Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[carisma 1.6] napięcie ujemne na akumulatorze
Autor Wiadomość
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-01-2012, 15:30   [carisma 1.6] napięcie ujemne na akumulatorze

Witam.
Co wymienić?
Po dodaniu gazu czasem wychopdzi napiecie - 30V na wolnych obrotach 13-14v.
Alternator ? i czy naprawa czy wymiana.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 05-01-2012, 19:07   

Czym mierzyłeś to napięcie ?
Przy gdi wtryski i cewka robią chyba małe pole magnetyczne i tani cyfrowy multimetr raczej wymięka. Proponowałbym analogowy lub sprzęt wyższej półki. -30V to raczej być nie może bo diody by zrobiły zwarcie
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-01-2012, 19:12   

w 1.6 16v robił to gazownik. Ja to jutro sprawdze.
Własnie ten skok napiecia psuje przekaz z lpg i wywala wszystkie ustawienia.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 05-01-2012, 20:29   

Spróbuj podmienić alternator, bo przy takich objawach to aż dziw, że nie popaliło Ci pozostałych odbiorników w aucie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 06-01-2012, 02:41   

mam nadzieje ze problem lezy w diodzie, bo to tanim kosztem da sie naprawić.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 06-01-2012, 08:33   

Właśnie to diodowy układ prostowniczy w alternatorze za to odpowiada więc możliwe, że to jego wina. Żeby go dokładnie sprawdzić najlepiej go zupełnie odłączyć od stojana i przemierzyć każdą diodę.
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 06-01-2012, 14:16   

Ale i tak mi się to wydaje mało prawdopodobne bo komputer raczej nie jest odporny na takie przepięcia. A co w tym momencie z akumulatorem żeby na nim zmieniło się napięcie na - 30V to najpierw musiało by być duże zwarcie a później ? w każdym razie to mało możliwe. Gdzie on mierzył to napięcie?
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
elektryk 
Forumowicz

Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 2082
Skąd: z ...
Wysłany: 07-01-2012, 04:19   

ani -30V ani +30V to nie jest możliwe, akumulator by się zagotował i popaliły bezpieczniki. później by uszkodziło elektronikę samochodu i na pewno w takich warunkach by nie mógł pracować silnik.
Oczywiście jakiś stary silnik oparty o iskrownik, cewkę i kopułkę rozdzielacza miałby szanse zadziałać, ale nie taki z ECU, wtryskami i innymi układami.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-01-2012, 13:57   

nie wiem jak mechanik to mierzył, ale Ja przedstawie swój pomiar.
Miernik to: http://www.google.com/img...iw=1247&bih=863

ustawienia na mierniku: DCV 200
Miejsce pomiaru to klemy.
Na wolnych obrotach 14,2-14,9V
Przy powolnym dodawaniu gazu do 6 tys to stałe 13,8V
Przy nagłym wciśnięciu gazu momentami miernik wskazywał 26V :evil:
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
plecho1 
Mitsumaniak

Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 10313
Skąd: Świdnik
Wysłany: 07-01-2012, 16:59   

Jak będziesz mierzył ten alternator to sprawdź, czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia na masę. Ustaw miernik na maksymalną wartość, chyba 2000k omów. Jeśli miernik pokaże nieskończoność czyli na wyświetlaczu "1" to jest ok.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-01-2012, 17:07   

plecho1, aby to zmierzyc to raczej trzeba wyciagnac alternator, slaby dostep :) to juz zrobi mechanik
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 07-01-2012, 17:09   

Morfi, sam będziesz grzabał przy altku, czy zlecasz fachowcowi :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 07-01-2012, 17:14   

w poniedzialek idzie na caly dzien do mechanika
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Kamil_Ziomek 
Mitsumaniak

Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 20 Lip 2010
Posty: 648
Skąd: Żyraków
Wysłany: 08-01-2012, 14:52   

te mierniki za 10 zł to mają różne odchyłki :D czasem leżąc przy motorze nigdzie niepodpięty pokazywał napięcie wyższe niż 20V
_________________
Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 09-01-2012, 17:16   

A wiec gazownik twierdzi, że to nowe cewki zakłócają tak sygnał( wydałem na nówki zamienniki 300 zł za jego radą a teraz każe szukać orginalnych nowych lub używanych) i zamontowali dziś jakis filtr sygnału i narazie mam to testowac.
Jestem zły dlaczego na benzynie nic sie nie dzieje tylko na gazie.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.