How to wymienic płyn chłodniczy??? |
Autor |
Wiadomość |
YourMama
Mitsumaniak Piss & Laugh

Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 163 Skąd: Bokiny
|
Wysłany: 17-10-2008, 14:30 How to wymienic płyn chłodniczy???
|
|
|
Potrzebuje krotkiej i łopatologicznej instrukcji wymiany płynu chłodniczego w galancie 2.5V6. Jak prawidłowo spuścić stary płyn (tak zeby nic nie zostało) i jak zalac nowy (zeby nie zapowietrzyc). Czy trzeba cos kombinowac z odkrecaniem termostatu zeby wylecialo wszystko z bloku silnika?? |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2008, 16:22
|
|
|
nie wymienialem plynu w Galu ale ogolna zasada jest taka...
rozszczelniasz weze w najnizszym punkcie (najlepiej przy dolnym laczeniu z chlodnica) podkladasz pojemnik na stary "plyn" , mozesz tez zdjac korek ze zbiorniczka wyrownawczego(choc tu nie jest uklad cisnieniowy jak we Vw ) i bedzie schodzic ale wolniej bo wezyk wyprowadzony ze zbiorniczka ma mala srednice , jak juz zejdzie to mozna jeszcze dmuchnac powietrzem w zbiorniczek (zakrywajac szczelnie wejscie do niego) to spowoduje wypchniecie ewentualnych resztek plynu. skrecasz to co rozlaczyles i uzupelniasz plyn przez zbiorniczek ...zapowietrzy sie chyba za kazdym razem niestety ! odpowietrzyc mozna w taki spos. (nie wiem czy zadziala z Mitsu ale powinien) wjezdzasz przednimi kolami na jakas spora gorke (z 15 - 20 cm ) a tylne kola zostaja nizej . wlaczasz nawiewy na max obroty i temperature ! powinno przepchnac- poczujesz cieplo z nawiewu. dolewasz plynu(tylko uwazaj na roznice temperatur - dolewaj powoli wieksze ilosci plynu po zagrzaniu silnika zeby nie pekl blok lub glowica (to ekstrema ale lepiej dmuchac na zimne) ) wystarczy do poziomu minimum bo w misku poziom(zimny-goracy) sie zmienia i pozniej niepotrzebnie wypluwa nadmiar.zrobic rundke z wlaczonymi nawiewami jesli grzeje to jest SI sprawdzic jeszcze raz poziom plynu i po robocie |
|
|
|
 |
YourMama
Mitsumaniak Piss & Laugh

Auto: był Galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Paź 2008 Posty: 163 Skąd: Bokiny
|
Wysłany: 17-10-2008, 18:24
|
|
|
Aha czyli podobnie jak z reszta samochodow;) wielkie dzieki za info, taie male pytanie jszecz: czy moge zalewac plyn bezposrednio do chlodnicy?? i wyczytalem gdziesz ze w V-kach jest motyw z tym termostatem, ze podobno blokuje wode w bloku silnika i nie da sie sciagnac do konca bez wykrecenia |
_________________ Wiatr we włosach, muchy w zębach
 |
|
|
|
 |
cuuube [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2008, 18:45
|
|
|
tego nie wiem bo nie wymienialem jeszcze w Mitsu a w dodatku we Vce
mnie sie wydaje ze jak na dole bedzie odplyw a do zbiorniczka wdmuchniesz powietrze tak zeby nie ucieklo gora to wypchnie wszytsko dolem z kazdego zakamarka |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 17-10-2008, 18:50
|
|
|
masz jeszcze 2 sruby ponizej glowic (po zewnetrznych stronach) do spuszczenia plynu z bloku silnika
jest tego dobre 2 litry, wiec warto ich poszukac - takie na stozkowe sruby na klucz 14 mm |
|
|
|
 |
tosztotomasz
Mitsumaniak StingRay Driver

Auto: Accord Tourer CM2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 07 Lip 2008 Posty: 362 Skąd: LPU
|
Wysłany: 14-04-2009, 10:39
|
|
|
Odświeżę temat. Czytając manuala przed wymianą trafiłem na coś takiego:
1. Czy dobrze rozumuję, że jest to jakiś odpowietrznik?
2. Tylko gdzie to jest w komorze?
3. Ten "Seal washer" to jakaś uszczelka?
4. Trzeba ją wymienić? |
_________________ Sometimes you need a catchy word to let the world know your car doesn't make power until 5000 RPM
 |
|
|
|
 |
|