[Cari 1.8 GDI] Pytanie o trwałość silnika |
Autor |
Wiadomość |
Czyngis
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 08-12-2008, 22:41 [Cari 1.8 GDI] Pytanie o trwałość silnika
|
|
|
Jestem nowym posiadaczem carismy gdi przed liftingiem. Mam pytanie o wytrzymałość silnika mam w tej chwili przejechane ok.180 tyś. km. Czytałem trochę negatywnych artykułów na temat awaryjność tej jednostki i chciałbym się dowiedzieć jakie są słabe punkty tego silnika. Na co trzeba zwrócić szczególną uwagę podczas eksploatacji tego silnika. Jakie paliwo itp... Na razie jestem zadowolony dynamika + małe spalanie. Tylko to cykanie nie wiem czy to zawory czy szklanki. Przedtem miałem golfa III GTI ale psuł się na potęgę. Z tego powodu jestem trochę przewrażliwiony. Myślę, że japończyk będzie lepszy pod tym względem.
P.S. Nigdzie na forum nie mogłem znaleźć opini na temat awaryjności tej jednostki (GDI). |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 08-12-2008, 22:48
|
|
|
GDI się raczej nie psuje. Jeśli już to co 150tys trzeba wymyć hydraulikę szklanek skoro cykają (lub wymienić na nowe). Mniej więcej co 60tys trzeba wyczyścić solidnie przepustnicę. Co 90tys rozrząd z uszczelniaczami wałków i wału. Napinacz hydrauliczny rozrządu do wymiany co 2gą wymianę paska. Sporadycznie trafiają się problemy z pompa wysokiego ciśnienia przy dużych przebiegach. Zawieszenie z tyłu hałasuje na naszych dziurach w cyklach jak rozrząd więc trzeba wtedy powymieniać tulejki, tuleje, cukierki, poduszki amorków, łączniki itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Czyngis
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 08-12-2008, 23:02
|
|
|
Jaki jest koszt wymiany hydrauliki szklanek?
Łączniki już kupione czekają na wymianę przepustnica wyczyszczona + założona nowa uszczelka; rozrząd wymieniony komplet tj. napinacz, pasek, rolki i chyba pompa wody. Słyszałem, że jak nie wymieni tego ostatniego to trzeba rozrząd wymienić wcześniej (niż 90 tyś.).
P.S. Strasznie delikatne to autko wszystko lekko chodzi aż boję się się że coś urwę Ale to pewnie tylko pozory.
A i jeszcze jedno jak wrzucam trójkę i dwójkę to tak cicho zgrzyta. Jedynka ogólnie ciężko wchodzi. Chyba do wymiany synchronizatory |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 09-12-2008, 23:33
|
|
|
Z tą hydrauliką to nie ma co szaleć. Już nie jedna osoba wymieniała i nie zawsze efekt byłtaki jak się chciało.
Tak wogóle to łatwo odróżnić czy to popychacze walą. To jest zupełnie inny dźwięk niż cykanie wtryskiwaczy. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Czyngis
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 10-12-2008, 22:00
|
|
|
Kiedy silnik jest ciepły to stukanie ustaje. Najgorzej jak jest całkiem zimny po odpaleniu. Po paru minutach odgłos ustaje. Wina leży chyba też po stronie czlowieka od którego kupiłem ten samochód. Zalał go mineralem a samochód ma ok. 180 tyś. Jest sprowadzony prosto z niemiec. Wydaje mi się że dlatego go zalał mineralnym gdzyż myślał, że uciszy się praca silnika. A cholera to nie golf żeby robić mu takie operacje.
P.S. Co do wtryskiwaczy to chyba nie bo odgłos byłby cały czas. Miałem tak w golfie bo chodził na gazie i zapiekły się od suchego gazu.
Jeżdże na 98 z orlenu albo z BP nie wiem czy to dobre stacje ??? |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 10-12-2008, 22:04
|
|
|
Czyngis napisał/a: | BP nie wiem czy to dobre stacje ??? |
ogolnie na bp jest malo narzekan ze strony tankujacych
ja tankuje tylko na shellu i tez nie nazekam, nigdy ta stacja mnie nie zawiodla
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 11-12-2008, 18:17
|
|
|
mlun napisał/a: | Tylko nie ma potrzeby moim zdaniem lania 98. |
no ja tez jestem tego zdania... raz na jakis czas owszem nie zaszkodzi ale non stop lac benzyne o wyzszej liczbie oktanowej niz przewidzial producent...moim zdaniem nie ma sensu...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Chemik [Usunięty]
|
Wysłany: 12-12-2008, 22:58
|
|
|
Robson86 napisał/a: | Czyngis napisał/a: | BP nie wiem czy to dobre stacje ??? |
ogolnie na bp jest malo narzekan ze strony tankujacych
ja tankuje tylko na shellu i tez nie nazekam, nigdy ta stacja mnie nie zawiodla
Pozdroo |
Ogólnie to koncerny w większości kupują paliwo od Orlenu lub Lotosu (północna Polska), więć za wyjątkiem paliw ulepszanych przez dolwanie różnego rodzaju specyfików (np. V-power) i małych prywatnych stacji dzie byśmy nie kupili z dużym prawdopodobieństwem mozemy stwierdzić, że jeździmy na tym samym palwiie w danym regionie/mieście.
Z przyzwyczajenia "leję" na BP, ewentualnie Statoil - róznicy nie ma |
|
|
|
 |
Czyngis
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 8 Skąd: Nowy Sącz
|
Wysłany: 16-12-2008, 21:02
|
|
|
Czy mogę zalać silnik półsyntetykiem np. mobil1 10w40 ???
Teraz sprzedający zalał go mineralnym nie wiem czy jest możliwa taka zamiana.
mineral na zimę do takiego silnika to zapewne nic dobrego. Szczególnie przy minusowych temperaturach jaki panują w zimie.
P.S. na oleju mineralnym przejechał jakiś 1000 km
Nie wiem czy już nie jest za późno. Jak już wcześniej pisałem silnik ma przejechane 180 tyś. km. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-12-2008, 23:13
|
|
|
Nie jestem orłem, ale czy nie trzeba przepłukać silnika jakimś badziewiem przed taką zmianą oleju? |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
tom1312
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.8 SOHC 16V GLS +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 26 Sty 2008 Posty: 194 Skąd: Komorów/Rzeszów
|
Wysłany: 17-12-2008, 00:53
|
|
|
Ja w swojej Cari przeszedłem z minerała na półsyntetyk i jak narazie się nic nie dzieje Przejechałem już około 2kkm na półsyntetyku i żadnego wycieku nie ma. Poprzedni właściciel jeździł już na minerale ale znajomy mechanik mi doradził żeby jednak przejść na półsyntetyk. |
_________________ "Mitsu" i wszystko jasne
01388/KMM
 |
|
|
|
 |
|