Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przejście z oleju półsyntetycznego na pełen syntetyk
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
  Wysłany: 28-03-2009, 11:51   Przejście z oleju półsyntetycznego na pełen syntetyk

Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. I od razu mam pytanie.
Kupiłam wczoraj Mitsubishi Carismę z rocznika 1997 o pojemności 1834 ccm. Autem poprzednio jeździł mój kolega przez około 10 miesięcy. Sprowadził je z Niemiec. Auto podczas wymiany oleju zostało zalane półsyntetykiem. Podczas jazdy od wymiany do wymiany zdarzało się dolać około 0,5l tego oleju. I stąd moje pytanie. Czy przy następnej wymianie oleju mogę przejść na olej syntetyczny ?

Za wszystkie konkretne odpowiedzi z góry dziękuję :)
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 28-03-2009, 12:46   

Przejść możesz, ale skutki raczej nie będą dobre. Jak dolewałeś 0.5 l to teraz możesz dolewać np 1 litr albo więcej, mogą też uszczelniacze puścić, więc raczej pozostań przy półsyntetyku.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 28-03-2009, 12:49   

Dziękuję za odpowiedź.
Ale mam w takim razie jeszcze jedno pytanie :wink:
Czy wina iż olej ubywa może leżeć w długim okresie nie regulowania luzu zaworowego :?:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-03-2009, 13:11   

Jak chla olej to zwykle albo pierścienie do wymiany albo uszczelniacze zaworowe.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 28-03-2009, 13:50   

Kolega który mi go sprzedawał właśnie to podejrzewał.
Co do regulacji luzu zaworowego co może spowodować jego dłuższy brak :?:
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-03-2009, 14:01   

Olivia napisał/a:
Co do regulacji luzu zaworowego co może spowodować jego dłuższy brak :?:


"Dzwonienie" zaworów, ich "rozbicie", problemy z zapłonem, z mocą silnika, ze spalaniem itp.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 28-03-2009, 14:06   

Bardzo dziękuję Wam koledzy za tak szybkie odpowiedzi :biggrin:
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 28-03-2009, 21:20   

jeżeli ubywa ci 0,5 litra to sporo także lepiej pozostać przy półsyntetyku zalej go valvoline max life olej półsyntetyczny też ma swoje zalety których nie zastąpi syntetyczny olej.
 
 
pic11 
Forumowicz


Auto: carisma 96' 1.8i gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2007
Posty: 70
Skąd: Lębork
Wysłany: 09-04-2009, 18:24   

witam , troche stary temat ale ..... ja bym sie tym nie martwił bo to jest w normie . aha w renault w książce piszą że na 1000 km silnik może spalić 100 ml oleju i to nie jest nic nienormalnego bo to norma czyli na 10000 km jest to litr ;]
_________________
picy PL :]
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 09-04-2009, 22:49   

Cytat:
witam , troche stary temat ale ..... ja bym sie tym nie martwił bo to jest w normie . aha w renault w książce piszą że na 1000 km silnik może spalić 100 ml oleju i to nie jest nic nienormalnego bo to norma czyli na 10000 km jest to litr ;]


To jest wspaniały dupochron dla producentów. Jak bierze 0.5 to można sprawdzić, czy nie ma nigdzie małych wycieków. Jeżeli nie ma to wymienić uszczelniacze na zaworach. Pierścienie to już ostateczność. Z reguły pomaga wymiana uszczelniaczy!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 11-04-2009, 16:41   

"dupochron" dobrze nazwane :badgrin: ale prawdziwe, jezeli na 1000 km przy w miare spokojnej jeździe wciąga nam 100 ml to coś jest z silnikiem nie tak, znam przypadki gdzie przy agresywnej jeździe silnik wciągał 250ml / 1000 km ale to był ostro żyłowany seat 1,4 mpi :badgrin:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.