Kilka problemów. POTRZEBNA POMOC OD ZARAZ !!! |
Autor |
Wiadomość |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-06-2009, 10:42 Kilka problemów. POTRZEBNA POMOC OD ZARAZ !!!
|
|
|
Witam.
Ze względu na bardzo niski stan mojej wiedzy na temat samochodów liczę na waszą pomoc.
Mam trzy problemy które mnie bardzo irytują i niestety nie mam zielonego pojęcia co może być ich przyczyną.
WSZYSTKIE PROBLEMY DOTYCZĄ SAMOCHODU: CARISMA 1.6 16V 1995R. HB KOD SILNIKA TO 4G92
PROBLEM NR.1 > Szarpanie silnika po wilgotnej nocy jak i zarówno po deszczowych dniach, silnik szarpie dopóki się nie rozgrzeje natomiast przy ciepłej i słonecznej pogodzie nic mu nie dolega. Wczoraj wymieniłem przewody WN oraz świece i niestety dzisiaj rano stwierdziłem że problem nadal występuje.
PROBLEM NR.2 > Zauważyłem urwany przewodzik. Dany przewodzik znajduje się przy wtyczce która jest umiejscowiona przy zbiorniku z płynem hamulcowym, udało mi się jeszcze zlokalizować że ów przewodzik tak jak by był podłączony do pompy hamulcowej. Moje pytanie do was to co to jest za przewodzik i za co jest odpowiedzialny ?
Po pracy dołączę zdjęcia z lokalizacją tego przewodu.
PROBLEM NR.3 > ZAPEWNE BANALNY ale niestety na samochodach to ja się nie znam.
Otóż chodzi o to że płynu do wspomagania w moim zbiorniczku jest minimum i pasowało by cosik tam dolać. NIESTETY PANOWIE NIE MAM ZIELONEGO POJĘCIA JAKI PŁYN MAM KUPIĆ.
ZA JAKĄKOLWIEK POMOC BĘDĘ BARDZO WDZIĘCZNY |
|
|
|
 |
macia
Mitsumaniak

Auto: Outlander 2.4 cvt 2010
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 03 Lip 2006 Posty: 3163 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-06-2009, 14:49
|
|
|
ad1. Może fajki albo cewki do wymiany...
ad2. Nie wiem.
ad3. Idź na górkę (Spółdzielczości Pracy), wejdź do pierwszego lepszego sklepu z płynami a sprzedawca na pewno Ci da to, co trzeba. |
_________________ Mazda cx5 '15
Dokker 1.6 lpg '13
ex Outlander 2.4 cvt '10
ex outlander 2.0 Turbo '06
ex gti colt CA5A '94
ex gti galant E33A DOHC '91
ex galant EA2A '01
ex galant E55A '95
Dlaczego kobiety żyją dłużej? Bo nie mają żon.
Jeśli pożyczyłeś komuś 20zł i ten ktoś się więcej nie pokazał, to prawdopodobnie warto było. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-06-2009, 17:50
|
|
|
ad.1 zapłon do sprawdzenia, lampę stroboskopową w rękę i będzie wiadomo
ad.2 a nie pali się kontrolka ręcznego stale?
ad.3 poziom na wyłączonym silniku zawsze pokaże minimum
W układzie wspomagania sprawdzamy poziom na włączonym silniku, po uprzednim ruchu kierownicą od oporu do oporu
a płyn wchodzi ATF dexron I lub II, taki jak do przekładni automatycznych |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 27-06-2009, 22:36
|
|
|
jak sprawdzić zapłon za pomocą lampy stroboskopowej ? |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 28-06-2009, 16:22
|
|
|
różne są rodzaje lamp, generalnie klemę na I kabel od rozrządu a masę do masy, z tym, że w mitsu jest specjalne złącze ustawienia zapłonu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Mustafa
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.6 95r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2009 Posty: 30 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 30-06-2009, 11:12
|
|
|
Panowie a może któryś z was dysponuje dostateczną wiedzą, cobym mógł podjechać w celu zerknięcia na mój silnik i zaczerpnięcia porady.
Niezmiernie mnie irytuje takie szarpanie.
Będę wdzięczny jakby się udało znaleść komuś chwilkę. |
|
|
|
 |
mario mario
Mitsumaniak
Auto: galant elegance combi 2,5 B
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 12 Kwi 2009 Posty: 727 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 13-07-2009, 22:08
|
|
|
NAwet nie wiem jak wygląda twój silnik, ale na 99 procent są to objawy ukladu zaplonowego, aczkolwiek pozostaje jeden procen niepewności. Już wpakowaleś pare zlotych a bylo wczesniej napisać na forum. najprawdopodobniej jest przebicie na cewce lub cewkach, nie wiem ile w twoim autku jest cewek. Ja tak mialem w moim galu, pojechalem do chlopaków na zemborzyckiej za diagnozę i wymiane aparatu zaplonowego 100 pln, oczywiście aparat zakupilem na allegro u zaufanego za 200 pln. TAkie rozwiązanie jest najrozsądniejsze. Raczej nikt ci wzrokowo nie sprawdzi tej usterki. |
|
|
|
 |
|