 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[II 2.0 DID] łuszczy się lakier , Outlander II kupiony w sol |
Autor |
Wiadomość |
Pawel86 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2009, 03:31 [II 2.0 DID] łuszczy się lakier , Outlander II kupiony w sol
|
|
|
Witam wszystkich , 2007 roku zakupiłem w nowego Mitsubishi outlandera II 2.0 DID w NEW CAR ADAMUS Krakowie. Jakiś czas temu pewny człowiek lekko przerysował mi drzwi ,wczoraj zawiozłem samochód do warsztatu blacharsko lakierniczego , pan lakiernik oglądając samochód zauważył iż łuszczy się lakier na elemencie plastikowym który znajduje się nad tylnią szybą , po chwili wypaczył drobne zlewki lakieru na prawym tylnim błotniku, stwierdził iż samochód wcześniej był częściowo lakierowany ponieważ ,łuszczy się lakier na elemencie nad tylnią szybą ,i są widoczne drobne zlewki lakieru na prawym tylnim błotniku . Samochód podczas dwuletniego użytkowania prze zemnie nigdy nie był lakierowany, wczoraj pierwszy raz od wyjechania salonu został odstawiony do drobnego lakierowania .Czy jest możliwością że sprzedano mi samochód który wcześniej był uszkodzony ,lakierowany, a sprzedano mi jako nowiutki ,kupiłem nowy samochód w salonie aby mieć świadomość oraz pewność że nic nie było w nim klepane , kombinowane ,itp.; . Co z tym mam dalej robić.
Na zdjęciu widać jak to wygląda ,podaje link do strony .
http://w362.wrzuta.pl/obr...sLp/20090420160 |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 21-04-2009, 04:33
|
|
|
rzeczoznawca i sąd, były takie przypadki u innych dilerów, nawet w tv pokazywali, ciężka sprawa i długotrwała ale do wygrania odszkodowanie lub wymiana auta |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
bonito
Forumowicz
Auto: był Outlander II 2.0 TDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 31 Paź 2008 Posty: 556 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 21-04-2009, 09:39
|
|
|
Sprawa sądowa to jakieś 2 lata, ale do wygrania - mimo niestety dużego zamieszania i kosztów proponuję nie odpuszczać oszustom. A swoją drogą - przyszli kupujący Outlandera w Krakowie powinni się chyba mocno zastanowić czy warto skorzystać z usług tej firmy... |
_________________ Jest obecnie: Mazda MX-5 (do zabawy), VW Passat B6 (do roboty) |
|
|
|
 |
Mariusz4
Mitsumaniak
Auto: Outlander II 2.2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Mar 2009 Posty: 149 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 21-04-2009, 09:56
|
|
|
kolega miał podobny problem z fordem. przepychanie z dealerem trwało prawie 2 lata - oczywiście twierdzili, ze to on uszkodził samochód i później sam w garażu polakierował (pół dachu było szpachlowane). stanęło na tym, ze dealer wymienił dach na swój koszt, ale przy spawaniu poprzepalali tapicerkę i deskę rozdzielcza - tu jednak problem "załatwiono" bardzo szybko - koledze zaoferowano pokrowce na siedzenia...
pozdrawiam,
Mariusz |
|
|
|
 |
Pawel86 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2009, 10:36
|
|
|
Za dzwoniłem do rzeczoznawczy , dzisiaj ma przyjechać na oględziny samochodu , ciekaw jestem co on się wypowie na ten temat . |
|
|
|
 |
alvent [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:49
|
|
|
Adamus nie jest dealerem Mitsubishi. Sprowadza samochody z różnych rynków. Jest duże prawdopodobieństwo, że kupiłeś samochód po lakierowaniu. |
|
|
|
 |
Pawel86 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-04-2009, 11:54
|
|
|
Ale dla czego sprzedają samochody jako nowe . Po prostu z ich strony jest to oszustwo ,tak nie powinno być . |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-04-2009, 15:09
|
|
|
Pawel..odpowiedz sobie na pytanie w jakim kraju zyjesz? Jesli odpowiedz brzmi: Polska, to wszystko jest ok, tak wlasnie jest i powinno byc
To jest bardzo czesty przypadek sprzedawania nowych aut po naprawach lakierniczych.
Moja siostra swego czasu kupila w salonie autoryzowanym VW bore...przy jakiejs okazji kilka lat pozniej okazalo sie ze w tym aucie byl malowany caly tyl
Auta czesto ulegaja uszkodzeniom w czasie transportu i sa przewaznie kierowane na blacharnie skad wyjezdzaja jako nowki
Skoda tylko ze jak juz robia taka naprawe to nie robia tego dokladnie i starannie |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
didku
Forumowicz
Auto: Outlander II 2,2 INSTYLE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2009 Posty: 141 Skąd: Wrocław-Zgorzelec
|
Wysłany: 22-04-2009, 21:13
|
|
|
Moja koleżanka kupiła kiedyś w Niemczech w komisie Nissana chyba 3 letniego. W komisie w Dreźnie, że to niby pewniak i z gwarancją. Po 2 latach rozbiła tył auta i okazało się że szpachla była już w użyciu. Problem jest więc ogólnoświatowy. A widziałem gdzieś reklamę gereciku kieszonkowego do badania grubości lakieru.Możeby taki sobie sprawić... następnym razem przy zakupie auta. |
_________________ jeszcze Panda 1.2 LPG, oktavka 1 1,9tdi, Ducato 2,3 multijet
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 23-04-2009, 08:55
|
|
|
Większość Dealerów (a może wyżej) stosuje praktykę lakierowania nowych aut, ze względu na masówkę i pospiech nowe samochody często ulegają uszkodzeniom.
Problem jest w tym że Polska ma niedoskonały system prawny i Dealerzy /Centrale liczą na to że gość odpuści i nie boją się wyroków sądu. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Jackie
Mitsumaniak Dealer Mitsumaniak

Auto: Eclipse Cross PHEV
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 3599 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 25-04-2009, 12:42
|
|
|
Pawel86 napisał/a: | 2007 roku zakupiłem w nowego Mitsubishi outlandera II 2.0 DID w NEW CAR ADAMUS Krakowie |
Sprawdź raz jeszcze czy kupiłeś auto nowe i czy aby na pewno od firmy Adamus
Według moich informacji albo kupiłeś auto używane (tj. już rejestrowane) - możesz pisać na Berdyczów (sorry ale tak to właśnie wygląda) albo sprzedającym nie była firma Adamus a jakiś dealer z innej części Europy - wtedy możesz dochodzić praw od sprzedawcy na mocy rękojmi (o ile nie kupiłeś auta na firmę lub minęły 2 lata). Napisz co i jak, może jakoś pomogę.
Pozdrawiam |
_________________ Jackie
Evolution never ends...
http://wybieramaso.pl/ |
|
|
|
 |
Pawel86 [Usunięty]
|
Wysłany: 29-04-2009, 15:16
|
|
|
Na podstawie art. 8 „ustawy konsumenckiej”, traktującej o roszczeniach konsumenta względem sprzedawcy, gdy towar jest niezgodny z umową (umowa z salonem zawierana jest przecież na kupno auta fabrycznie nowego), kupujący może domagać się wymiany samochodu lub, co w opisanej sytuacji nie ma racji bytu, jego naprawy (art. 8. p.1.), albo odstąpić od umowy żądając zwrotu wzajemnych świadczeń, czy też obniżenia ceny (art. 8. p.4.). Praktyka pokazuje, że najczęściej dilerzy oddają pieniądze tym bardziej, że niezgodność pojazdu z umową dotyczy nadwozia, które nie figuruje w katalogach aut jako część zamienna, a więc nie ma możliwości jego wymiany.
Ustawodawca w art. 4 pkt. 1 ustawy z 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego (Dz. U. 141 poz. 1176 z 2002 r.), potocznie zwanej „ustawą konsumencką”, przyjmuje domniemanie, że jeżeli niezgodność towaru z umową ujawni się w czasie do sześciu miesięcy od jego nabycia, to istniała ona w momencie jego zakupu. Udowodnienie, że jest inaczej, czyli że samochód, który został sprzedany, był zgodny z umową, spoczywa na sprzedawcy. Po pół roku ten obowiązek przechodzi na kupującego. Żeby zachować swoje roszczenia do sprzedawcy z powyższego tytułu, należy zawiadomić go na piśmie, listem poleconym za zwrotnym potwierdzenie odbioru, przed upływem dwóch miesięcy od stwierdzenia tej niezgodności, w okresie dwóch lat odpowiedzialności sprzedawcy dla samochodów nowych.
[ Dodano: 29-04-2009, 18:47 ]
rzeczoznawca stwierdził ze samochód został lakierowany, grubosc lakieru powinna wynosic oryginalnie 100, na błotniku i dachu wynosiła 190. I tak jest własnie kupic nowy samochód,a po pewnym czasie okazuje sie ze jest zupełnie inaczej w zamian za to ze kupiłem samochod dostałem auto alarm i dywaniki samochodowe gratis- takze oszczegam jakby ktos kupował nowy samochód to niech nie patrzy na to co mu daja gratis i mowia ze samochod jest nowy!!!!!!!!!!!!!!!!
skontaktowałem sie juz z prawnikiem i nie zostawie tego tak aby komus uszło płazem, dziekuje za wszystkie opinie mysle ze ciag dalszy skonczy sie dla mnie moja wygrana.
Polecam wszystkim ktorzy sa na zakupie nowego samochodu aby, wzieli ze soba do salonu samochodowego rzeczoznawce nie kosztuje wiele bo zaledwie 200 zł a jest sie pewnym co sie kupi.
[ Dodano: 14-12-2009, 12:28 ]
Sprawa trafiła do sądu lecz sąd umorzył postępowanie, i taka właśnie sprawiedliwość w tej Polsce. Według mnie Mitshubishi nie powinno dopuścić do sprzedawania nowych aut po naprawach lakierniczych. Płaci się ciężkie pieniądze za nowy samochód i co się okazuje ze wcale nie jest on nowy, wiec lepiej kupić używany przynajmniej wie się co kupuje i dużo taniej.
[ Dodano: 14-12-2009, 12:31 ]
Sprawa trafiła do sądu lecz sąd umorzył postępowanie, i taka właśnie sprawiedliwość w tej Polsce. Według mnie Mitshubishi nie powinno dopuścić do sprzedawania nowych aut po naprawach lakierniczych. Płaci się ciężkie pieniądze za nowy samochód i co się okazuje ze wcale nie jest on nowy, wiec lepiej kupić używany przynajmniej wie się co kupuje i dużo taniej. |
|
|
|
 |
|
|