Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z 6g72
Autor Wiadomość
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2009, 02:01   Problem z 6g72

Witam! Mam maly dylemat a zarazem problem z silnikiem. Gdy kupowalem autko silnik pracujac wydawal ciche cykanie, po zmianie rozrzadu i oleju to cykanie troche przycichlo. Mechanik mowil ,ze samoregulatory sa zapowietrzone, oraz zeby tego nie ruszac. W czasie ostatnich mrozow po odpaleniu zaczelo cos glosno stukac, a po rozrzganiu silnika cichlo tak ze ciezko bylo uslyszec to stukanie. Stukanie synchronicznie do obrotow silnika, z pewna amplituda glosnosci. Pojechalem do mechanika, stwierdzil ,ze sciagnie kolektor dolotowy i odpowietrzy samoregulatory. Okazalo sie ,ze 10 sztuk bylo uszkodzonych. Mialy ubytki w strukturze, na polokraglych koncowkach metalowych. Co dziwne wszystkie na wydechu. Po zmierzeniu kompresji okazalo sie , ze wszystkie gary maja ok 13-14 kG/cm2 a na jednym jest 5. O dziwo zaraz po zmianie rozrzadu na hamowni silnik wyplul 198KM wobec seryjnego 210. Pracowal rowno, do oddania samochodu nie czulem jakiegos spadku mocy . Aktualnie po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze zawory maja delikatne wzery na tym garze. Mechanik zasugerowal ,ze najtanszym kosztem bedzie wymienic zawory i zalozyc jedna uszczelke (oryginalna koniecznie) nie planujac glowicy.

Pytanie do Was: co powinienem zrobic? Czy takie rozwiazanie to nie "rzezba"? Czy powinno sie splanowac obie glowice, zalozyc nowe uszczelki (moga byc zamienniki?), do tego przeszlifowac wszystkie zawory? Co przy takiej robicie wypada jeszcze zrobic? Co moze byc przyczyna takiej usterki? Przebieg auta to ok 45 000mil, rocznik 2003. Olej bierze. Pozdrawiam
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2009, 02:07   

Bartek3g napisał/a:
Gdy kupowalem autko silnik pracujac wydawal ciche cykanie, po zmianie rozrzadu i oleju to cykanie troche przycichlo.

Efekt bylejakiego oleju w silniku i Mitsu tak mają - to tak w skrócie. Zmiana oleju pomogła, ale wymiana była kwestią czasu.
Bartek3g napisał/a:
Co dziwne wszystkie na wydechu
Zapewne problemy z magistralą olejową. Może nagar? Dużo masz nagarów pod pokrywą zaworów?
Bartek3g napisał/a:
Aktualnie po sciagnieciu glowicy okazalo sie ze zawory maja delikatne wzery na tym garze.
Spalanie stukowe? Hmm... Zawory do wymiany, gniazda zaworowe do dotarcia, głowica do zabielenia (0.02mm) i pomiarów, możesz od razu pomysleć (skoro głowice zdjęte) o lekkim tuningu czyli polerowaniu kanałów w głowicy i koelktorze dolotowym oraz usunięciu fabrycznych niedokładności.
Branie oleju przy jakim stylu jazdy i jak dużo? Czy dymi na zimnym (po odpaleniu) na niebiesko?
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2009, 02:13   

Cytat:
Dużo masz nagarów pod pokrywą zaworów?
Tj po sciagnieciu kolektora? Mechanik gadal ,ze czysto.
Cytat:
Zapewne problemy z magistralą olejową.
Mozesz rozwinac bardziej temat?
Cytat:
Zawory do wymiany, gniazda zaworowe do dotarcia,
Wszystkie czy na tym jednym garze? Bo na reszcie kompresja byla wporzadku.
Cytat:
skoro głowice zdjęte
Narazie tylko jedna.
Cytat:
o lekkim tuningu czyli polerowaniu kanałów w głowicy i koelktorze dolotowym oraz usunięciu fabrycznych niedokładności.
Jak to sie ma do kosztow naprawy?
Cytat:
Branie oleju przy jakim stylu jazdy i jak dużo?
Zjadl mi ok 0,5 litra na 3000km. Raczej spokojny styl jazdy bo dopiero teraz zawieszenie zrobilem.
Cytat:
Czy dymi na zimnym (po odpaleniu) na niebiesko?
Zero. Zlapalem dola :(
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-01-2009, 02:19   

Nie kolektora a pokrywy zaworów na głowicy. Zapewne nowy olej wypłukał syfy.
Zastanawiam się - 45000mil i już po samoregulatorach? Ktos musiał nie lubic samochodu. Gniazda zaworowe docierasz przy wymianie zaworów. Skoro tylko na jednym cylindrze to tylko tam.
Głowica do zabielenia i pomierzenia (czy nie zwichrowana - standardowa procedura) i załozyć na nowej uszczelce.
Nie wiem jak się ma obróbka głowicy o której pisałem do kosztów - nie wiem nawet ile to teraz kosztuje. W Kraku robi to chyba 2B i kisielisodd.

Bartek3g napisał/a:
Zjadl mi ok 0,5 litra na 3000km. Raczej spokojny styl jazdy bo dopiero teraz zawieszenie zrobilem.
To nie jest zuzycie oleju. Jeżdzisz na krótkich trasach i zikmnym silniku? No to jest to najzupełniej normalne.
Bartek3g napisał/a:
Zlapalem dola
Niepotrzebnie :D 8) :wink:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-01-2009, 02:30   

Cytat:
Jeżdzisz na krótkich trasach i zikmnym silniku?
Raczej krotke, takie 8-10km, no i weekendy po 100km (razem 200 w obie strony). Zawsze czekam az silnik troche pochodzi zanim ruszam, a w zimie to nawet z 5 minut, zanim wskazowka temp nie podejdzie do tej normalnej pracy to nie przekraczam 2500obrotow.
Cytat:
Niepotrzebnie
Tia ;-)

To ja opisze troche historie tego auta. Jak kupilem to pojechalo na ASO w celu sprawdzenia, wsio pieknie. Cena tez byla atrakcyjna. Kupilem. Pojechalem do mechanika pierdoly do zrobienia, drazki z koncowkami, lacznik stabilizatora, z tylu wachacz poprzeczny. Cos mnie tknelo jechac sprawdzic amory...na diagnostyce wyszlo roznica miedzy lewymi a prawymi 30%!! A wiec do wymiany, do tego diagnosta dopatrzyl sie sparcialych tulej i wybitego sworznia w przednich wachaczach i wywalonych tylnych drazkow reakcyjnych. Lekka zalamka bo czesci to 4000pln...czekalem dlugo az przyplynely, w miedzy czasie zrobilem ow rozrzad, wszystko na oryginalnych czesciach i pasku z rolkami gates. Wymieniona pompa, olej mobil 1 5w50...w grudniu pojechalem na przeglad techniczny ( z sercem na ramieniu bo przeciez zawieszenie jeszcze nie doplynelo i moze nie przejsc), okazalo sie ze amory w super stanie (wtf?!) po 81% kazdy (+/- 1%), do tego przednie wachacze wporzadku, sworzen wcale nie wybity a gumy ok...no to mnie tknelo i pojechalem na 2 inne stacje diagnostyczne (po 20-30zl przeglad to mozna to przezyc) i potwierdzenie diagnozy. Wiec przednie wachacze za 1000pln komplet i amory za 1500zl komplet zamowione nie potrzebnie...Zly humor diagnosty? Wkurzony bylem strasznie ale jednoczesnie happy bo jakby nie bylo 2500zl do przodu i jedynie 1500zl wsadzone w autko (nie licze rozrzadu bo to standardowa procedura). Amory juz sprzedane, poszly jak swieze buleczki, wachacze jeszcze nawet nie wystawione ale tez powinno pojsc szybko bo oryginalne mitsu. Teraz dochodzi ta sytuacja. Troche mi morale opadlo. Chce to zrobic porzadnie wiec prosze rowniez o porady co i jak, zeby nie robic rzezby i za rok robic od nowa. Chce autem pojezdzic z 4 lata co najmniej.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 31-01-2009, 15:24   

Bartek3g, nie ma znaczenia czekanie aż się rozgrzeje - znaczenie ma że dzieje się to często. W ruchu miejskim (uważanym za prace w trudnych warunkach dla silnika i samochodu jako całość) takie zużycie oleju jeszcze mieści się w granicach normy moim skromnym zdaniem.

Bartek3g napisał/a:
Teraz dochodzi ta sytuacja. Troche mi morale opadlo. Chce to zrobic porzadnie wiec prosze rowniez o porady co i jak, zeby nie robic rzezby i za rok robic od nowa. Chce autem pojezdzic z 4 lata co najmniej
Hmm. Poszukaj dobrego mechesa. Spróbuj zapytać na forum Eclipse o ProjectXs - może Oni? Co do głowicy/głowic. Tak długo jak nie będzie zrobionej próby szczelności - tzn zdjętej z bloku głowicy położonej na stanowisku testowym tak długo nie bardzo IMHO da się stwierdzić co jest nie tak z zaworami. No bo jak inaczej? Zdjęcie głowicy i jej sprawdzenie to praktycznie koszt uszczelki i diagnozy.

Nie załamuj się - samochód fajny, naprawisz braki i bedziesz jeździł.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2009, 12:57   

Sprawdzali nafta i puszczaja te zawory.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2009, 19:09   

No to wiesz co robić.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 02-02-2009, 19:29   

Jak znalazlem w zawory ssace, a teraz szukam wydechowych :/ obym tylko nie musial brac z ASO bo tam sa jakies chore ceny.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-02-2009, 19:49   

Zobacz tu :D Podobno wysyłają do PL :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2009, 01:32   

Podejrzewam ,ze cena wyjdzie taka jak w ASO z wysylka.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-02-2009, 01:46   

Nie przesadzaj - 13 USD to chyba mniej niz chcą w ASO - a ilez może wynieść wysyłka? Zresztą nie muszą to być koniecznie zawory zapakowane w pudełko z napisem MMC. Ja mam zamienniki (tyle, że droższe niż ori ;-) )
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2009, 09:47   

Bartek3g, NO NIE MOGĘ - gośc z Krakowa i tu pisze chyba nowy jakiś :D brachu pogadaj z Adaho_Krak On ciągnął części z USA do swojej Eclipsy znajdziesz go na dziale Eclipsy -zna swój wózek jak mało kto więc śmiało pytaj o wszystko bo równy gośc to jest
Druga rzecz gdzie serwisujesz tą swoją błyskawice :mrgreen: bo na zasadzie "wymian" to za chwilę będziesz miał wózek z 2009 :roll:
ps. jak chcesz namiar na adaha to pisz pozdrawiam
_________________

 
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 03-02-2009, 14:33   

Nom ale ja mam 3g a on ma 1g i tez ciagne czesci ze stanow, ale samych zaworow sie nie oplaca.
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 04-02-2009, 00:44   

SORKI że załatwie prywatę -ale czytałes
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=32448
pozdrawiam i zapraszam
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.