[CA1A 1.3] Kolektor wydechowy |
Autor |
Wiadomość |
sic! [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2006, 08:56 [CA1A 1.3] Kolektor wydechowy
|
|
|
Da się to to pospawać na ten przykład?? |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:30, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 29-05-2006, 19:49
|
|
|
Spawać się to da, jednak to nie rozwiązuje problemu, bo najprawdopodobniej znów pęknie za jakiś czas. Lepiej wymienić. Dziwne że w Colcie '94 pękł. Ten problem dotyczył raczej Coltów 1,5 88-92. |
|
|
|
 |
sic! [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2006, 20:15
|
|
|
Pękł, bo jakas niemiecka **** nie zauważyła , że katalizator jakby się popsuł no i jakoś tak chyba od tego pojszło na kolektor |
|
|
|
 |
misiu-bisi [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2006, 18:16
|
|
|
ja spawałem, co prawda w c50 ale to i tak nic nie dało po jakims czasie znowu pęka |
|
|
|
 |
JACA_1978
Forumowicz

Auto: gal GLXi wagon 2.0 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 16 Mar 2006 Posty: 1045 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 30-05-2006, 19:02 no bo to tak ma
|
|
|
jak pospawasz w tym miejsciu to peknie ciutke dalej:)
moze tigem?? |
_________________ JACA_1978
dwa blekitne diamenty
Colt 1.3 95r.
Lancer 1.3 GLX 98r.
Galant 2.0 GLXi wagon 99r.
Premacy 2.0 citd 101 KM 03r.
Bydgoszcz
marcin [']
[edit]  |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 31-05-2006, 07:30
|
|
|
Apropos pękania dalej (po spawaniu), czy nie należy przed spawaniem na końcu pęknięcia nawiercić otworu?
uczyli nas tak na "Naprawie uszkodzeń bitewnych" w CSCS w Pile
pozdrawiam wszystkich których nie ominęła przyjemność bycia żołnierzem |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
misiu-bisi [Usunięty]
|
Wysłany: 31-05-2006, 22:58
|
|
|
kolektor jest z żeliwa więc tig odpada, są takie specjalne elektrody do żeliwa no i trzeba rozgrzać spawane miejsce palnikiem, ale efekt nie jest dobry |
|
|
|
 |
Kasper79
Forumowicz
Auto: CARISMA 1,8 GDI, 1997 rok
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Kwi 2006 Posty: 31 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 01-06-2006, 08:28
|
|
|
Ja kupiłem ponad rok temu swojego colta i ma pospawany kolektor.Zrobiłem 60 kkm i wszystko jest ok |
|
|
|
 |
piotruś
Forumowicz ,DZIECI KWIATY.''
Auto: ford S-Max.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 243 Skąd: ZGIERZ
|
Wysłany: 01-06-2006, 09:38
|
|
|
Chyba wasze odpowiedzi nie są całkiem trafne , .......... kolektor wydechowy odlany jest raczej z żeliwa a wię nie wchodzi w grę spawanie migiem, tigiem czy gazami (chyba że będzie topik żeliwny) ale i tak zgorzelina będzie się mieszać i wyjdą mikro dziurki -najlepszy efekt powinno dać spawanie elektryczne ale do tego należy użyć elektrod żeliwnych najlepiej 3-4 do spawania na zimno z łepkiem bodajże żółtym , (pomarańczowe na goraco ale nie sprawdzają się zbytnio )oczywiście dobrze poza końcem pęknięcia przewiercić otwór (ok.5-6 mm oraz naciąć rowek wzdłóż pęknięcia i zeszlifować do białego metalu całe miejsce spawania -spaw należy położyć od otwodu do otworu włącznie ,na koniec ponownie położyć drugi spaw na tym - zakosowy. po spawie wystarczy sczyścić drucianką i będzie się błyszczał .Ogólnie spawanie jest b. proste i ważne jest tylko prawidlowe ustawienie amperażu spawarki -w celu dobrego przetopienia , i nie wolno tego chłodzić . spaw powinien wytrzymać 100 lat i dlużej . zmontować dopiero po samoczynnym ostygnięciu w przypadku zauważenia mikropeknięć trzeba wszystko zeszlifowaći powtórzyć tak samo od nowa . |
|
|
|
 |
|