[carisma 1.6] napięcie ujemne na akumulatorze |
Autor |
Wiadomość |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-01-2012, 15:30 [carisma 1.6] napięcie ujemne na akumulatorze
|
|
|
Witam.
Co wymienić?
Po dodaniu gazu czasem wychopdzi napiecie - 30V na wolnych obrotach 13-14v.
Alternator ? i czy naprawa czy wymiana. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 05-01-2012, 19:07
|
|
|
Czym mierzyłeś to napięcie ?
Przy gdi wtryski i cewka robią chyba małe pole magnetyczne i tani cyfrowy multimetr raczej wymięka. Proponowałbym analogowy lub sprzęt wyższej półki. -30V to raczej być nie może bo diody by zrobiły zwarcie |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 05-01-2012, 19:12
|
|
|
w 1.6 16v robił to gazownik. Ja to jutro sprawdze.
Własnie ten skok napiecia psuje przekaz z lpg i wywala wszystkie ustawienia. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 05-01-2012, 20:29
|
|
|
Spróbuj podmienić alternator, bo przy takich objawach to aż dziw, że nie popaliło Ci pozostałych odbiorników w aucie |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 06-01-2012, 02:41
|
|
|
mam nadzieje ze problem lezy w diodzie, bo to tanim kosztem da sie naprawić. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 06-01-2012, 08:33
|
|
|
Właśnie to diodowy układ prostowniczy w alternatorze za to odpowiada więc możliwe, że to jego wina. Żeby go dokładnie sprawdzić najlepiej go zupełnie odłączyć od stojana i przemierzyć każdą diodę. |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 06-01-2012, 14:16
|
|
|
Ale i tak mi się to wydaje mało prawdopodobne bo komputer raczej nie jest odporny na takie przepięcia. A co w tym momencie z akumulatorem żeby na nim zmieniło się napięcie na - 30V to najpierw musiało by być duże zwarcie a później ? w każdym razie to mało możliwe. Gdzie on mierzył to napięcie? |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
elektryk
Forumowicz
Auto: auto
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 2082 Skąd: z ...
|
Wysłany: 07-01-2012, 04:19
|
|
|
ani -30V ani +30V to nie jest możliwe, akumulator by się zagotował i popaliły bezpieczniki. później by uszkodziło elektronikę samochodu i na pewno w takich warunkach by nie mógł pracować silnik.
Oczywiście jakiś stary silnik oparty o iskrownik, cewkę i kopułkę rozdzielacza miałby szanse zadziałać, ale nie taki z ECU, wtryskami i innymi układami. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-01-2012, 13:57
|
|
|
nie wiem jak mechanik to mierzył, ale Ja przedstawie swój pomiar.
Miernik to: http://www.google.com/img...iw=1247&bih=863
ustawienia na mierniku: DCV 200
Miejsce pomiaru to klemy.
Na wolnych obrotach 14,2-14,9V
Przy powolnym dodawaniu gazu do 6 tys to stałe 13,8V
Przy nagłym wciśnięciu gazu momentami miernik wskazywał 26V |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 07-01-2012, 16:59
|
|
|
Jak będziesz mierzył ten alternator to sprawdź, czy uzwojenie stojana nie ma zwarcia na masę. Ustaw miernik na maksymalną wartość, chyba 2000k omów. Jeśli miernik pokaże nieskończoność czyli na wyświetlaczu "1" to jest ok. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-01-2012, 17:07
|
|
|
plecho1, aby to zmierzyc to raczej trzeba wyciagnac alternator, slaby dostep to juz zrobi mechanik |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 07-01-2012, 17:09
|
|
|
Morfi, sam będziesz grzabał przy altku, czy zlecasz fachowcowi |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 07-01-2012, 17:14
|
|
|
w poniedzialek idzie na caly dzien do mechanika |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Kamil_Ziomek
Mitsumaniak
Auto: EA2A 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 20 Lip 2010 Posty: 648 Skąd: Żyraków
|
Wysłany: 08-01-2012, 14:52
|
|
|
te mierniki za 10 zł to mają różne odchyłki czasem leżąc przy motorze nigdzie niepodpięty pokazywał napięcie wyższe niż 20V |
_________________ Nie sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika.
 |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 09-01-2012, 17:16
|
|
|
A wiec gazownik twierdzi, że to nowe cewki zakłócają tak sygnał( wydałem na nówki zamienniki 300 zł za jego radą a teraz każe szukać orginalnych nowych lub używanych) i zamontowali dziś jakis filtr sygnału i narazie mam to testowac.
Jestem zły dlaczego na benzynie nic sie nie dzieje tylko na gazie. |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
|