 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA4A 1.6] Przekładka z AT na MT z CA5A GTi |
Autor |
Wiadomość |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 11-08-2008, 21:36 [CA4A 1.6] Przekładka z AT na MT z CA5A GTi
|
|
|
W związku z faktem, że z buda GTi się rozpada:
http://forum.mitsumaniaki...p=342813#342813
ale wszystkie podzespoły są zupełnie w porządku jeszcze w tym tygodniu chcę zmienić skrzynię. Skoro 1.6 i 1.8 mają takie same skrzynie, a różni je tylko przełożenie główne (jak 1.3) chcę włożyć do siebie skrzynię od GTi. Będę postępował metodą Hugo & josie na wymianę sprzęgła. Mam jednak kilka wątpliwości, oto moje pytania:
1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy?
2: Jakiej firmy kupić sprzęgło?
3: Czy będą pasowały półosie z AT czy przekładać z GTi?
4: Co z ECU? Czy będę potrzebował z 1.6 MT, czy wystarczy, że odepnę kompa skrzyni a obecne nie zgłupieje?
5: Czy będzie pasowała linka prędkościomierza?
6: Domniemam, że blok silnika jest taki sam i nie będzie problemów z podłączeniem skrzyni (skoro Czerwień w GTi ma skrzynię od 1.6)
7: wszystkie przełożenia są tak samo zestopniowane, zaś przełożenie główne jest takie jak w 1.3. Czy ktoś ma dokładniejsze dane, bo z tego co pamiętam z danych i zauważyłem w czasie jazdy skrzynia jest "krótsza", czyli miałbym lepsze przyspieszenie kosztem prędkości max? Wyprowadźcie mnie z błędu jeśli się mylę.
Na pewno coś mi się jeszcze przypomni. Proszę o konkretne odpowiedzi, nie gdybanie |
_________________
 |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 11-08-2008, 22:33
|
|
|
1.3 i gti maja 4,589 1,6 natomiast 4,018
co do sprzegla to np exedy (do gti komplet ok 500) |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 11-08-2008, 22:44
|
|
|
1.Jeżdzę na sprzęgle do GTI na skrzyni od 1.6 więc najwyraźniej różnicy nie ma.
2.AISIN.
3.Jeśli półosie są takie same jak w zwykłym 1.6 to nie będą pasować.
4.Nie wiem ale myślę,że komp może zostać.
5.Myślę,że tak.
6.Problemów nie będzie wchodzi plug and play(o ile w AT nie masz jakichś przeróbek ale nie sądzę)
7.Tak jak piszesz teoretycznie być powinno. |
Ostatnio zmieniony przez Czerwien 12-08-2008, 15:40, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 11-08-2008, 23:38
|
|
|
pawela napisał/a: | 1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy? |
Sprzęgło dopasowuje się do koła zamachowego. Więc do 1,6
pawela napisał/a: | 2: Jakiej firmy kupić sprzęgło? |
Daikin, Aisin, NKK, LUK
pawela napisał/a: | 3: Czy będą pasowały półosie z AT czy przekładać z GTi? |
Myślę że to może zostać i nie zgłupieje
pawela napisał/a: | 5: Czy będzie pasowała linka prędkościomierza? |
Nie wiem
pawela napisał/a: | 6: Domniemam, że blok silnika jest taki sam i nie będzie problemów z podłączeniem skrzyni (skoro Czerwień w GTi ma skrzynię od 1.6) |
Nie wiem...
pawela napisał/a: | 4: Co z ECU? Czy będę potrzebował z 1.6 MT, czy wystarczy, że odepnę kompa skrzyni a obecne nie zgłupieje? |
Do bloku podłączysz ją bez problemu ale na silniku musi być koło zamachowe współpracujace z tarczą sprzęgła. Nie interesowałem się automatami ale teraz raczej tam tego nie ma.
No i oczywiście dochodzą pedały, pompka sprzęgła ze zbiorniczkiem, przewody, wysprzęglik. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-08-2008, 00:33
|
|
|
pawela, dogadajcie sie z Czerwieniem i wszystko bedzie ok... |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 12-08-2008, 10:19
|
|
|
a czemu tylko skrzynia biegow?? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 12-08-2008, 10:36
|
|
|
josie napisał/a: | pawela napisał/a:
1: Czy kupić sprzęgło od 1.6 czy 1.8, czy może nie ma różnicy?
Sprzęgło dopasowuje się do koła zamachowego. Więc do 1,6 |
To może te koła zamachowe są takie same? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-08-2008, 10:56
|
|
|
3. na 100% półosie od GTi
4. nie zgłupieje, natomiast mapy wtrysku dla MT są ostrzejsze niż przy AT -
5. na 99.999999% będzie pasowała, ale wskazania prędkościomierza mogą być przekłamane - wtedy będziesz musiał przeswapować również liczniki
6. tak
koło zamachowe powinno pasować (ale nie musi) ale na 95% będzie miało inną masę niż w 1.6 - w razie problemów będziesz musiał poszukać koła od 1.6
I tak jak napisał josie - pedały, hydralulika sprzęgła, wybierak biegów, linki wybieraka, prawdopodobnie obudowa tunelu.....
PS a dlaczego nie swapujesz całej mechaniki? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-08-2008, 11:20
|
|
|
Matejko napisał/a: | a czemu tylko skrzynia biegow?? |
Bartek napisał/a: | PS a dlaczego nie swapujesz całej mechaniki? |
Bo:
1: Mój silnik jest sprawny na 101%
2. najważniejsze: bo chcę mieć więcej przyjemności z jazdy i oczekuję wreszcie SPADKU SPALANIA W MIEŚCIE
3. więc silnik z GTi odpada
josie napisał/a: | No i oczywiście dochodzą pedały, pompka sprzęgła ze zbiorniczkiem, przewody, wysprzęglik. |
Bartek napisał/a: | I tak jak napisał josie - pedały, hydralulika sprzęgła, wybierak biegów, linki wybieraka, prawdopodobnie obudowa tunelu.....
|
Mamy całe (jeszcze) sprawne GTi, więc jest wszystko co trzeba
Bartek napisał/a: | 4. nie zgłupieje, natomiast mapy wtrysku dla MT są ostrzejsze niż przy AT |
Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił.... |
_________________
 |
Ostatnio zmieniony przez pawela 12-08-2008, 11:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 12-08-2008, 11:23
|
|
|
chcesz spadku spalania na krotszej skrzyni ??? |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-08-2008, 11:27
|
|
|
ictus napisał/a: | chcesz spadku spalania na krotszej skrzyni ??? |
w porównaniu z AT. Na pewno
Teraz mi pali 5,5-6,5 w trasie - ok tylko ja na 1000km robie może 150 w trasie
Za to w mieście:
Baaaaaardzo ekonomicznie: 9 (to nie jazda tylko toczenie)
Normalnie 10-11
Butując 13>...
i to tylko i wyłącznie przez AT.
Wszystkie mechanizmy cykają jak szwajcarskim zegarku, ciśnienie w oponach sprawdzam raz w tyg itp itd...
[ Dodano: 12-08-2008, 11:36 ]
Cytat: |
koło zamachowe powinno pasować (ale nie musi) ale na 95% będzie miało inną masę niż w 1.6 - w razie problemów będziesz musiał poszukać koła od 1.6 |
A co z kołem od GTi? |
_________________
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 12-08-2008, 12:13
|
|
|
Matejko napisał/a: | a czemu tylko skrzynia biegow?? | tez mnie to zastanawia... Majac cale GTI... Ale wyglada na to, ze auto, ktore chlopaki kupili to jakas mocna padlina... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-08-2008, 12:24
|
|
|
pawela napisał/a: | Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił.... |
Bez obaw..... różnice są minimalne, podyktowane specyfiką automagicznej skrzyni a konkretniej bezpieczeństwem jej wnętrzności w razie wciśnięcia do oporu gazu i hamulca jednocześnie |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 12-08-2008, 12:53
|
|
|
mkm napisał/a: | Matejko napisał/a: | a czemu tylko skrzynia biegow?? | tez mnie to zastanawia... Majac cale GTI... Ale wyglada na to, ze auto, ktore chlopaki kupili to jakas mocna padlina... |
napisałem wyżej
buda na żyletki, wnętrzności wyciągamy na tygodniu. Mechanika wydaję się w porządku, więcej info po rozbiórce
Bartek napisał/a: | pawela napisał/a: | Tym mnie trochę zmartwiłeś... Żebym sobie muła nie zrobił.... |
Bez obaw..... różnice są minimalne, podyktowane specyfiką automagicznej skrzyni a konkretniej bezpieczeństwem jej wnętrzności w razie wciśnięcia do oporu gazu i hamulca jednocześnie |
oke, a wiesz może czy da radę przerzucić koło zamachowe z 4G93 do 4G92? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 12-08-2008, 13:00
|
|
|
pawela napisał/a: | oke, a wiesz może czy da radę przerzucić koło zamachowe z 4G93 do 4G92? |
napisalem wyżej
mechanicznie na 99% koło podejdzie, ale na 99% ma inną masę |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|