Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Pytanie o trwałość silnika
Autor Wiadomość
Czyngis 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-12-2008, 22:41   [Cari 1.8 GDI] Pytanie o trwałość silnika

Jestem nowym posiadaczem carismy gdi przed liftingiem. Mam pytanie o wytrzymałość silnika mam w tej chwili przejechane ok.180 tyś. km. Czytałem trochę negatywnych artykułów na temat awaryjność tej jednostki i chciałbym się dowiedzieć jakie są słabe punkty tego silnika. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas eksploatacji tego silnika. Jakie paliwo itp... Na razie jestem zadowolony dynamika + małe spalanie. Tylko to cykanie nie wiem czy to zawory czy szklanki. Przedtem miałem golfa III GTI ale psuł się na potęgę. Z tego powodu jestem trochę przewrażliwiony. Myślę, że japończyk będzie lepszy pod tym względem.
P.S. Nigdzie na forum nie mogłem znaleźć opini na temat awaryjności tej jednostki (GDI).
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 08-12-2008, 22:48   

GDI się raczej nie psuje. Jeśli już to co 150tys trzeba wymyć hydraulikę szklanek skoro cykają (lub wymienić na nowe). Mniej więcej co 60tys trzeba wyczyścić solidnie przepustnicę. Co 90tys rozrząd z uszczelniaczami wałków i wału. Napinacz hydrauliczny rozrządu do wymiany co 2gą wymianę paska. Sporadycznie trafiają się problemy z pompa wysokiego ciśnienia przy dużych przebiegach. Zawieszenie z tyłu hałasuje na naszych dziurach w cyklach jak rozrząd więc trzeba wtedy powymieniać tulejki, tuleje, cukierki, poduszki amorków, łączniki itp.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Czyngis 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 08-12-2008, 23:02   

Jaki jest koszt wymiany hydrauliki szklanek?
Łączniki już kupione czekają na wymianę przepustnica wyczyszczona + założona nowa uszczelka; rozrząd wymieniony komplet tj. napinacz, pasek, rolki i chyba pompa wody. Słyszałem, że jak nie wymieni tego ostatniego to trzeba rozrząd wymienić wcześniej (niż 90 tyś.).
P.S. Strasznie delikatne to autko wszystko lekko chodzi aż boję się się że coś urwę :biggrin: Ale to pewnie tylko pozory.
A i jeszcze jedno jak wrzucam trójkę i dwójkę to tak cicho zgrzyta. Jedynka ogólnie ciężko wchodzi. Chyba do wymiany synchronizatory
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 09-12-2008, 23:33   

Z tą hydrauliką to nie ma co szaleć. Już nie jedna osoba wymieniała i nie zawsze efekt byłtaki jak się chciało.
Tak wogóle to łatwo odróżnić czy to popychacze walą. To jest zupełnie inny dźwięk niż cykanie wtryskiwaczy.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-12-2008, 00:20   

Czyngis to najpierw sprawdź, czy nie siada wysprzęglik, lub jego uszczelnienia.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Czyngis 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 10-12-2008, 22:00   

Kiedy silnik jest ciepły to stukanie ustaje. Najgorzej jak jest całkiem zimny po odpaleniu. Po paru minutach odgłos ustaje. Wina leży chyba też po stronie czlowieka od którego kupiłem ten samochód. Zalał go mineralem a samochód ma ok. 180 tyś. Jest sprowadzony prosto z niemiec. Wydaje mi się że dlatego go zalał mineralnym gdzyż myślał, że uciszy się praca silnika. A cholera to nie golf żeby robić mu takie operacje.
P.S. Co do wtryskiwaczy to chyba nie bo odgłos byłby cały czas. Miałem tak w golfie bo chodził na gazie i zapiekły się od suchego gazu.
Jeżdże na 98 z orlenu albo z BP nie wiem czy to dobre stacje ???
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 10-12-2008, 22:04   

Czyngis napisał/a:
BP nie wiem czy to dobre stacje ???

ogolnie na bp jest malo narzekan ze strony tankujacych :)
ja tankuje tylko na shellu i tez nie nazekam, nigdy ta stacja mnie nie zawiodla :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 11-12-2008, 12:41   

Tylko nie ma potrzeby moim zdaniem lania 98.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 11-12-2008, 18:17   

mlun napisał/a:
Tylko nie ma potrzeby moim zdaniem lania 98.

no ja tez jestem tego zdania... raz na jakis czas owszem nie zaszkodzi ale non stop lac benzyne o wyzszej liczbie oktanowej niz przewidzial producent...moim zdaniem nie ma sensu...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Chemik
[Usunięty]

Wysłany: 12-12-2008, 22:58   

Robson86 napisał/a:
Czyngis napisał/a:
BP nie wiem czy to dobre stacje ???

ogolnie na bp jest malo narzekan ze strony tankujacych :)
ja tankuje tylko na shellu i tez nie nazekam, nigdy ta stacja mnie nie zawiodla :)
Pozdroo

Ogólnie to koncerny w większości kupują paliwo od Orlenu lub Lotosu (północna Polska), więć za wyjątkiem paliw ulepszanych przez dolwanie różnego rodzaju specyfików (np. V-power) i małych prywatnych stacji dzie byśmy nie kupili z dużym prawdopodobieństwem mozemy stwierdzić, że jeździmy na tym samym palwiie w danym regionie/mieście. :)

Z przyzwyczajenia "leję" na BP, ewentualnie Statoil - róznicy nie ma :)
 
 
Czyngis 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 8
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 16-12-2008, 21:02   

Czy mogę zalać silnik półsyntetykiem np. mobil1 10w40 ???
Teraz sprzedający zalał go mineralnym nie wiem czy jest możliwa taka zamiana.
mineral na zimę do takiego silnika to zapewne nic dobrego. Szczególnie przy minusowych temperaturach jaki panują w zimie.
P.S. na oleju mineralnym przejechał jakiś 1000 km
Nie wiem czy już nie jest za późno. Jak już wcześniej pisałem silnik ma przejechane 180 tyś. km.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 16-12-2008, 22:24   

Przy 1k km chyba nic się nie stanie. Wcześniej cały czas na półsyntetyku jeździł?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 16-12-2008, 23:13   

Nie jestem orłem, ale czy nie trzeba przepłukać silnika jakimś badziewiem przed taką zmianą oleju?
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
tom1312 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Sty 2008
Posty: 194
Skąd: Komorów/Rzeszów
Wysłany: 17-12-2008, 00:53   

Ja w swojej Cari przeszedłem z minerała na półsyntetyk i jak narazie się nic nie dzieje :) Przejechałem już około 2kkm na półsyntetyku i żadnego wycieku nie ma. Poprzedni właściciel jeździł już na minerale ale znajomy mechanik mi doradził żeby jednak przejść na półsyntetyk.
_________________
"Mitsu" i wszystko jasne :)
01388/KMM
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.