 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kilka pytań dot. eksploatacji i regulacji 4G13 |
Autor |
Wiadomość |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2006, 17:45 Kilka pytań dot. eksploatacji i regulacji 4G13
|
|
|
Ostatnio coraz więcej sam grzebię przy Miśku i odkrywam (nie)uroki tego zajęcia. Czeka mnie w najbliższym czasie sprawdzenei i regulacja zaworów oraz kąta wyprzedzenia zapłonu. Poniżej kilka pytań:
1. Czy tak powinna wyglądać świeca po przebiegu ok. 3-4 kkm? Co o tym sądzicie? Świece NGK made in Japan, przerwa 1,1.
2. Kontrola i regulacja luzów zaworowych. Service manual podaje, że przed regulacją zapłonu należy obrócić wał w kierunku wskazówek zegara i ustawić koło na znaczniku. Po pierwsze - gdzie znajduje się znacznik, bo jakoś nie mogłem go zlokalizować. Trzeba go szukać od dołu, czy jest widoczny z góry? I po drugie - w jaki sposób obrócić ten wał?
3. Regulacja kąta wyprzedzenie zapłonu. Znów ustawianie koła na znaczniku. Czy obracając aparat zapłonowy w górę, wartości powinny rosnąć czy spadać? Jakie jest wizualne optymalne ułożenie - mniej więcej na środku zakresu regulacji (jak np. w przypadku TPS)? Zauważyłem, że u mnie aparat jest w najwyższym punkcie zakresu regulacji. Zakładam, że raczej tak być nie powinno. Czy zapłon jest zatem przyspieszony czy opóźniony?
4. Przystępując do kontroli i regulacji luzów zaworowych i kąta wyprzedzenia zapłonu, od czego najpierw zacząć: zawory czy zapłon? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 03-05-2006, 20:32
|
|
|
1. Grzesiek - ładna świeczka, bez zastrzeżeń
2. na mojej WWW masz jak to wygląda w 4G37 - spróbuj zlokalizować podobne u siebie
3. zapłon ustawia się przy pomocy lampy stroboskopowej a nie na oko
4. właściwie obojętne, ale ja bym zrobił najpierw luz, potem zapłon |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-05-2006, 20:48
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | 1. Grzesiek - ładna świeczka, bez zastrzeżeń | A ten srebrny nalot też jest o.k? Właśnie on wzbudził moje wątpliwości. Przebić żadnych nie mam (wymienione kable, palec i kopułka).
Krzyzak napisał/a: | 3. zapłon ustawia się przy pomocy lampy stroboskopowej a nie na oko | Jasna sprawa - chodziło mi jedynie o wstępną diagnozę położenia aparatu - stąd porównanie do TPS. |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 04-05-2006, 00:37
|
|
|
Gregorbu:
Zobacz na ostatnie strony tego dokumetnu
Masz tam zdjęcia zużytych świec zapłonowych z wyjaśnieniem, co oznacza dany wygląd świecy.
Edit:
Twoja świeca jest zużyta wręcz "podręcznikowo" |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 04-05-2006, 09:39
|
|
|
gregorbu napisał/a: | A ten srebrny nalot też jest o.k? Właśnie on wzbudził moje wątpliwości. Przebić żadnych nie mam (wymienione kable, palec i kopułka). |
Jest OK. Teraz się jeszcze raz przyjrzałem (w pracy mam LCD i widać więcej i jaśniej) - i powtórzę za Szczesławem - zużycie podręcznikowe. |
|
|
|
 |
|
|