Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
problem z podpięciem się pod ECU
Autor Wiadomość
pether 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 4G92 16V
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 09-11-2008, 14:55   problem z podpięciem się pod ECU

witam, nowy na forum, ale w potrzebie :|

Jechałem sobie spokojnie lancerkiem, nagle silnik zaczął przerywac (objawy jak przy braku paliwa... paliwo jest), check engine zaczął mrugac, wiec zjechałem na pobocze, wyłączyłem silnik i... to tyle, już go nie odpaliłem.

Czytałem na forum o sposobie podpięcia się do gniazda kontrolnego od ECU (postępowałem zgodnie z instrukcjami), ale problem w tym że go nie mogę znaleźc!
Zdjąłem osłonę pod kierownicą, szukałem naprawdę dłuuugo ale nic, nie mogę jej znaleźc.

Na 12 listopada mam umówioną wizytę u elektryka, ale za samo podpięcie policzy mnie ponad 150zl.

Pomóżcie proszę znaleźc tę wtyczkę, a i namiarami na dobrego elektryka z okolic Sosnowca nie pogardzę.

model: LANCER 92' GLXi 1.6, 16V, 4G92

PS. mam nadzieję że po łbie nie dostanę, ale tamat wkleiłem też na forum regionalnym, jeśli to ZŁE to wybaczcie, więcej nie będę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2008, 18:58   

w tym modelu to 2 sprawy:
1. ECU - wymien kondensatory
2. aparat zaplonowy padl

jak sprawdzales bledy? - na mojej WWW masz opis do starszego modelu, jesli masz zlacze ALDL to bedzie to poprawny opis
jak masz juz JOBD to dodatkowo mozesz sprawdzic w sposob podany chyba w dziale technicznym Carismy (zwarcie 1 i 4 pinu JOBD)
 
 
pether 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 4G92 16V
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 09-11-2008, 19:31   

jutro jeszcze raz spróbuję znaleźc to łącze, może w ferworze walki jednak przeoczyłem (sprawdzę obie możliwości, tzn stare i nowe).

A jak znajdę i sie okaże, że cały czas 12V jest to wyciągnę ECU i sprawdzę kondensatory.

Co do aparatu zapłonowego to nie wiem czy to ma znaczenie, ale gdy próbuję odpalic wóz to kręci normalnie, ale tak jakby nie było iskry.

tak czy inaczej dziękuję za odpowiedź, jutro będę wiedział coś więcej.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 09-11-2008, 19:38   

pether napisał/a:
Co do aparatu zapłonowego to nie wiem czy to ma znaczenie, ale gdy próbuję odpalic wóz to kręci normalnie, ale tak jakby nie było iskry.

ma - w aparacie masz modul zaplonowy (z cewka) i to on odpowiada za wytworzenie iskry
dodatkowo masz czujnik polozenia walu - jak on padnie, to takze auta nie odpalisz i iskry nie bedzie
 
 
pether 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer 1.6 4G92 16V
Dołączył: 05 Lis 2008
Posty: 10
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-11-2008, 16:48   

znalazłem gniazdo kontrolne od ECU przy bezpiecznikach obok pedału sprzęgła, podpiąłem miernik wg instrukcji, włączyłem stacyjke i nie ma żadnych wskazań. Posprawdzałem na wszelki wypadek jeszcze raz wszystko ale nadal nic. Czytałem, że w niektórych modelach kontrolki na desce mogą mrugąć błąd, ale też nie.

Wymontowałem komputer, otworzyłem, kondensatory ok, nie ma też żadnych śladów temperatury itp na płytce (jest w stanie idealnym).

Zaczyn mieć podejżenia co do aparatu zapłonowego.

[ Dodano: 08-12-2008, 12:22 ]
Długo nic nie pisałem, bo kombinowałem z aparatem zapłonowym (rozebranie, sprawdzenie, przelutowanie itp), ale nic. Kodów błędu od ECU żadnych też nie pokazuje.

Jestem zdesperowany, szukam od miesiąca elektryka z okolic Sosnowca, ale nie ma chętnych, jak słyszą "mitsubishi" to najchętniej od razu rzuciliby słuchawkę. Rozważam opcję 'karnister z benzyną i wielkie ognicho' albo jakaś dobra dusza z okolic pomoże mi z tym trupem.
Tak czy inaczej jeśli macie jeszcze jakieś pomysły to piszcie (albo znacie kogoś z okolic Sosnowca, kto może się podjąć pomocy).

[ Dodano: 13-12-2008, 20:44 ]
temat przenoszę do innego wątku. sprawdziłem jeszcze raz i okazało się, że nie ma iskry! myślę, że jednak aparat zapłonowy. teraz jeszcze muszę kogoś znaleźc kto sprzeda pasujący z możliwością zwrotu gdyby się okazało, że to jednak nie to.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.