Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik
Autor Wiadomość
reksio
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2006, 23:07   Silnik

Witam!!!
Od wczoraj jestem posiadaczem miska.(1999r 1,3) i tak:
swieci się kontrolka silnika?
Rurka wychodząca z kolektora po podłączeniu jej do silnika( taka mała plastkiowa rurka wychodząca z silnika w okolicach korka oleju) silnik gaśnie?
czy może mi ktoś odpowiedziec co jest grane?

Podobno w tyvh samochodach można sprawdzić w historii komputera co się działo z silnikiem - czy tak?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2006, 13:16   

Reksiu, napisz proszę trochę bardziej składnie, bo jakoś nie mogę zrozumieć, o co chodzi. Zadajesz pytania czy stwierdzasz fakty?
 
 
reksio
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2006, 14:20   

A wiec,

Z kolektora wychodzi gumowa rurka z której przy zapalonym silniku leci powietrze. Rurka ta powinna być podłączona do silnika( taki mały zaworek przy korku od oleju - ja da się zauważyć nie jestem mechanikiem). Kiedy ją podłączam doi tego zaworu silnik gaśnie. Obecnie jest odłączona i silnik pracuje, tylko że moim zdaniem jest duże spalanie paliwa ok 7,8-8. Dodatkowo świeci się kontrolka silnika? Inaczej nie umiem wytuamczyć. Proszę o pomoc.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 13-05-2006, 22:22   

Pomocne byłoby jakieś zdjęcie.Wydaje mi się, że piszesz o zaworze PCV. Co nieco o nim dowiesz się na stronie Krzyzaka. Wejdź w Dane naprawczo-regulacyjne/Zawór PCV.
Do pokrywy zaworów powinien być podłączony (oprócz zaworu PCV) jeszcze jeden gumowy przewód, odchodzący od gumowego łącznika elastycznego, łączącego filtr powietrza z przepustnicą, popularnie zwanego trąbą słonia.
Wydaje mi się, że masz zanieczyszczony zawór PCV i wymaga on czyszczenia. Po wkręceniu go do pokrywy zaworów, powietrze nie jest przepuszczane do kolektora dolotowego.
A o cho chodzi z kontrolką silnika? Chodzi o kontrolkę Check Engine? Gaśnie czy świeci się?
 
 
reksio
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2006, 19:48   

Witam Panów,
Zawór PCV został przeczyszczony i nic nie pomogło. Ale chyba zauważyłem pewien zbieg okoliczności. Przy podłączonym zaworze PCV z kolektorem silnik gaśnie na wolnych obrotach ale jak dodaję gazu poprzez pedał jest ok, dodatkowo jak juz pisałem świeci się kontrolka od silnika. Doczytałem na stronie Krzyśka i doszedłem do wniosku, iż mogę mieć uszodzony czujnik od silnika przepustnicy albo sam silniczek przepustnicy... Jeżeli się myle proszę o info...

reksio
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2006, 20:53   

Dobrze wobec tego byłoby sprawdzić (zczytać) kody błedów. Szczegóły znajdzesz również na stronie Darka (Krzyzaka). Może to być śle ustawiony TPS (czujnik położenia przepustnicy) ale trudno mi powiedzieć, czy wówczas świesiłaby się kontrolka Check Engine. Zczytanie błędów może pomóc w zdiagnozowaniu usterki.
P.S. A masz gaz w samochodzie?
 
 
reksio
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2006, 08:04   

Gazu nie mam. Jutro jadę sprawdzić ten błąd. Jeszcze jedna sprawa. Samochód spala ok 7,6-8 l/ 100km czy to jest normalne przy silniku 1,3. w Mitsubishi Space Star.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 15-05-2006, 08:15   

Spalanie to bardzo indywidualna sprawa. Zależy od tego, gdzie i jak jeździsz. Mój Colt w jeździe po Wawie spala zazwyczaj około 9 l/100 km, choć - gdy się mocno postaram - może zejśc do 7 litrów.
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-05-2006, 16:15   

Reksio:
Tak jak napisał Gregor - spalanie to sprawa indywidualna. Każdy przecież jeździ troszkę inaczej.
Ale generalnie można powiedzieć, że:
- jeżeli te 8l masz po mieście to jest to całkiem dobry wynik i nie ma się czym przejmować
- jeżeli to jest spalanie na trasie to jest to sporo (no chyba, że jeździsz głównie autostradą, z gazem w podłodze :) )
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
reksio
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2006, 13:08   

okazal sie uszkodzony silnik krokowy przepustnicy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.