Jak sprawdzić czy instalacja elektryczna jest zwarta? |
Autor |
Wiadomość |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-07-2008, 01:31 Jak sprawdzić czy instalacja elektryczna jest zwarta?
|
|
|
Jak w temacie. Kumpla samochód stoi dość często po 5-6 dni na parkingu i ma problem z odpałem. Orientuje się ktoś jak sprawdzić czy niema przebicia do masy albo coś? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 21-07-2008, 08:09
|
|
|
Jakby miał przebicie do masy to powinien chyba palić bezpieczniki na obwodzie na którym jest przebicie. Jeśli by miał zwarcie bezpośrednio z aku to aku by się mocno grzało i już by je szlag trafił. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 09:13
|
|
|
Zrób dwa pomiary.
I- naładuj akumulator prostownikiem i sprawdź czy nie ma samoczynnego wyładowania mierząc voltomierzem po godzinie,dwu i po dobie.
II- dokonaj próby na pobór prądu amperomierzem w samochodzie przy wyłączonych odbiornikach. Pod prądem pozostanie tylko zegarek i komputer . Do da ci pewien obraz gdzie prąd ,, ucieka,, |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-07-2008, 15:53
|
|
|
A w granicach jakich wartości powinien się trzymać pobór prądu w aucie przy wyłączonych odbiornikach? |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
rynio_di [Usunięty]
|
Wysłany: 21-07-2008, 16:14
|
|
|
Sam zegarek którego nie odłączałem pobiera ok.300mA zależy od budowy. Trafiają się mi auta które pobierają do 1A, i ani ampery więcej. A naładowany akumulator w granicach 13,5-13.9 V przez dobę nie traci ani 1V . |
|
|
|
 |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-07-2008, 21:57
|
|
|
najprosciej:
multimetr- amperomierz
zdejmij klemę z + i włącz szeregowo multimetr, przy wyłączonych odbiornikach prąd nie powinien przekraczać kilku mA... jesli jest wiekszy to instalka ma przebicie, jesli jest 0, to raczej zwarta jest cela w aku... podjedż do chłopaków co sprzedają nowe aku, to ci go sprawdzą specjalnym opornikiem
pozdro |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2008, 12:57
|
|
|
Na szybko to gdy kumpel zostawia auto na te 5-6 dni to niech zdejmie klemę. Akumulator nie będzie się rozładowywał na instalację. Jeśli mimo to nie odpali to wina będzie po stronie baterii, a nie instalacji.
Inna sprawa; ile jeździ ten samochód? Może zwyczajnie za mało jeździ i nie daje rady naładować akumulatora?
Rynio. 300mA to wyciągnie jedną Ah w ciągu trzech godzin i 20min. Po kilku dniach miałbyś rozładowany akumulator do zera. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-07-2008, 11:12
|
|
|
Nom... Trzeba wpiąć amperomierz i badac pobór prądu.
300mA to tragedia, o 1A nie wspominając.
Powinno być ok 20-30mA (jeśli jest alarm).
Jak jest więcej to wypinasz po kolei bezpieczniki - w końcu trafisz na ten po wyjęciu którego pobór prądu spadnie - będzie wiadomo w jakim obwodzie jest usterka. |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 24-07-2008, 21:03
|
|
|
a jeśli to nie pomoże, to znaczy, że prawdopodobnie alternator jest padnięty.
Ja miałem tak w styczniu i po wyciągnięciu wszystkich bezpieczników dalej był pobór |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 25-07-2008, 07:49
|
|
|
WeinMaster napisał/a: | Ja miałem tak w styczniu i po wyciągnięciu wszystkich bezpieczników dalej był pobór | A wyciągałeś i te pod maską i te w kabinie ? |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 03-08-2008, 22:38
|
|
|
Tak, trochę się namachałem i powyciągałem wszystkie w kabinie i pod maską poza tymi przy klemie plusowej.
Tak poza tym to jutro jadę do elektryka bo popaliło mi troche bezpieczników, prawdopodobnie alternator winny.... |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
|