Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
How to wymienic płyn chłodniczy???
Autor Wiadomość
YourMama 
Mitsumaniak
Piss & Laugh


Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 163
Skąd: Bokiny
  Wysłany: 17-10-2008, 14:30   How to wymienic płyn chłodniczy???

Potrzebuje krotkiej i łopatologicznej instrukcji wymiany płynu chłodniczego w galancie 2.5V6. Jak prawidłowo spuścić stary płyn (tak zeby nic nie zostało) i jak zalac nowy (zeby nie zapowietrzyc). Czy trzeba cos kombinowac z odkrecaniem termostatu zeby wylecialo wszystko z bloku silnika??
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2008, 16:22   

nie wymienialem plynu w Galu ale ogolna zasada jest taka...
rozszczelniasz weze w najnizszym punkcie (najlepiej przy dolnym laczeniu z chlodnica) podkladasz pojemnik na stary "plyn" , mozesz tez zdjac korek ze zbiorniczka wyrownawczego(choc tu nie jest uklad cisnieniowy jak we Vw ) i bedzie schodzic ale wolniej bo wezyk wyprowadzony ze zbiorniczka ma mala srednice , jak juz zejdzie to mozna jeszcze dmuchnac powietrzem w zbiorniczek (zakrywajac szczelnie wejscie do niego) to spowoduje wypchniecie ewentualnych resztek plynu. skrecasz to co rozlaczyles i uzupelniasz plyn przez zbiorniczek ...zapowietrzy sie chyba za kazdym razem niestety ! odpowietrzyc mozna w taki spos. (nie wiem czy zadziala z Mitsu ale powinien) wjezdzasz przednimi kolami na jakas spora gorke (z 15 - 20 cm ) a tylne kola zostaja nizej . wlaczasz nawiewy na max obroty i temperature ! powinno przepchnac- poczujesz cieplo z nawiewu. dolewasz plynu(tylko uwazaj na roznice temperatur - dolewaj powoli wieksze ilosci plynu po zagrzaniu silnika zeby nie pekl blok lub glowica (to ekstrema ale lepiej dmuchac na zimne) :!: :!: ) wystarczy do poziomu minimum bo w misku poziom(zimny-goracy) sie zmienia i pozniej niepotrzebnie wypluwa nadmiar.zrobic rundke z wlaczonymi nawiewami jesli grzeje to jest SI sprawdzic jeszcze raz poziom plynu i po robocie
 
 
YourMama 
Mitsumaniak
Piss & Laugh


Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 03 Paź 2008
Posty: 163
Skąd: Bokiny
Wysłany: 17-10-2008, 18:24   

Aha czyli podobnie jak z reszta samochodow;) wielkie dzieki za info, taie male pytanie jszecz: czy moge zalewac plyn bezposrednio do chlodnicy?? i wyczytalem gdziesz ze w V-kach jest motyw z tym termostatem, ze podobno blokuje wode w bloku silnika i nie da sie sciagnac do konca bez wykrecenia :?
_________________
Wiatr we włosach, muchy w zębach
 
 
 
cuuube
[Usunięty]

Wysłany: 17-10-2008, 18:45   

tego nie wiem bo nie wymienialem jeszcze w Mitsu a w dodatku we Vce
mnie sie wydaje ze jak na dole bedzie odplyw a do zbiorniczka wdmuchniesz powietrze tak zeby nie ucieklo gora to wypchnie wszytsko dolem z kazdego zakamarka
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-10-2008, 18:50   

masz jeszcze 2 sruby ponizej glowic (po zewnetrznych stronach) do spuszczenia plynu z bloku silnika
jest tego dobre 2 litry, wiec warto ich poszukac - takie na stozkowe sruby na klucz 14 mm
 
 
tosztotomasz 
Mitsumaniak
StingRay Driver


Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2008
Posty: 362
Skąd: LPU
Wysłany: 14-04-2009, 10:39   

Odświeżę temat. Czytając manuala przed wymianą trafiłem na coś takiego:



1. Czy dobrze rozumuję, że jest to jakiś odpowietrznik?
2. Tylko gdzie to jest w komorze?
3. Ten "Seal washer" to jakaś uszczelka?
4. Trzeba ją wymienić?
_________________
Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.