 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Rada co do silnika |
Autor |
Wiadomość |
Jedyny [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2006, 23:09 Rada co do silnika
|
|
|
Witam,
planuje kupić colta CAO, tylko waham sie z jakim silniczkiem.
Waham się między 1,6 a 1,8.
Wiem że tą drugą jednostkę ciężej upolować...
Podobno też że większy silnik szybciej się zużywa.
Wiadomo że powiecie że wybór zależy od stylu jazdy jakim chce jeździć jednak
Prosiłbym o podanie kilku + i - posiadania obu wersji.
A właściciele coltów z takimi silnikami niech napiszą czy gdyby mieli możliwość zamiany na mniejszy (albo większy) silnik czy by to zrobili... |
|
|
|
 |
pudel [Usunięty]
|
Wysłany: 01-06-2006, 01:56
|
|
|
Przejedź się 1.6 i 1.8, później odpowiedź na Twoje pytanie będzie bardzo prosta |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 01-06-2006, 07:17
|
|
|
WITAM...
1. Silniki większe nie zuzywają sie szybciej!!!
2. Silniki 1.6 a 1.8 w CAO to dwie różne konstrukcje... inna myśl przewodnia.
-/+
1,6 - trwałe, mocne, palące średnie ilości paliwa w tle innych autek o tej pojemności, przy macoszym traktowaniu (brak przeglądów, katowanie itd...) potrafi zacząć klekotać układ korbowy, zdaża sie rónież że powyżej 200KKM puszcza głowica...zawsze od strony skrzyni biegów...
WNIOSKI - przy dobrym traktowaniu - same superlatywy - no jedyne co to: do spalania coniektórzy sie czepiają średnio 8l/100km
1,8 - heh... no cóż... Silnik z serii DOHC... mozna powiedzeć że jest to niedaleki kuzyn 2,0 na Turbinie montowany w EVO...mocny, bardzo elastyczny, połykający około 9l/100km (średnio) - w budzie Colta - poprostu DIABEL... co do (-) - hmmm - typowa przypadłość to odzywające sie popychacze hydrauliczne przy przebigu 200kkm a nawet szybciej.... dodam że wystarczy przeczekać (przejździć) jedną, dwie wymiany oleju i popychacze mogą zacząć cykać na dobre...
To tak baaardzo po krótce - bo można by było duuużo pisać ale....
Bzpośrednia rada dla Ciebie - jeżeli nastawisz sie na 1,8 - to odrazu miej świadomość że baaardzo cieżko będzie Ci kupic niezakatowany egzemplarz... musiałbys bezpośrednio gdzieś za granicą szukać.... od jakiegoś fanatyka (takiego jak coniektórzy na forum ) wtedy będziesz sie cieszył baaardzo długo zakupionym autkiem... Co do 1,6 to nie będziesz miał większych problemów ze znalezieniem. ale również pojawia sie ten sam problem...zakatowanie... pamiętaj - delikatny klekot na wolnych obrotach, delikatne pocenie oleju w okolicach skrzyni biegów itd... na bank wskazuje przebieg grubo ponad 200kkm...
Pozdrawiam - cierpliwości i rozsądku życzę |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 01-06-2006, 09:10
|
|
|
ja tak krótko:
- 1.6 - sprawdzony, oszczędny, mocny, niemal nie do zajeżdżenia
- 1.8 - myślę, że nie upolujesz porządnego egzemplarza (w każdym razie będzie ciężko), bardzo mocny, pali niewiele więcej
1.6 objeżdża większość aut w mieście (o 1.8 nie wspomnę, bo wiadomo) - wolałbym sprawdzonego i porządnego 1.6 niż zajeżdżonego 1.8 (raczej dobrej jednostki z takimi osiągami się nie odsprzedaje) |
|
|
|
 |
|
|