Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Dymienie i falowanie obrotów
Autor Wiadomość
Carismarcin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 14-03-2009, 20:30   [Cari 1.8 GDI] Dymienie i falowanie obrotów

Witam wszystkich. Stałem się ostatnimi czasy właścicielem Carismy 1.8 GDI.

Mam z nią dwa następujące problemy.

Pierwszy, to kopcenie na czarno przy znacznym dodaniu gazu, nie jest to jakaś wielka chmura, ale widać dobrze spaliny. Zastanawiam się czy to wina sondy, jeśli tak, to jaki jest jej koszt?

Drugi problem - może powiązany z pierwszym - to falowanie wolnych obrotów. Co chwile rosną.

Do tego jeszcze żółta kontrolka się zapaliła (na prawo od czerwonych pierwsza), jakiś błąd?

Dodam, że Carisma ma niezłą moc, spalanie pokazuje niskie przy lekkim bucie. Spaliny mają dobry zapach.

Proszę o pomoc i ewentualne koszty napraw.

Pozdrawiam.
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-03-2009, 00:42   

Z tego co ludzie mówią przy wtrysku bezpośrednim to dymienie na czarno przy mocniejszym dodawaniu to norma. U siebie też to zauważyłem a nie mam żadnych poważniejszych problemów z silnikiem.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
necker 
Nowy Forumowicz
MasTurbishi


Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 23
Skąd: Sieradz
Wysłany: 15-03-2009, 09:23   

Powiem tak ja mam 1.8 Gdi i mi nie kopci a falowanie obrotów to radze wyczyścić przepustnice i nie katowac auta na zimnym silniku i nie gazowac dla szpanu bo to pogarsza sytuacje nalezy jezdzic spokojnie i bez szalenstw tak płynnie wtedy auto samo nauczy sie chodzic równo i obroty nie beda skakac
_________________

 
 
Carismarcin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 15-03-2009, 14:56   

Dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie - korek wlewu paliwa nie ma odpowietrzenia, w zbiorniku paliwa robi się próżnia. Podczas jego odkręcania słychać charakterystyczny świst powietrza. Na normalne raczej się to nie wydaje, czy zbiornik się nie uszkodzi ?
_________________
Carisma GDI LX
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 15-03-2009, 15:10   

Carismarcin napisał/a:
Dzięki za odpowiedzi.

Mam jeszcze jedno pytanie - korek wlewu paliwa nie ma odpowietrzenia, w zbiorniku paliwa robi się próżnia. Podczas jego odkręcania słychać charakterystyczny świst powietrza. Na normalne raczej się to nie wydaje, czy zbiornik się nie uszkodzi ?

To właśnie jest normalne zjawisko. We wszystkich autach japońskich jakie miałem był syk przy otwieraniu wlewu. Ja się martwiłem bo mi nie syczało.:)
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 15-03-2009, 17:26   

necker a patrzyłeś w lusterko wsteczne jak silnik do jakichś 7k rpm dokręcałeś :-P ?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Carismarcin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-03-2009, 23:08   

Witajcie ponownie.
Już nie chcę nowego tematu zakładać - gdzie dokładnie znajduję się filtr powietrza pyłkowy? Trudno się do niego dostać?
_________________
Carisma GDI LX
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 17-03-2009, 23:50   

Za schowkiem. W dziale FAQ Carisma będziesz miał co i jak rozebrać.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Carismarcin 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009
Posty: 26
Skąd: Sandomierz
Wysłany: 17-03-2009, 23:58   

Dzięki, już się tam udaję :)
_________________
Carisma GDI LX
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 19-03-2009, 03:17   

falowanie obrotów może być spowodowane przez osad nagromadzony w dolocie i gniazdach zaworów powoduje to ze paliwo nie miesza się dokładnie z powietrzem i nie dopala całości paliwa.
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 20-03-2009, 00:44   

Przeczyść też silniczek krokowy...
_________________
Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 
 
 
kornel 
Forumowicz

Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008
Posty: 69
Skąd: bristol, AVON
Wysłany: 20-03-2009, 19:09   

tak przy okazji.ma ktos namiary na umiejscowienie i sposob czyszczenia silniczka krokowego,bo nie ma nic w szukajce. dzieki :wink:
 
 
Sylwan 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 310
Skąd: WD / LBI
Wysłany: 21-03-2009, 01:51   

Oj chyba nie chciało się szukać :)
Najlepiej odkręć całą przepustnicę, tu masz wszystko
http://forum.mitsumaniaki...lniczek+krokowy
 
 
 
DjVersus 
Nowy Forumowicz
www.InterStacja.pl

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: UK
Dołączył: 22 Mar 2009
Posty: 3
Skąd: Wakefield UK
Wysłany: 22-03-2009, 05:38   

tak tu czytam .... ja se kupilem wlasnie carisme 1.8gdi z 2000 roku ni i mam cos w podobie z tym ze mi skacza obroty nawet do 5000 obrotow zawiozlem auto do mechanika no i okazalo sie ze :
rozrzad do ustawienia bo az o 4 zabki przestawiony
uszczelka pod klawiatura
no i to nie koniec serwisu jaki czeka maje nowe autko...
pocieszam sie tym ze kupilem ja za grosze i cos wloze i bede jezdzil ;]
_________________
www.InterStacja.pl Stacja nowej Generacji.
Najprawdopodobniej najlepsze radio w polskim Internecie :)
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 22-03-2009, 14:14   

to zmień mechanika bo ściemnia jakby tyle ci rozrząd przeskoczył to już byś silnika nie uruchomił
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.