[Cari 1.8 GDI] Dymienie i falowanie obrotów |
Autor |
Wiadomość |
Carismarcin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 14-03-2009, 20:30 [Cari 1.8 GDI] Dymienie i falowanie obrotów
|
|
|
Witam wszystkich. Stałem się ostatnimi czasy właścicielem Carismy 1.8 GDI.
Mam z nią dwa następujące problemy.
Pierwszy, to kopcenie na czarno przy znacznym dodaniu gazu, nie jest to jakaś wielka chmura, ale widać dobrze spaliny. Zastanawiam się czy to wina sondy, jeśli tak, to jaki jest jej koszt?
Drugi problem - może powiązany z pierwszym - to falowanie wolnych obrotów. Co chwile rosną.
Do tego jeszcze żółta kontrolka się zapaliła (na prawo od czerwonych pierwsza), jakiś błąd?
Dodam, że Carisma ma niezłą moc, spalanie pokazuje niskie przy lekkim bucie. Spaliny mają dobry zapach.
Proszę o pomoc i ewentualne koszty napraw.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 15-03-2009, 00:42
|
|
|
Z tego co ludzie mówią przy wtrysku bezpośrednim to dymienie na czarno przy mocniejszym dodawaniu to norma. U siebie też to zauważyłem a nie mam żadnych poważniejszych problemów z silnikiem. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
necker
Nowy Forumowicz MasTurbishi

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 23 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 15-03-2009, 09:23
|
|
|
Powiem tak ja mam 1.8 Gdi i mi nie kopci a falowanie obrotów to radze wyczyścić przepustnice i nie katowac auta na zimnym silniku i nie gazowac dla szpanu bo to pogarsza sytuacje nalezy jezdzic spokojnie i bez szalenstw tak płynnie wtedy auto samo nauczy sie chodzic równo i obroty nie beda skakac |
_________________
 |
|
|
|
 |
Carismarcin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 15-03-2009, 14:56
|
|
|
Dzięki za odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie - korek wlewu paliwa nie ma odpowietrzenia, w zbiorniku paliwa robi się próżnia. Podczas jego odkręcania słychać charakterystyczny świst powietrza. Na normalne raczej się to nie wydaje, czy zbiornik się nie uszkodzi ? |
_________________ Carisma GDI LX |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 15-03-2009, 15:10
|
|
|
Carismarcin napisał/a: | Dzięki za odpowiedzi.
Mam jeszcze jedno pytanie - korek wlewu paliwa nie ma odpowietrzenia, w zbiorniku paliwa robi się próżnia. Podczas jego odkręcania słychać charakterystyczny świst powietrza. Na normalne raczej się to nie wydaje, czy zbiornik się nie uszkodzi ? |
To właśnie jest normalne zjawisko. We wszystkich autach japońskich jakie miałem był syk przy otwieraniu wlewu. Ja się martwiłem bo mi nie syczało.:) |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Carismarcin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17-03-2009, 23:08
|
|
|
Witajcie ponownie.
Już nie chcę nowego tematu zakładać - gdzie dokładnie znajduję się filtr powietrza pyłkowy? Trudno się do niego dostać? |
_________________ Carisma GDI LX |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Carismarcin
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Carisma GDI LX '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 26 Skąd: Sandomierz
|
Wysłany: 17-03-2009, 23:58
|
|
|
Dzięki, już się tam udaję |
_________________ Carisma GDI LX |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 19-03-2009, 03:17
|
|
|
falowanie obrotów może być spowodowane przez osad nagromadzony w dolocie i gniazdach zaworów powoduje to ze paliwo nie miesza się dokładnie z powietrzem i nie dopala całości paliwa. |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
Wysłany: 20-03-2009, 00:44
|
|
|
Przeczyść też silniczek krokowy... |
_________________ Pozdrawiam
Sylwan
Była - Carisma 1.6 GLX 16V 97r - 2007-2023
Jest - Citroen C5 2,0 2003r - 2011-...
Jest - Audi Q5 2,0 TFSI 2013r - 2023-...
 |
|
|
|
 |
kornel
Forumowicz
Auto: carisma 1.8gdi `99
Kraj/Country: UK
Dołączył: 27 Wrz 2008 Posty: 69 Skąd: bristol, AVON
|
Wysłany: 20-03-2009, 19:09
|
|
|
tak przy okazji.ma ktos namiary na umiejscowienie i sposob czyszczenia silniczka krokowego,bo nie ma nic w szukajce. dzieki |
|
|
|
 |
Sylwan
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 GLX 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 310 Skąd: WD / LBI
|
|
|
|
 |
DjVersus
Nowy Forumowicz www.InterStacja.pl
Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: UK
Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 3 Skąd: Wakefield UK
|
Wysłany: 22-03-2009, 05:38
|
|
|
tak tu czytam .... ja se kupilem wlasnie carisme 1.8gdi z 2000 roku ni i mam cos w podobie z tym ze mi skacza obroty nawet do 5000 obrotow zawiozlem auto do mechanika no i okazalo sie ze :
rozrzad do ustawienia bo az o 4 zabki przestawiony
uszczelka pod klawiatura
no i to nie koniec serwisu jaki czeka maje nowe autko...
pocieszam sie tym ze kupilem ja za grosze i cos wloze i bede jezdzil ;] |
_________________ www.InterStacja.pl Stacja nowej Generacji.
Najprawdopodobniej najlepsze radio w polskim Internecie |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 22-03-2009, 14:14
|
|
|
to zmień mechanika bo ściemnia jakby tyle ci rozrząd przeskoczył to już byś silnika nie uruchomił |
|
|
|
 |
|