Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Pajero] Problem ze spalaniem
Autor Wiadomość
DADI
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2008, 12:10   [Pajero] Problem ze spalaniem

witam wszystkich forumowiczów, jestem szczęśliwym posiaaczem pajero I 91r moje maleństwo ma przejechanie 220000km. pali na dotyk nie dymi wszystko wydaje sie elegancko gdyby nie fakt ze na 11l paliwa zorbie nie całe 70km przy bardzo spokojnej jeździe, po asfalcie, opony maja idealne ciśnienie, wymieniłem wszystkie filtry, gdzie szukać jakiejś usterki ?? chyba ze nie ma usterki i tak ma być normalnie, pozdrawiam i czekam na odp.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-06-2008, 12:50   

Witaj, no fakt ponad 15 l na 100 km to wynik malo ekonomiczny ale nie jest czyms niezwyklym. Pojara jest prawie pelnoletnia i mysle, ze duzo mniej nie spali.
Zacznij od sprawdzenia ustawien skrzyni rozdzielczej (Easy Select). Po czarnym tylko na 2H. Sprawdz takze czy przod dobrze sie rozlacza. Kola/opony masz fabryczne czy wieksze? To tez ma wplyw.
Mozesz na koniec poszukac odpowiedzi w ukladzie paliwowym.
Mysle, ze warto poczekac na odpowiedzi kolegow posiadaczy "jedynki". Moim zdaniem 12-13 litrow to norma przy starych systemach zasilania. Bywaja samochody, ktore pala wiecej ale to juz kwestia przypadku lub zmotania.
Moje Pajero pali w miescie spokojnie 11, w terenie bywa, ze wiecej a w trasie moge zejsc do 9. Dodam na koniec, ze staram sie lac lepsze paliwa.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2008, 12:50   

A jeśli ma bardzo dobre osiągi to może być, że ktoś zwiększył dawkę paliwa?
turbina słabo doładowywuje?
Mogą hamulce trzymać?
dziurawy zbiornik :D
Hm, ciężko powiedzieć
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
DADI
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2008, 14:33   

auto na luzie toczy sie bez wiekszych oporów wiec raczej nie sa to hamulce ani jakies opory związane z kołami osiami, co do dziury w zbiorniku to caly czas owej szukam, wymieniłem już cześć przewodów paliwowych, jakiś super osiągów to on nie ma wiec chyba co do zwiększenia dawki tez odpada, opony ma 235/75/15 nie wiem czy to sa fabryczne
po asfalcie tylko 2H, o co chodzi z tym easy select ?? ze zmian to zrobiłem lifta o 5cm za pomocą amortyzatorów i sprzężny
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-06-2008, 14:55   

DADI przeczytaj skrzynie rozdzielcze jesli nie zalapiesz to zwyczajnie na czarnym ta druga dzwignia powinna byc ustawiona w pozycji 2H.
Wiekszosc Pojarek I generacji miala system Easy Select i zdaje sie sprzegielka automatyczne.
Moze przod jednak jest spiety ale jak twierdzisz, ze nie ma oporow to pewnie nie. Choc przy jezdzie na wprost nie ma duzej roznicy na czarnym z wlaczonym przodem i bez. Czuc to dopiero przy skrecaniu.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2008, 15:10   

to przyczyna może być rozrząd, lub ustawienie pompy wtryskowej.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
DADI
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2008, 16:19   

byłem u fachmena od pomp i powiedział ze jak nikt tam nic nie grzebał to nie ma co sie tym bawić i ze jak by coś było złe to by dymił a on nic, pasek klinowy był wymieniany jakieś 8 tys temu czy jak by był źle założony to może to być przyczyna?? (czy może być źle założony ?? ) w skrzyni troche szura jedno z łożysk, ale chyba aż takich oporów by nie dawało,
podobno rozłacza sie przdnie osie na kołach, czy ktoś to robi ??
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 08-06-2008, 16:20   

Pajero I mojego wuja(Krótkie,też białe,2,5TD) pali 11,5l/100km

235/75/15 to standart, wuja załorzył 265/70/15 to pali 12,5-13l/100km
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 08-06-2008, 18:25   

tia. czasem tak jest, że ktoś żle załozy rozrząd i wtedy są takie objawy jak piszesz.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
DADI
[Usunięty]

Wysłany: 10-06-2008, 23:18   

dziś trochę pojeździłem i jak nie przekraczałem 3tys obr to wyszło jakieś 14l/100km
ale szukam dalej
co do paska to jest to bez objawowo ??(prócz spalania )
 
 
scood74
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2008, 19:15   

coś jest spiepszone na bank i ja stawiam na regulacje pompy wtryskoiwej dostaje za duza dawka paliwa moze ten podcisnieniowy uklad sterowania od cisnienia turbiny sie przyblokowal ? niech ktos za toba pojezdzi i popatrzy jakie dymki z tlumika leca ?
czarny ma prawo leciec tylko przy ostrym przyspieszaniu jesli przy normalnej jezdzie bedzie cos delikatnie dymic to stawiam na regulacje pompy tylko standardowe serwisy disla nie chca SIE ZABierac za pompy miskow bo sa zadkie albo zedra z ciebie skóre
sam w lusterku takiego delikatnego dymienia ( na czarno) nie zauwarzysz najlepiej jesli ktos bedzie za toba jechal
ja wlasnie sprawdzalem swojego 2,8TDI i na trasie z predkosciami 110-140 km/h i wlonczona klima wyszlo 10,5 l tak ze nie nazekam
 
 
DADI
[Usunięty]

Wysłany: 11-06-2008, 19:30   

a czy jest różnica jak auto stoi i jest gazowane (w tedy nie dymi) a jak jedzie (tak nie sprawdzałem ) ??
 
 
wojtekkkkk 
Forumowicz

Auto: pajero 3.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 13 Paź 2007
Posty: 106
Skąd: lublin
Wysłany: 12-06-2008, 19:38   

podstawowe pytanie- z jaką prędkością jezdzisz? Np mojemu 3,2D daleko do 10l/100km, ale silnik max 2500 obr/min i nie przekraczam 100km/godz, gdzie przynajmniej 50%miasto.
 
 
DADI
[Usunięty]

Wysłany: 13-06-2008, 18:25   

ja też nie przekraczam 100 km/h i 2500 obr/min i 100% miasteczko :)
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 14-06-2008, 22:06   

Witam Wszystkich :) Mój Misiek automat 2,5 TDI na trasie Zakopane>Karwie(woj.pomorskie)>Zakopane spalił średnio 11,5 literków na 100 a na "S" i autostradach to pozwalałem sobie na 140-150 Było też zwiedzanie Pomorza od Dąbek po Hel.Co tam paliwo RADOCHA przednia. DADI tak poważnie to sprawdź układ paliwowy od początku do końca najlepiej na suchym.Też miałem sytuację dużego spalania i co się okazało????? nieszczelny układ paliwowy i paliwo na glebę :( Pozdrówka i nie rób zapachu frytkownicy za sobą :)
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.