 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 28-05-2009, 12:10 |
[2.5 TD] Podejrzane Objawy |
Autor |
Wiadomość |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-03-2009, 22:32 [2.5 TD] Podejrzane Objawy
|
|
|
Ciężko mi określić co w autku jest normalne, a co nie do końca, po prostu nie znam tego auta i pewne objawy i odgłosy wydają mi się dziwne... przesiadka z vectry na benzynie z automatem na pajero z dieslem i manualem nieco wymaga oswojenia.
Generalnie silnik chodzi równo i miarowo, odpala idealnie, nie kopci (chyba że na zupełnie zimnym dam mu ostro po gazie, wtedy troszkę ciemnego dymy leci przez moment z rury, ale na tyle mało ze nie da się tego zauważyć w lusterku), autko pali kolo 10-11L/100km udaje się go spokojnie rozpędzić do 120km/h a na długim odcinku poszło 140 km/h (choć jeżdżę zazwyczaj równo 100km/h), wolne obroty w okolicy 8500.
-na ciepłym silniku (nigdy na zimnym) lekki pulsujący dźwięk podczas wciśnięcia sprzęgła połączone z lekko wyczuwalną wibracją pedału
- czasem trzeba pokonać lekki opór podczas wbijania biegu (głównie 2 i 3) sporadycznie bieg wchodzi z delikatnym zgrzytem (sprzęgło w podłodze) [możne to być moja wina związana z odzwyczajeniem się od manuala].
- czasami (nie zawsze) po odpaleniu rano silnik wpada w dość mocne wibracje niezależnie od wciśnięcia sprzęgła czy biegu, nawet bardzo delikatne dodanie gazu natychmiast go uspokaja objawy całkowicie znikają po 2-3 minutach jazdy.
- czasami na wygrzanym silniku podczas jazdy w korku na sprzęgle/luzie niewielkie ale dość "ostre" wibracje także ustępujące o nawet minimalnym dodaniu gazu.
- powyżej 2-giego biegu spadek obrotów poniżej około 1700-2000 powoduje że silnik dostaje ciężkich drgawek (np przedwczesne wbicie wyższego biegu) wibracji dostaje całe auto do tego słychać jak wszystko buczy i wibruje.
dodam ze po wciśnięciu sprzęgła auto toczy się bez najmniejszych oporów (sprawdzane na wyłączonym silniku z leciutkiej górki), natomiast sprzęgło po puszczeniu nie ślizga się.
Wiem że bez oglądnięcia auta ciężko tak naprawdę zawyrokować co i jak, ale może powyższe objawy coś komuś przypominają... |
Ostatnio zmieniony przez Gene 28-05-2009, 12:12, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 27-03-2009, 23:16
|
|
|
Wiesz co chłopie pytań zadałeś co nie miara.Na odległość ciężko jest coś poradzić i podpowiedzieć. Koło Krakowa jest polecany przez MitsuManiaków mechanik P.Leszek tel.0-501-350-495 on chyba najlepiej wyjaśni Ci co i jak po wizycie u Niego.Trzeba się tylko wcześniej telefonicznie umówić Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 28-03-2009, 02:09
|
|
|
chętnie bym to zrobił, ale obecnie mam kolo 1300 km do Krakowa a jak dałem autko do angielskiego mechanika to zawyrokował: "stare, najlepiej zmienić" |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 28-03-2009, 11:27
|
|
|
Cytat: | chętnie bym to zrobił, ale obecnie mam kolo 1300 km do Krakowa |
Aaaaaa no to tak,troszkę za daleko Ale może mimo wszystko warto zadzwonić do P.Leszka Pozdrawiam |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
altmarcin
Forumowicz
Auto: Pajero III 5d '01 2,5TD 115KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 26 Lis 2008 Posty: 177 Skąd: Szczecinek
|
Wysłany: 29-03-2009, 12:00 Re: Objawy podejrzane
|
|
|
Mighn napisał/a: |
- czasem trzeba pokonać lekki opór podczas wbijania biegu (głównie 2 i 3) sporadycznie bieg wchodzi z delikatnym zgrzytem (sprzęgło w podłodze) [możne to być moja wina związana z odzwyczajeniem się od manuala].
... |
- dopóki olej w skrzyni się nie rozgrzeje to normalne w Pajero, latem powinno być zdecydowanie lepiej
Mighn napisał/a: |
- czasami (nie zawsze) po odpaleniu rano silnik wpada w dość mocne wibracje niezależnie od wciśnięcia sprzęgła czy biegu, nawet bardzo delikatne dodanie gazu natychmiast go uspokaja objawy całkowicie znikają po 2-3 minutach jazdy.
... |
- moim zdaniem świece żarowe do wymiany
Mighn napisał/a: |
- powyżej 2-giego biegu spadek obrotów poniżej około 1700-2000 powoduje że silnik dostaje ciężkich drgawek (np przedwczesne wbicie wyższego biegu) wibracji dostaje całe auto do tego słychać jak wszystko buczy i wibruje.
... |
- teraz masz klekota - "traktorowaty" mało elastyczny silnik ze słabą kulturą pracy na niskich obrotach - tak jak w ciężarówkach Star na za niskich obrotach całe auto się trzęsie i buczy - po prostu unikaj takich obrotów i przyciskania gazu - zauważ, że jak puścisz gaz to nawet na takich niskich obrotach na biegu nie będzie wibracji, ale jeżeli chcesz się rozpędzić to redukuj bieg |
|
|
|
 |
|
|