozrzadu po przebiegu ~8000 km zostal stary.
Oczywiscie zalozony byl w takim samym kierunku jak poprzednio. Przejezdzil 57000 i zostal zalozony nastepny. Pasek Conti.
A wiec jak z nim wszystko ok-to bym go zostawil. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 04-06-2008, 15:29
|
|
|
Hugo napisał/a: | Jesteś tego pewien? |
Krzyzak napisał/a: | 4G92 to silnik kolizyjny na 100% |
KaWu napisał/a: | Krzyzak, ma racje. Potwierdzam w 100% ze to silnik kolizyjny... |
Ja już nie wiem, raz piszą tak, raz tak Czytałem gdzieś na forum, że 4G13 jest kolizyjny natomiast 4G92/93 to silnik bezkolizyjny.
Poprawiłem posta, żeby nie robić kogoś w konia na przyszłość.
Sorki za OT. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|