Przejście z oleju półsyntetycznego na pełen syntetyk |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 28-03-2009, 11:51 Przejście z oleju półsyntetycznego na pełen syntetyk
|
|
|
Witam. Jestem nowym użytkownikiem tego forum. I od razu mam pytanie.
Kupiłam wczoraj Mitsubishi Carismę z rocznika 1997 o pojemności 1834 ccm. Autem poprzednio jeździł mój kolega przez około 10 miesięcy. Sprowadził je z Niemiec. Auto podczas wymiany oleju zostało zalane półsyntetykiem. Podczas jazdy od wymiany do wymiany zdarzało się dolać około 0,5l tego oleju. I stąd moje pytanie. Czy przy następnej wymianie oleju mogę przejść na olej syntetyczny ?
Za wszystkie konkretne odpowiedzi z góry dziękuję |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 28-03-2009, 12:46
|
|
|
Przejść możesz, ale skutki raczej nie będą dobre. Jak dolewałeś 0.5 l to teraz możesz dolewać np 1 litr albo więcej, mogą też uszczelniacze puścić, więc raczej pozostań przy półsyntetyku. |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 28-03-2009, 12:49
|
|
|
Dziękuję za odpowiedź.
Ale mam w takim razie jeszcze jedno pytanie
Czy wina iż olej ubywa może leżeć w długim okresie nie regulowania luzu zaworowego |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-03-2009, 13:11
|
|
|
Jak chla olej to zwykle albo pierścienie do wymiany albo uszczelniacze zaworowe. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 28-03-2009, 13:50
|
|
|
Kolega który mi go sprzedawał właśnie to podejrzewał.
Co do regulacji luzu zaworowego co może spowodować jego dłuższy brak |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-03-2009, 14:01
|
|
|
Olivia napisał/a: | Co do regulacji luzu zaworowego co może spowodować jego dłuższy brak |
"Dzwonienie" zaworów, ich "rozbicie", problemy z zapłonem, z mocą silnika, ze spalaniem itp. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 28-03-2009, 14:06
|
|
|
Bardzo dziękuję Wam koledzy za tak szybkie odpowiedzi |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 28-03-2009, 21:20
|
|
|
jeżeli ubywa ci 0,5 litra to sporo także lepiej pozostać przy półsyntetyku zalej go valvoline max life olej półsyntetyczny też ma swoje zalety których nie zastąpi syntetyczny olej. |
|
|
|
 |
pic11
Forumowicz

Auto: carisma 96' 1.8i gls
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Gru 2007 Posty: 70 Skąd: Lębork
|
Wysłany: 09-04-2009, 18:24
|
|
|
witam , troche stary temat ale ..... ja bym sie tym nie martwił bo to jest w normie . aha w renault w książce piszą że na 1000 km silnik może spalić 100 ml oleju i to nie jest nic nienormalnego bo to norma czyli na 10000 km jest to litr ;] |
_________________ picy PL :]
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 09-04-2009, 22:49
|
|
|
Cytat: | witam , troche stary temat ale ..... ja bym sie tym nie martwił bo to jest w normie . aha w renault w książce piszą że na 1000 km silnik może spalić 100 ml oleju i to nie jest nic nienormalnego bo to norma czyli na 10000 km jest to litr ;] |
To jest wspaniały dupochron dla producentów. Jak bierze 0.5 to można sprawdzić, czy nie ma nigdzie małych wycieków. Jeżeli nie ma to wymienić uszczelniacze na zaworach. Pierścienie to już ostateczność. Z reguły pomaga wymiana uszczelniaczy!! |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 11-04-2009, 16:41
|
|
|
"dupochron" dobrze nazwane ale prawdziwe, jezeli na 1000 km przy w miare spokojnej jeździe wciąga nam 100 ml to coś jest z silnikiem nie tak, znam przypadki gdzie przy agresywnej jeździe silnik wciągał 250ml / 1000 km ale to był ostro żyłowany seat 1,4 mpi |
|
|
|
 |
|