Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak sprawdzić czy instalacja elektryczna jest zwarta?
Autor Wiadomość
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-07-2008, 01:31   Jak sprawdzić czy instalacja elektryczna jest zwarta?

Jak w temacie. Kumpla samochód stoi dość często po 5-6 dni na parkingu i ma problem z odpałem. Orientuje się ktoś jak sprawdzić czy niema przebicia do masy albo coś?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 21-07-2008, 08:09   

Jakby miał przebicie do masy to powinien chyba palić bezpieczniki na obwodzie na którym jest przebicie. Jeśli by miał zwarcie bezpośrednio z aku to aku by się mocno grzało i już by je szlag trafił.
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2008, 09:13   

Zrób dwa pomiary.
I- naładuj akumulator prostownikiem i sprawdź czy nie ma samoczynnego wyładowania mierząc voltomierzem po godzinie,dwu i po dobie.
II- dokonaj próby na pobór prądu amperomierzem w samochodzie przy wyłączonych odbiornikach. Pod prądem pozostanie tylko zegarek i komputer . Do da ci pewien obraz gdzie prąd ,, ucieka,,
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 21-07-2008, 15:53   

A w granicach jakich wartości powinien się trzymać pobór prądu w aucie przy wyłączonych odbiornikach?
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
rynio_di
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2008, 16:14   

Sam zegarek którego nie odłączałem pobiera ok.300mA zależy od budowy. Trafiają się mi auta które pobierają do 1A, i ani ampery więcej. A naładowany akumulator w granicach 13,5-13.9 V przez dobę nie traci ani 1V .
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 21-07-2008, 21:57   

najprosciej:
multimetr- amperomierz

zdejmij klemę z + i włącz szeregowo multimetr, przy wyłączonych odbiornikach prąd nie powinien przekraczać kilku mA... jesli jest wiekszy to instalka ma przebicie, jesli jest 0, to raczej zwarta jest cela w aku... podjedż do chłopaków co sprzedają nowe aku, to ci go sprawdzą specjalnym opornikiem


pozdro
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2008, 12:57   

Na szybko to gdy kumpel zostawia auto na te 5-6 dni to niech zdejmie klemę. Akumulator nie będzie się rozładowywał na instalację. Jeśli mimo to nie odpali to wina będzie po stronie baterii, a nie instalacji.
Inna sprawa; ile jeździ ten samochód? Może zwyczajnie za mało jeździ i nie daje rady naładować akumulatora?
Rynio. 300mA to wyciągnie jedną Ah w ciągu trzech godzin i 20min. Po kilku dniach miałbyś rozładowany akumulator do zera.
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-07-2008, 11:12   

Nom... Trzeba wpiąć amperomierz i badac pobór prądu.
300mA to tragedia, o 1A nie wspominając.
Powinno być ok 20-30mA (jeśli jest alarm).
Jak jest więcej to wypinasz po kolei bezpieczniki - w końcu trafisz na ten po wyjęciu którego pobór prądu spadnie - będzie wiadomo w jakim obwodzie jest usterka.
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 24-07-2008, 21:03   

a jeśli to nie pomoże, to znaczy, że prawdopodobnie alternator jest padnięty.

Ja miałem tak w styczniu i po wyciągnięciu wszystkich bezpieczników dalej był pobór :)
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
cns80 
Mitsumaniak
Forumowa łajza


Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy
Dołączył: 03 Gru 2005
Posty: 7348
Skąd: Warszawa-Wawer
Wysłany: 25-07-2008, 07:49   

WeinMaster napisał/a:
Ja miałem tak w styczniu i po wyciągnięciu wszystkich bezpieczników dalej był pobór
A wyciągałeś i te pod maską i te w kabinie ?
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
WeinMaster 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006
Posty: 162
Skąd: Wrocek
Wysłany: 03-08-2008, 22:38   

Tak, trochę się namachałem i powyciągałem wszystkie w kabinie i pod maską poza tymi przy klemie plusowej.

Tak poza tym to jutro jadę do elektryka bo popaliło mi troche bezpieczników, prawdopodobnie alternator winny....
_________________
:) [ Maniakalny Mitsumaniak ]
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.