 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Czy powinienem zmienić lepkość oleju?? |
Autor |
Wiadomość |
Christal [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2008, 19:52 Czy powinienem zmienić lepkość oleju??
|
|
|
Mam 1.3 silnik i 162 tyś. przebiegu. Od nowego w tym samochodzie jeżdżę na oleju Castrol Magnatec 5W/40. Ostatnią wymianę miałem przy 156 tysiącach ale zdązyłem już trzy razy dolać z tej jednej 5L butli tak że zostało mi tylko na jedną dolewkę i tak się zatsanawiam czy to może już nie najwyższy czas aby coś zmienić w lepkości oleju bo dziwi mnie trochę takie tempo jego ubywania. Proszę was o radę... |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 26-06-2008, 21:12
|
|
|
Najpierw sprawdź czy nigdzie nie cieknie. Najczęściej od strony rozrządu lub na połączeniu silnika i skrzyni. Warto też sprawdzić czy nie leje się przy misce olejowej lub przy aparacie zapłonowym. Ostateczność to uszczelka pod głowicą, ale wtedy miałbyś olej w układzie chłodzenia i odwrotnie.
Nie warto zmieniać na gęściejszy (słabszy) olej jeśli silnik sam z siebie go nie bierze. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
slo_mo [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2008, 10:23
|
|
|
W MSS częstą wadą są wycieki/nieszczelności dotyczące oleju z silnika (w miejscach łączeń i uszczelnień).
Część osób które miały takie kłopoty zmieniły olej na 10W40/50 i wada ta znikła.
Z drugiej strony ja u siebie w MSS mam zalany Mobil 1 5W50 Rally Formula i po małej dolewce po 1000 km do dnia dzisiejszego Misiek nie zjadł mi grama oleju.
W tym przypadku najszybciej i najprościej będzie wjechać na kanał i wizualnie sprawdzić czy olej gdzieś Ci nie wali z uszczelek. |
|
|
|
 |
|
|