[CA1A 1.3] Dziura w filtrze powietrza |
Autor |
Wiadomość |
guzikunio [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 09:40 [CA1A 1.3] Dziura w filtrze powietrza
|
|
|
Dziś rano zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i regulacje obrotów lecz już na samym początku podczas sciagania rury dolotowej zauważyłem, że całość była poskładana niedokładnie i od spodu była szczelina przez którą lewe powietrze bez zadnych problemów wlatywało do środka. Niestety nie wiem jak długo jeździłem za tak poskładanym filtrem, ale zanieczyszczenia są wiedoczne zarówno w gumowej rurze jak i na przepustnicy (lepki kurz). Jak bardzo negatywny wpływ na silnik miała ta sytuacja ? Co powienienem zrobic ? Z góry dziekuje za pomoc. |
Ostatnio zmieniony przez harpagan 15-10-2007, 11:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 10:20
|
|
|
Napisz dokładnie, gdzie znajdowała sie ta dziura. W filtrze, rurze dolotowej czy obudowie filtra? |
|
|
|
 |
guzikunio [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 10:30
|
|
|
Od samego początku: obudowa plastikowa za nią filtr powietrza i za filtrem drugi plastik z rurą gumową doprowadzającą przefiltrowane powietrze do przepustnicy. Całość tworzy jeden zwarty element:) A nieszczelność znajdowała się między filtrem, a plastikiem który jest połączony z gumową rurą. Nie wiem czy w miare prosto to opisuje :/. W każdym bądź razie powietrze które sie przedostawało nie przelatywało przez filtr. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2006, 13:43
|
|
|
Mam nadzieję, że jednak dobrze zrozumiałem. Obudowa filtra powietrza składa się z dwóch części. Między nimi znajduje się właśnie filtr. Obie części obudowy są połączone ze sobą:
- na górze drucianymi spinkami,
- na dole plastikowymi zaczepami (męskie i damskie).
Na mój gust to miałeś po prostu źle złożoną obudowę. By ją teraz prawidłowo złożyć, złóż najpierw dół obu części obudowy (wypustki jednej części wchodzą w oczka drugiej), a dopiero potem włóż filtr. Nie jest to wprawdzie zbyt wygodne ale gwarantuje prawidłowe złożenie całości. Jeśli natomiast zaczniesz składać całość z włożonym filtrem powietrza, z dużym prawdopodobieństwem dół znów pozostanie "otwarty".
Jeśli chodzi o sam fakt występowania brudu w dolecie i przepustnicy - cóż, tego nie da się uniknąć. Należy też pamiętać, że nawet filtr powietrza nie gwarantuje nam, że w dolocie zawsze będzie czysto i sucho. Powietrze do układou dolotowego trafia z prawego nadkola i nie da się uniknąć, by do dolotu dostawały się drobiny wilgoci i kurzu. |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
Wysłany: 23-10-2006, 15:18
|
|
|
W środku (w silniku) to raczej nic nie poprawisz. Zdejmij tą gumową rurę doprowadzającą powietrze i umyj ją w środku, bo w tych karbowaniach mogły zostać jakieś syfy. Użyj jakiegoś rozpuszczalnika, który nie reaguje z gumą (może benzyny ?) i dokładnie przepłucz. Odkurz obie części obudowy filtra powietrza i wytrzyj je z syfów. Następnie wyczyść przepustnicę zgodnie z instrukcją na forum i złóż wszystko tak jak napisał gregorbu. Wyreguluj przepustnicę i ustaw czujnik położenia. Teraz powinno być wszystko OK.
P.S. Jeśli do mycia i czyszczenia będziesz używał wody to musisz wszystko bardzo dokładnie osuszyć. Do czyszczenia przepustnicy używaj tylko odpowiednich środków. |
_________________
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
Ostatnio zmieniony przez cns80 16-11-2007, 15:08, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
guzikunio [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2006, 09:13
|
|
|
i tak własnie zrobiłem: gumowa rura wyczyszczona, przepustnica również, obroty wyregulowane i już od dawna nie miałem takiej radochy ze swojego "ferrari"
Dzięki Panowie |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 24-10-2006, 09:41
|
|
|
guzikunio napisał/a: | Dzięki Panowie |
guzikunio, kliknij przycisk "pomógł" tym co pomogli |
|
|
|
 |
guzikunio [Usunięty]
|
Wysłany: 24-10-2006, 11:02
|
|
|
josie napisał/a: | kliknij przycisk "pomógł" tym co pomogli |
tak też sie stało |
|
|
|
 |
cns80
Mitsumaniak Forumowa łajza

Auto: Espace 4 2,0T+KawasakiZRX1200S
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 70 razy Dołączył: 03 Gru 2005 Posty: 7348 Skąd: Warszawa-Wawer
|
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 24-10-2006, 12:02
|
|
|
Brak filtacji powietrza zasysanego do silnika - powoduje lawinowe zużycie silnika... zaczyna sie od pierscieni i gładzi cylindrowych - tłoków... później to już nie ważne co następne leci - bo i tak silnik szrot i tak....
Objawy...- najpierw zaczyna brac olej, później brac olej i kopcić... później żłopie duuuużo oleju, kopci i występuje brak mocy...
Nie ma nic gorszego dla silnika... dlatego tez miedzy innymi jest tak ważna regularna wymiana filtra powietrza...
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
guzikunio [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 10:09
|
|
|
No i teraz ROMEL rzuciłeś mnie na kolana Właśnie ostatnio zauwarzyłem, że mój Misiek straszne kopci z rury, (narazie nie miałem okazji sprawdzić czy bierze olej) czy może być tez inna tego przyczyna bo troche sie przeraziłem... ? Tylko dodam jeszcze że w zapachu tych spalin nie czuć oleju (porównałem z fordem kumpla, który bierze olej) dymu jest dużo nawet na postoju i kolor ma biały. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 13:28
|
|
|
To teraz napisz, co to za kopcenie. Jaki kolor i zapach dymu? weź pod uwagę, że jest już zimno i zaraz po odpaleniu z rury wydobywa się para - i jest to całkowicie naturalne zjawisko. Jeśli po rozgrzaniu silnika, autko nadal kopci - wówczas należy szukać przyczyn.
Biały dym - uszczelnia pod głowicą.
Ciemny dym - niewłaściwa mieszanka.
Niebieski dym - silnik bierze olej. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-10-2006, 16:47
|
|
|
Mocno biały dym (dużo mocniejszy niż normalna para wodna z rury) to znak że pewnie z obiegu chłodzenia płyn przedostaje się gdzieś do cylindra i ze spalinami po odparowaniu na zewnąrz - tak że może uszczelka pod głowicą itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
guzikunio [Usunięty]
|
Wysłany: 26-10-2006, 19:37
|
|
|
Dym pojawia się po rozgrzaniu silnika. Zaraz po odpaleniu jest ok. Kolor ma gęsto biały (siwy), a zapach (nie jestem ekspertem) całkowicie normalny jeśli można go tak nazwać bo tak jak pisałem wcześniej porównując go do auta, które spala olej w dużych ilościach to różnica jest od razu wyczówalna. Zresztą wydaje mi się, że jakby mój colt brał olej to kopciłby zaraz po odpaleniu - poprawcie mnie jeśli się myle.
Tak że postawiłbym na to co pisze Saphire. Narazie będe obserwował... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-10-2006, 08:13
|
|
|
Obserwuj czy nie ubywa ci płynu z obiegu chłodzącego, czy po rozgrzaniu i odkręceniu zakrętki ze zbiorniczka przelewowego po przygazowaniu coś nie bulgocze lub nie śmierdzi stamtąd spalinami itp. rzeczy... |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|