[CB4 1.6] Regulacja zaworów i zapłonu |
Autor |
Wiadomość |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 29-04-2008, 19:59 [CB4 1.6] Regulacja zaworów i zapłonu
|
|
|
Czołem,
odebrałem dziś miśka po regulacji zaworów, ustawieniu aparatu zapłonowego i kilku innych pierdołach, ale już nie związanych z silnikiem.
Przy odbiorze auta usłyszałem, że misiek miał zbyt "ciasno" ustawione zawory.
Zostały, więc wyregulowane. Akcja odbywała się na ciepłym silniku.
Po kilku kilometrach stwierdziłem:
Po zdjęciu nogi z gazu czuć szarpnięcie, to samo po ponownym wciśnięciu gazu.
Generalnie jeśli nagle ściągamy nogę z gazu i ponownie go wciskamy mamy wrażenie delikatnych szarpnięć, ale w tym przypadku są one mocno wkurzające. Przed regulacją misiek tak się nie zachowywał. Generalnie nic mu nie dolegało, przyspieszał równo, schodził z obrotów płynnie.
Mechanik poprosił żebym pojeździł 2-3 dni i wrócił jeśli będę uważał, że coś jest nie tak.
Jestem ciekaw Waszych opinii na ten temat, zanim zadzwonię do warsztatu.
Thx. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
Ostatnio zmieniony przez stary alfer 23-05-2008, 10:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 29-04-2008, 22:41
|
|
|
Ustawić zapłon przy zmasowanym złączu zapłonu, podczas ustawiania pali się cały czas Check engine. Dopiero po odłączeniu złącza gaśnie. Jeżeli ustawiał bez zmasowania ustawił około 10+/- 3 stopnie, zamiast 5+/- 3 stopnie. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
stary alfer
Mitsumaniak Szkiełko i oko.

Auto: Już inne
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 39 razy Dołączył: 08 Lip 2007 Posty: 5211 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 30-04-2008, 07:19
|
|
|
Dziękuję wichura1, cały wieczór o tym myślałem i doszedłem do wniosku, że to raczej nie zawory, a właśnie zapłon
Zadzwonię i pogadam z nimi. |
_________________ Dwie zasady gwarantujące sukces:
1. Nigdy nie mów nikomu wszystkiego,
2. ...
Ogarniam prawy ALT |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 30-04-2008, 08:12
|
|
|
Ściągnij z działu "Download" Servicemanual w rozdziale "Engine" /4G9x znajdziesz instrukcję ustawiania zapłonu. Wydrukuj i daj mechanikowi. Złącze do masowania jest po lewej stronie pod maską (stojąc przed nią) w wiązce przewodów na podszybiu, złącze jest okrągłe brązowego koloru. Zdejmujesz z niego zaślepkę, podłączasz jakimś przewodem do masy przekręcasz stacyjkę zapali się check engine i nie zgaśnie. Odpalasz silnik ustawiasz zapłon, wyłączasz, odpinasz masę ze złącza, zakładasz zaślepkę, przekręcasz stacyjkę check engine powinno zgasnąć, odpalasz i działa. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 22-03-2009, 23:14
|
|
|
Chciałbym się tylko upewnić- aby przyspieszyć zapłon trzeba przekręcić aparat zapłonowy do przodu tzn w kierunku kabiny prawda? Jakie są objawy przyspieszonego lub opóźnionego zapłonu?
Z czasem odpowiedziałem sobie sam na zadane pytania;) A więc jest tak: kręcąc do siebie (nie w kierunku kabiny) przyspieszamy zapłon. Kupiłem lampę stroboskopową na superjasnej białej diodzie LED za dwadzieściakilka złotych i spisuje się całkiem dobrze. Jedyny problem to zamalowanie nacięcia na kole pasowym i "grzebyku" białym lakierem (ja do tego używałem lakieru do paznokci, stąd miałem owy problem gdyż pędzelek jest strasznie krótki, a nie miałem pod ręką długiego:)).
Co do objawów przyspieszonego zapłonu to silnik chodzi nieco głośniej (ale z drugiej strony miałem wrażenie, że ma lepszego kopa), natomiast jak się za bardzo opóźni to strasznego muła łapie:) |
|
|
|
 |
sebastian85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 27 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 08-07-2009, 15:14
|
|
|
dziś byłem na regulacji zapłonu i miałem zapłon wyprzedzony o 12 , ustawił go na 6 ale bez masowania tego złącza.
czyli jak jest z tym zapłonem |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-07-2009, 15:17
|
|
|
Najlepiej zmasować ale bez masowania tez bedzie... PS wiesz jak to zmasowac????? |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
sebastian85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 27 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 08-07-2009, 15:19
|
|
|
wiem brązowa wtyczka z zaślepką u mnie obok przepustnicy - kabelek do masy i jest,
wiec mówisz może być bez zmasowania na 6 |
_________________
 |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 08-07-2009, 15:24
|
|
|
No nie wiem czy bez zmasowania "ustawianie" przyniesie spodziewany efekt. Przecież to żaden problem podpiąć kabelek do złącza i minusa akumulatora (wtedy dopiero po ustawieni komputer będzie miał nowy punkt odniesienia od którego będzie w razie potrzeby przyspieszał zapłon), a przynajmniej masz pewność, że wszystko ok. Ja również próbowałem "bez" i niestety nie udawało się nigdy zmusić silnika do poprawnej pracy (prychał, dusił się itd...) ustawiłem z lampą i zmasowanym złączem na 5stopni i jest super! Bez kombinacji koledzy:P |
Ostatnio zmieniony przez idas 08-07-2009, 15:25, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 08-07-2009, 15:25
|
|
|
TZn jak mi ustawiano bez zmasowania i ze zmasowaniem to była tylko delikatna róznica. Jesli chcesz idealny to polecam ze zmasowaniem. Pamietaj ze jesli dobrze zmasujesz powinno sie świcic CHECK ENGINE. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
sebastian85
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 4g92
Dołączył: 10 Cze 2009 Posty: 27 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 08-07-2009, 15:28
|
|
|
hmmm tak mówisz....to śmigam, podpowiem mechaniorowi...
[ Dodano: 08-07-2009, 16:52 ]
i po zabiegu ze zmasowaniem różnica 3-4 stopnie opóźnienia. Bał sie masowac ale zmasowal i spoko.Dzięki
Pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|