Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Co z moją turbiną ?
Autor Wiadomość
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-06-2006, 20:15   Co z moją turbiną ?

witam,

postanowiłem , żeby wiecej osób zobaczyło mój problem :wink:

a wiec chodzi o to , że zauważyłem olej na "wejściu" turbiny oraz na adekwatnym odcinku dolotu. Niewiem czy był on wcześniej tam, bo nie zwracałem uwagi na to.

Czy ten olej to normalka???
Zaznaczam , że umiem dbać o turbo :D

Oto zdjęcia:


to jest turbina:




a to jest sam dolot od strony turbiny:



z góry dzieki za pomoc 8)
_________________
Starion Klub Polska

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2006, 22:07   

Jak już napisałem na MKP
SEMP napisał/a:
Turbina puszcza się olejem. Mam to samo - objaw bardzo niezdrowy. Uszczelniacze powiedziały papa a raczej mówią papa bo gdyby powiedziały to by się lał olej a za Toba byłaby chmura niebieskiego dymu. Zgaduję - po odpaleniu na zimno puszcza niebieskie bąki i przy dodawaniu gazu również?

Na podstwie tego co pisałeś dalej
truespinmice napisał/a:
co do obsługi turbiny , to wiem troche i wiem też jak ją traktować.
NIGDY nie katuje na zimno i ZAWSZE "studze" ok.1-2 min. (różnie-w zależności od sytuacji).
to chyba jest oczywiste :)
natomiast ten olej to niewiem skąd. z tej odmy(co to właściwie jest ta odma??) , czy uszczelki (droga wymiana??)??
czy można to jakoś zdiagnozowac samemu?
aha, jak odpala sie auto i przygazowuje to nie ma niebieskiego dymu. Oleju prawie nie bierze (niezauważalnie), zmieniam co 6tys km.

Wnioskuję że to poczatkowe stadium padu. Niestety pogódź się z tym że Twój samochód ma ju,ż swoje lata. Niestety. Tlumaczenie niektórych że to normalne - tzn świeża oliwa/olej w dolocie :lol: tjaaaa :D
A krasnoludki dalej zaplatają grzywy kobyłom :lol:

SEMP napisał/a:
sampler jeżeli Ty jesteś jednym z tych papraków którzy naprawiają w Polsce turbosprężarki to ja nie mam pytań.
Co zaś do turbosprężarki Szanowny Znawco wytłumacz mi taką jedną dziwną przypadłość - otóż w moim samochodzie tak sie składa że z turbosprężarką, tak sie składa że silnik na benzynę tak sie równiez składa że to Mitsubishi - otóż w moim samochodzie dolot był zawsze czysty. I suchy. Bez oleju. Do czasu aż puściły uszczelnienia.Bo uszczelniacze trzymały i olej nie spierdalał przez nie do dolotu Wex mi wytłumacz jak to się stało? Cud czy jedyny taki przypadek na świecie???


Wiesz jak przeczytałem te bzdury to oczom nie wierzyłem. Mi tez próbowano wmawiać że tak byc musi. W turbodieslu. Tyle że tak byc musiało przez jakieś 2000km a potem niech Bartek opowie jaka chmura dymu była za mną na Toruńskiej.


Serdecznie pozdrawiam

Wiecej nie mam nic do napisania.
Wszystko co napisałem sprawdzone organoleptycznie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-06-2006, 22:18   

czyli wizyta w serwisie nieunikniona? jaki może być tego koszt? i czy jeszcze moge "bezpiecznie" śmigać ?

ps. rozmowa na dwa fora......... :lol:
_________________
Starion Klub Polska

 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2006, 22:33   

Już tylko na jedno. Posłuchaj nie wiem jak to będzie dalej. jak juz napisałem - od momentu pojawienia się oleju do wysrania turbiny w DTI OPLU mineło około 2000km ale to przypadek skrajny. Natomiast w Miśku to tak naprawde wciąż działa (a niebieskie bąki puszczało już jakies 50000km wcześniej) - tak wiem uszczelniacze zaworowe itd ale to i tak nie tłumaczy tego że pojawiał sie olej w dolocie zaraz za turbiną.
Nie daj sobie wmówić że olej za turbiną jest sytuacja normalną bo tak nie jest. Nigdy tak nie było.
Gdzieś miałem pdf-a z modelami turbin. Ale i tak najlepiej tel -> japaneze. Na razie dopóki nie puszcza niebieskich baków się nie przejmuj ale musisz być czujny - jak zacznie dymic silnik off i turbo repair...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 20-06-2006, 22:49   

Powiem tak..... nie wiem jak rozwiązana jest odma w 4G63T Stariona, ale......
stawiam raczej na problemy z odmą/zapowietrzaniem bloku.......

Powiedz, czy to jest świerzy olej, czy przemieszany z kurzem i ile czasu się zbierała ta kryza z oliwy...

Hubuś, zwróć uwakę, że oliwa jest PRZED turbiną, nie za..... dla testu proponuję powtórzyć rozwiązanie z mojego TD - zaślepić otwór na odmę w dolocie, a oparami z odmy konserwować podłużnicę....... W TD rozwiązało to problem oliwy w dolocie.....aż do padu sprężarki ;)

Wracając do oleju w dolocie silnika turbo ogólnie - w Mondeo TDi po ponad 60 000 km było sucho......
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-06-2006, 23:03   

Ehhh
Odma jest podłaczona nie przed a za turbiną za to przed przepustnicą - w innym przypadku turbo wysysałoby powietrze z bloku silnika inaczej mówiąc zasysałoby olej i opary...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 20-06-2006, 23:47   

Na drugim forum ;) zamiescilem schematy z galantowskiego 4G63T. Prosze popatrzec gdzie jest polaczona odma zanim zacznienie dyskusje :) Pozdrawiam
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2006, 00:01   

Własnie patrzę tyle że zamieściłeś strony z service manuala 4g63T DOHC od Eclipse Galanta i to nie ten silnik...
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2006, 01:13   

Dobra zacznijmy od początku. Sampler przepraszam.
fakty:
Jest olej w dolocie.
jest olej w dolocie przed turbo.
czy jest olej w dolocie za turbo?

Przepraszam nie doczytałem i troche mnie poniosło. Meczu nie oglądałem.
To co zamiesciłeś to nie ten silnik. w Starionach nie było 4G63T DOHC takiego jak w galantach VR4 i Eclipse.

Tak to wygląda w Starionie.

Teraz gwoli wyjaśnienia. Breather Hose to coś zupełnie innego niż Ventilation Hose za PCV (Positive Crankcase Ventilation valve.

Bartek masz rację jeżeli PCV jest zablokowany a Oil Separator pełny to olej dostaje się do dolotu.
Teraz słowo ode mnie na ten temat czyli oleju w turbinie (niezależnie diesel czy benzyna) - nie polecam ;-) Generalnie gdy silnik zaczyna spalać olej (niezależnie od przyczyny) nie spala go w całości w komorach spalania. resztki są dopalane własnie w turbinie. Przez co wzrasta jej temperatura pracy. I nieszczęście gotowe.

truespinmice - jak najszybciej ściągnij sobie service manuala z działu FAQ -> Downloads (to samo jest na mm i mkp zamieszczone przez wichura1) rysunek wziąłem własnie z tego ;-)
Udrożnić PCV oczyścić dokładnie dolot z oleju i jazda.

Czekam tez na odpowiedź jak wygląda rura za turbosprężarką i czy w IC jest olej.


Pozdrawiam wszystkich adwersarzy i jeszcze raz sampler - przepraszam.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
truespinmice 
Mitsumaniak
One of Austarion.com


Auto: Toyota Supra Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 03 Kwi 2006
Posty: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 21-06-2006, 10:18   

dzieki wszytskim , za pomoc :wink:

odpowiadając na pytania:
-olej na turbinie i dolocie nie jest świerzy, wręcz wygląda na taki co sie pojawił kiedyś i tam został. nie ma śladów kurzy i "ciał obcych" :P
-czy za turbo jest olej - sprawdze
-nie mam IC

ps. jak sie nazywa odma na tych rysunkach? (po angielsku)


EDIT:
okej już doczytałem , już wiem :) domyślam sie że sie nazywa breather hose


EDIT NUMERO DUO:
wyczyściłem dolot i turbine w tych miejscach co na fotkach widać-zobaczymy czy po pewnym czasie znów sie coś pojawi.
co do sprawdzenia PCV i tych innych przewodów to uznałem , że lepiej bedzie jak podjade do "garażu" dziadka

[ Dodano: 25-07-2006, 12:30 ]
Po prawie miesiącu jazdy rozkręciełem dolot.
Moim oczom ukazał się......czysty widok. I dolot i turbina (tam gdzie wyczyściłęm) pozostały czyste. wniosek chyba z tego taki , że ten "nagar" był już dawno i chyba nic nie jest uszkodzone , skoro po wyczyszczeniu nagar się nie pojawił....
_________________
Starion Klub Polska

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.