Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: tomusn
11-05-2009, 11:54
Lancer Evolution VII i paliwo
Autor Wiadomość
shalafi 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
  Wysłany: 11-05-2009, 11:15   Lancer Evolution VII i paliwo

Witam

jak przeczytałem dzisiaj artykuł (boje się napisać, że może 'sponsorowany') to musiałem podzielić się linkiem:
http://moto.onet.pl/1553436,1,artykul.html

polecam zwłaszcza akapit o Evo, a przede wszystkim podsumowanie.. według mnie wymiata :biggrin:

no bo w sumie, standardowe 300 koników pewnie nie zapewnia bezpiecznego wyprzedzania 8)
 
 
emilok 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA2W GLS '97 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 18 Cze 2008
Posty: 145
Skąd: Andrychów
Wysłany: 11-05-2009, 11:22   

Też to dzisiaj już przeczytałem, niezłe jajca. Art sponsorowany na 100%.

ps. lancery EVo mają osobny poddział na forum ;)
 
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 11-05-2009, 11:50   

Ja po zalaniu BP Ultimate do DID-ka czułem 200% przyrostu mocy, aż światła mi sie zawijały i musiałem zwolnić bo nic nie widziałem :finga: , coś źle zmierzyli to EVO bo w nim efekt powinien być zwielokrotniony.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-05-2009, 12:03   

Nie wiem o co Wam chodzi. Zalali EVO jakimś paliwem niewiadomego pochodzenia które nie trzymało nawet 95 oktanów to silnik sobie przestawił mapę zapłonu lub nawet obniżył doładowanie i wyszedł marny wynik. Potem nalali porządne, świeże 98-99 ultimate super hiper no i wyszedł lepszy wynik co w tym dziwnego? Przecież to silnik trubo wyżyłowany tam widać różnice na normalnym silniku czyli wolno saku z normalnym wtryskiem i normalną kompresją różnicy nie ma ale tego już nie napisali. Mogli jeszcze przeprowadzić test na silnikach FSI grupy VW wynik był by podobny.

Test z torem dowodzi że to pierwsze paliwo było rozcieńczone (samochód zwiększył dawkę paliwa)

W dieslach sytuacja jest nieco inne ale też zależy to głównie od jakości po prostu.
 
 
shalafi 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 11-05-2009, 12:11   

jak to o co?

pomijając przyrost mocy to przede wszystkim o podsumowanie, i akcentowanie, że warto zalewać EVO Ultimate'm aby zwiększyć bezpieczeństwo wyprzedzania 8)
_________________
Sprzedaje swoją poprzednią nawigacje do Lancera, info w dziale SPRZEDAM: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82091
 
 
sith
[Usunięty]

Wysłany: 12-05-2009, 19:31   

shalafi napisał/a:
przede wszystkim o podsumowanie, i akcentowanie, że warto zalewać EVO Ultimate'm aby zwiększyć bezpieczeństwo wyprzedzania

To wcale nie jest takie zabawne. Chociaż nie chodzi w rzeczywistości już o samą moc, tylko o jakość. Na Orlenowskiej 95 moje Evo dostawało czkawki powyżej 6500obr. Na ultimate albo VPower Racing ciągnie do odcinki bez zająknięcia.
A jakby tak w czasie wyprzedzania, w połowie tira zaczęło "czkać" a z przeciwka niespodzianka??
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 12-05-2009, 20:36   

sith napisał/a:
Na Orlenowskiej 95 moje Evo dostawało czkawki powyżej 6500obr.


Było lać jakieś świństwo?? Nawoskowałeś go chociaż potem żeby się nie obraził?
 
 
shalafi 
Forumowicz


Auto: Lancer 1.8 Invite
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 203
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-05-2009, 08:46   

hmm a to do Evo nie leje się 98?
i dziwne, że w ogóle można rozważać przypadek gdy Evo miało by problem z wyprzedzeniem na drodze... to co ma powiedzieć 99% społeczeństwa z wolniutkimi autami :)
_________________
Sprzedaje swoją poprzednią nawigacje do Lancera, info w dziale SPRZEDAM: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=82091
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-05-2009, 09:30   

Moim zdaniem jest problem :
Jeżeli na manewr wyprzedzania zwykły użytkownik potrzebuje np. 10-15 sekund, i on wie o tym że w danej odległości i czasie zmieści się z manewrem.
To na taki sam manewr użytkownik EVO potrzebuje np.5-7sekund, bo zna możliwości swojego samochodu i wie że Ten ciągnie na czerwone pole.

Jeżeli podczas wyprzedzania EVO dostanie czkawki to mamy dzwona bo z 5-7 zrobiło sie 10 sek. i zabrakło miejsca czasu itd,

Cywil spadku mocy praktycznie nie odczuwa bo i tak wyprzedza z kostuchą na ramieniu (przykład Otylki J.)

Generalnie czasy i sytuacja jest czysto hipotetyczna ale ma przedstawiać problem.
Pomijam aspekty bezpieczeństwa, wyobraźni, ograniczeń prędkości itd.

Podobnie jest z bronią:
jeżeli dostajesz broń i na podstawie testów i doświadczenia wież żę ona jest bezawaryjna w każdych warunkach z daną amunicją a trafi się jakiś badziew to zamiast skuteczności obrony mamy denata bo coś zawiodło.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-05-2009, 10:05   

Student napisał/a:

Jeżeli podczas wyprzedzania EVO dostanie czkawki to mamy dzwona bo z 5-7 zrobiło sie 10 sek. i zabrakło miejsca czasu itd,


Jest w tym oczywiście ziarnko prawdy. Ale nikogo moc nie powinna zwalniać z myślenia i zmniejszania sobie marginesu bezpieczeństwa. Bo to przed tirem może nie być miejsca żeby się wcisnąć bo to niespodzianką z przeciwka może jechać szybciej niż zakładaliśmy itd itp...
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 13-05-2009, 10:45   

Krzychy dlatego napisałem że pomijam aspekty bezpieczeństwa.
W artykule poruszono problem jakości paliwa i wpływu tej jakości na bezpieczeństwo poruszania się wyczynowymi samochodami.

Gdybyśmy zaczęli to rozpatrywać w tych kategoriach to powinno się zabronić produkowania wszystkiego co ma więcej niż np. 50KM i rozwija prędkość większa niż 50km/h.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-05-2009, 10:52   

Student napisał/a:
Gdybyśmy zaczęli to rozpatrywać w tych kategoriach to powinno się zabronić produkowania wszystkiego co ma więcej niż np. 50KM i rozwija prędkość większa niż 50km/h.


Nie ja tylko stwierdzam że każdy niezależnie od mocy powinien sobie zostawić ten margines 5-10sec zapasu na to że coś z przeciwka pojedzie szybciej czy np. zatankowaliśmy sobie gorsze paliwo. Ja zawsze zostawiam ale też miałem taka sytułację kiedyś zatankowałem na wylocie z tarnowa na po CPN-owskim orlenie a że był to jeszcze silnik gaźnikowy zmiany w mocy było od razu odczuwalne. A4 w rozbudowie nie było problem na bocznej drodze woziłem się za wyprzedzanie a tu zonk auto na 3-ce nie bardzo chce jechać. Ale to nie zmienia faktu że miałem tyle miejsca żeby przy słabym paliwie się chować. Jak bym wyprzedzał na styk już by było po mnie. Potem już uważałem a pod jedną górę to mi 2-jki brakło kurde co to było za paliwo....
 
 
sith
[Usunięty]

Wysłany: 14-05-2009, 00:23   

krzychu napisał/a:
Było lać jakieś świństwo?? Nawoskowałeś go chociaż potem żeby się nie obraził?

Nie żaden syf na GS-owskiej stacji tylko 95 na Orlenie. Po prostu zabrakło Vervy a następna sensowna stacja była daleko a ja na oparach. Szczerze mówiąc to mi sie nie śpieszyło, ale jak już miałem 95 w baku to specjalnie chciałem sprawdzic co sie bedzie działo na wysokich obrotach.
Co do wyprzedzania, to zostawiam sobie zawsze duży margines. Tylko czasem ci z przeciwka migają mimo że zjeżdzasz na swój pas 100m przed nimi bo jakos nie wiedzą, jak szybko da się wyprzedzać i panikują zawczasu. Te 360KM robi jednak robotę :)
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-05-2009, 10:16   

sith napisał/a:
Tylko czasem ci z przeciwka migają mimo że zjeżdzasz na swój pas 100m przed nimi


No tak czasem jest... A Ty masz tą wersję 360 konióf?? Wydawało mi się że to 290 coś...
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-05-2009, 02:04   

Student napisał/a:
W artykule poruszono problem jakości paliwa i wpływu tej jakości na bezpieczeństwo poruszania się wyczynowymi samochodami.

Ale to bzdura jest i tyle. Sens porównanie ma gdy porównujemy dwie jednakowe rzeczy o różnych parametrach. Czyli porównujemy ultimate z vervą i np. normalnym 98. Ale porównanie pomyj z idealną próbką ultimate jest dosyć karkołomne.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.