Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Pływają obroty, szarpie silnikiem
Autor Wiadomość
marcyg 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi '95 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-04-2008, 10:05   Pływają obroty, szarpie silnikiem

Witajcie.
W moim autku (Lancer 95 1,6 16V) pojawił sie problem.
Na zimnym silniku obroty rosną do 1200-1300 obrotów i trzymają. To stan normalny.
Na średnio rozgrzanym, po wrzuceniu na luz, obroty rosną do 1300 i gwałtownie spadają do 700-800. Taki cykl powtarza się 3-4 razy, aż w końcu stopniowo spadają do ok. 800 obrotów.
Na rozgrzanym silniku obroty są niskie - 500-600 i nierówne a silnikiem szarpie.
CE się nie pali. Olej czysty, choć trochę mi cieknie spod głowicy. Płynu nie ubywa. Nieco wzrosło spalanie - o ok. 1-1,5l/100km. Choć to może być kwestia warunków w jakich jeżdżę (Łódź, korki itp.)
Czy ktoś z Was ma jakąś sugestię co to może być?
Czy znacie jakiegoś fachowca w Łodzi lub okolicach, który może zrobić diagnostykę komputerową?
Pozdrawiam.
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-04-2008, 11:12   

marcyg napisał/a:
Na zimnym silniku obroty rosną do 1200-1300 obrotów i trzymają. To stan normalny.

objawy jak najbardziej normalne

marcyg napisał/a:
Na średnio rozgrzanym, po wrzuceniu na luz, obroty rosną do 1300 i gwałtownie spadają do 700-800. Taki cykl powtarza się 3-4 razy, aż w końcu stopniowo spadają do ok. 800 obrotów.
Na rozgrzanym silniku obroty są niskie - 500-600 i nierówne a silnikiem szarpie.

może to być spowodowane zabrudzonym przepływomierzem lub .... kiedy zmieniałeś świece??
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
Ostatnio zmieniony przez akbi 11-04-2008, 09:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 10-04-2008, 15:24   

akbi napisał/a:
może to być spowodowane zabrudzonym przepływomierzem lub .... kiedy zmieniałeś świece??
Raczej zabrudzoną przepustnicą.
 
 
marcyg 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi '95 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 10-04-2008, 20:20   

akbi napisał/a:
objawy jak najbardziej normalne


No nie wiem. Wcześnij tak nie miałem. Podwyższone obroty utrzymywały się przez kilka sekund i spadały do 800. Nie było kilkukrotnego wyhania podczas jednego wrzucenia na luz.

Świece wymieniałem jakieś 7-8 tyś. km temu.
Zastanaiałem się nad przepustnicą. Wyczyszczę, zobaczymy co to da.
A co myślicie o sondzie lambda? Mam na zegarku 260tys. Może się powoli kończy?
 
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 10-04-2008, 21:48   

Nie jest to normalne. Po puszczeniu gazu i zatrzymaniu samochodu obroty powinny płynnie spaść i ustalić się na 750-900 obrotów, bez żadnych skoków góra/dół. Jak dla mnie to albo brudna przepustnica, albo przepływomierz, albo silniczek krokowy przepustnicy.

edit: Co ma do tego przebieg? Ja mam ponad 270.000 i jest OK, a są tacy co mają nawet 500.000
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-04-2008, 09:09   

wichura1 napisał/a:
Nie jest to normalne.

racja ... w swoim pierwszym poście, źle odznaczyłem odpowiednie cytaty ... już się poprawiłem :)
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
pelson_hk 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi (93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Wrz 2007
Posty: 72
Skąd: Kołobrzeg
Wysłany: 12-04-2008, 10:16   

witam! tez mam problem z szarpaniem, a wiec tak: np. wchodzilem w zakret na 3 i nie zrobilem redukcji na 2 bieg, obroty spadly na okolo 1500, wiadomo zbiera sie wolno, ale gdy dodam gazu czuc szarpniecie, nie jakies mocne ale jest to cos nie pokojacego w moim przekonaniu :|
_________________
http://pelson-hk.fotosik.pl/
 
 
marcyg 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Kombi '95 1,6 16V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2007
Posty: 13
Skąd: Łódź
Wysłany: 12-04-2008, 14:40   

Przewody WN?
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.