Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] Przekładka z AT na MT z CA5A GTi
Autor Wiadomość
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 11-08-2008, 21:36   [CA4A 1.6] Przekładka z AT na MT z CA5A GTi

W związku z faktem, że z buda GTi się rozpada:
http://forum.mitsumaniaki...p=342813#342813
ale wszystkie podzespoły są zupełnie w porządku jeszcze w tym tygodniu chcę zmienić skrzynię. Skoro 1.6 i 1.8 mają takie same skrzynie, a różni je tylko przełożenie główne (jak 1.3) chcę włożyć do siebie skrzynię od GTi. Będę postępował metodą Hugo & josie na wymianę sprzęgła. Mam jednak kilka wątpliwości, oto moje pytania:
1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy?
2: Jakiej firmy kupić sprzęgło?
3: Czy będą pasowały półosie z AT czy przekładać z GTi?
4: Co z ECU? Czy będę potrzebował z 1.6 MT, czy wystarczy, że odepnę kompa skrzyni a obecne nie zgłupieje?
5: Czy będzie pasowała linka prędkościomierza?
6: Domniemam, że blok silnika jest taki sam i nie będzie problemów z podłączeniem skrzyni (skoro Czerwień w GTi ma skrzynię od 1.6)
7: wszystkie przełożenia są tak samo zestopniowane, zaś przełożenie główne jest takie jak w 1.3. Czy ktoś ma dokładniejsze dane, bo z tego co pamiętam z danych i zauważyłem w czasie jazdy skrzynia jest "krótsza", czyli miałbym lepsze przyspieszenie kosztem prędkości max? Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę.

Na pewno coś mi się jeszcze przypomni. Proszę o konkretne odpowiedzi, nie gdybanie
_________________
 
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 11-08-2008, 22:33   

1.3 i gti maja 4,589 1,6 natomiast 4,018
co do sprzegla to np exedy (do gti komplet ok 500)
 
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 11-08-2008, 22:44   

1.Jeżdzę na sprzęgle do GTI na skrzyni od 1.6 więc najwyraźniej różnicy nie ma.
2.AISIN.
3.Jeśli półosie są takie same jak w zwykłym 1.6 to nie będą pasować.
4.Nie wiem ale myślę,że komp może zostać.
5.Myślę,że tak.
6.Problemów nie będzie wchodzi plug and play(o ile w AT nie masz jakichś przeróbek ale nie sądzę)
7.Tak jak piszesz teoretycznie być powinno.
Ostatnio zmieniony przez Czerwien 12-08-2008, 15:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 11-08-2008, 23:38   

pawela napisał/a:
1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy?


Sprzęgło dopasowuje się do koła zamachowego. Więc do 1,6

pawela napisał/a:
2: Jakiej firmy kupić sprzęgło?


Daikin, Aisin, NKK, LUK

pawela napisał/a:
3: Czy będą pasowały półosie z AT czy przekładać z GTi?


Myślę że to może zostać i nie zgłupieje

pawela napisał/a:
5: Czy będzie pasowała linka prędkościomierza?


Nie wiem :(

pawela napisał/a:
6: Domniemam, że blok silnika jest taki sam i nie będzie problemów z podłączeniem skrzyni (skoro Czerwień w GTi ma skrzynię od 1.6)


Nie wiem... :(

pawela napisał/a:
4: Co z ECU? Czy będę potrzebował z 1.6 MT, czy wystarczy, że odepnę kompa skrzyni a obecne nie zgłupieje?


Do bloku podłączysz ją bez problemu ale na silniku musi być koło zamachowe współpracujace z tarczą sprzęgła. Nie interesowałem się automatami ale teraz raczej tam tego nie ma.

No i oczywiście dochodzą pedały, pompka sprzęgła ze zbiorniczkiem, przewody, wysprzęglik.
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-08-2008, 00:33   

pawela, dogadajcie sie z Czerwieniem i wszystko bedzie ok...
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 12-08-2008, 10:19   

a czemu tylko skrzynia biegow?? :P
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2008, 10:36   

josie napisał/a:
pawela napisał/a:
1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy?



Sprzęgło dopasowuje się do koła zamachowego. Więc do 1,6

To może te koła zamachowe są takie same?
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-08-2008, 10:56   

3. na 100% półosie od GTi
4. nie zgłupieje, natomiast mapy wtrysku dla MT są ostrzejsze niż przy AT -
5. na 99.999999% będzie pasowała, ale wskazania prędkościomierza mogą być przekłamane - wtedy będziesz musiał przeswapować również liczniki
6. tak

koło zamachowe powinno pasować (ale nie musi) ale na 95% będzie miało inną masę niż w 1.6 - w razie problemów będziesz musiał poszukać koła od 1.6

I tak jak napisał josie - pedały, hydralulika sprzęgła, wybierak biegów, linki wybieraka, prawdopodobnie obudowa tunelu.....

PS a dlaczego nie swapujesz całej mechaniki?
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-08-2008, 11:20   

Matejko napisał/a:
a czemu tylko skrzynia biegow?? :P

Bartek napisał/a:
PS a dlaczego nie swapujesz całej mechaniki?

Bo:
1: Mój silnik jest sprawny na 101%
2. najważniejsze: bo chcę mieć więcej przyjemności z jazdy i oczekuję wreszcie SPADKU SPALANIA W MIEŚCIE
3. więc silnik z GTi odpada

josie napisał/a:
No i oczywiście dochodzą pedały, pompka sprzęgła ze zbiorniczkiem, przewody, wysprzęglik.

Bartek napisał/a:
I tak jak napisał josie - pedały, hydralulika sprzęgła, wybierak biegów, linki wybieraka, prawdopodobnie obudowa tunelu.....

Mamy całe (jeszcze) sprawne GTi, więc jest wszystko co trzeba

Bartek napisał/a:
4. nie zgłupieje, natomiast mapy wtrysku dla MT są ostrzejsze niż przy AT

Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił....
_________________
Ostatnio zmieniony przez pawela 12-08-2008, 11:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 12-08-2008, 11:23   

chcesz spadku spalania na krotszej skrzyni ??? :roll:
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-08-2008, 11:27   

ictus napisał/a:
chcesz spadku spalania na krotszej skrzyni ??? :roll:

w porównaniu z AT. Na pewno
Teraz mi pali 5,5-6,5 w trasie - ok tylko ja na 1000km robie może 150 w trasie
Za to w mieście:
Baaaaaardzo ekonomicznie: 9 (to nie jazda tylko toczenie)
Normalnie 10-11
Butując 13>... :roll:
i to tylko i wyłącznie przez AT.
Wszystkie mechanizmy cykają jak szwajcarskim zegarku, ciśnienie w oponach sprawdzam raz w tyg itp itd...

[ Dodano: 12-08-2008, 11:36 ]
Cytat:

koło zamachowe powinno pasować (ale nie musi) ale na 95% będzie miało inną masę niż w 1.6 - w razie problemów będziesz musiał poszukać koła od 1.6


A co z kołem od GTi?
_________________
 
 
 
mkm 
Forumowicz

Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy
Dołączył: 26 Lut 2008
Posty: 14126
Skąd: Krakow
Wysłany: 12-08-2008, 12:13   

Matejko napisał/a:
a czemu tylko skrzynia biegow?? :P
tez mnie to zastanawia... Majac cale GTI... Ale wyglada na to, ze auto, ktore chlopaki kupili to jakas mocna padlina...
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-08-2008, 12:24   

pawela napisał/a:
Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił....


Bez obaw..... różnice są minimalne, podyktowane specyfiką automagicznej skrzyni a konkretniej bezpieczeństwem jej wnętrzności w razie wciśnięcia do oporu gazu i hamulca jednocześnie
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-08-2008, 12:53   

mkm napisał/a:
Matejko napisał/a:
a czemu tylko skrzynia biegow?? :P
tez mnie to zastanawia... Majac cale GTI... Ale wyglada na to, ze auto, ktore chlopaki kupili to jakas mocna padlina...

napisałem wyżej :)
buda na żyletki, wnętrzności wyciągamy na tygodniu. Mechanika wydaję się w porządku, więcej info po rozbiórce

Bartek napisał/a:
pawela napisał/a:
Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił....


Bez obaw..... różnice są minimalne, podyktowane specyfiką automagicznej skrzyni a konkretniej bezpieczeństwem jej wnętrzności w razie wciśnięcia do oporu gazu i hamulca jednocześnie

oke, a wiesz może czy da radę przerzucić koło zamachowe z 4G93 do 4G92?
_________________
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 12-08-2008, 13:00   

pawela napisał/a:
oke, a wiesz może czy da radę przerzucić koło zamachowe z 4G93 do 4G92?


napisalem wyżej :)


mechanicznie na 99% koło podejdzie, ale na 99% ma inną masę
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.