SRS - kontrolka |
Autor |
Wiadomość |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 25-04-2009, 22:53 SRS - kontrolka
|
|
|
Witam.
Dzisiaj byłam na serwisie (nie autoryzowanym) moim autkiem. Powodem była lekko skręcona kierownica podczas jazdy na prosto (brak ściągania) oraz regulacja luzu zaworowego.
Po wyjeździe z zakładu zauważyłam palącą się cały czas kontrolkę od SRS - u. Według mnie powodem było właśnie prostowanie położenia kierownicy. Wróciłam się do zakładu ale polecono abym zajechała w poniedziałek kiedy będzie diagnosta.
I teraz przechodzę do meritum. Gdzie podczas takiej operacji (równanie kierownicy) mechanicy mogli obruszyć kostkę lub taśmę od poduszki powietrznej ?
Czy naprawię to sama bez ingerencji diagnosty ?
Aha. Próbowałam już kasować błędy ale nc to nie daje. Nigdy wcześniej nie miałam takich problemów z kontrolką od SRS - u.
Pomożecie ?! |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 25-04-2009, 23:18
|
|
|
Żeby zmienić położenie kierownicy trzeba pewnie poduszkę odpiąć. A jak się ją odepnie bez wcześniejszego odłączenia akumulatora to efektem jest właśnie zapalenie się lampki SRS. Jak to skasować nie wiem. Na pewno w ASO można, a czy poza ASO ktoś ma odpowiedni sprzęt to nie wiem. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-04-2009, 00:14
|
|
|
Olivia, , ja tylko uzupełnię to co Moomin, napisał
podjedź w poniedziałek do nich i sie zapytaj czy jak prostowali kiere, to odpinali akumulator, jak nie to zdjeli poduche bez odpięcia klemy i jest błąd poduszek.
Sama z tym nic nie rób
skasują w ASO jak Moomin, zauważył i w każdym warsztacie, gdzie mają skaner airbag.
jak Ci "twoi" mechaniorzy taki maja, to niech za free skasują error, a jak nie mają, to wołaj 100 PLN za skasowanie błędu w innym warsztacie
p.S. Twój podpis pod nickiem mnie dekoncentruje |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 26-04-2009, 12:41
|
|
|
Sądzę że odpinali akumulator ponieważ bo włączeniu radia stwierdziałam że wykasowały mi się wcześniej zapisane stacje radiowe. Musiałam je na nowo kodować. Próbowałam resetować błędy odpięciem minusa od akumulatora ale to nic nie dało.
Raczej z tym podjadę do znajomego elektromechanika ponieważ im już raczej nie dam samochodu.
Czy ten błąd może być spowodowany np. odpięciem kostki od poduszki lub czymś innym ?
Faktynie podpis jest ciekawy i może nawet intrygujący Ale na to liczyłam A tak poza tym to ja faktycznie latam
Dzięki koledzy za odpowiedzi |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-04-2009, 12:46
|
|
|
To moze podlaczyli czujnik jak juz ponownie podpieli akumulator |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 26-04-2009, 13:05
|
|
|
Może. Tego nie wiem.
Ale wiem na pewno że wcześniej z tą kontrolką nie miałam jakichkolwiek problemów
Pisząc czujnik masz na myśli poduszkę czy ten czujnik bezwładnościowy ? |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-04-2009, 13:14
|
|
|
Raczej czuknik poduszki |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 26-04-2009, 14:57
|
|
|
Hmmm. Tego nie wiem ponieważ nie miałam się już kogo o to spytać. Przyszłam po autko zaraz przed zamknięciem zakładu Wcześniej nie dałam rady
A gdzie jest ten czujnik od poduszki ? |
|
|
|
 |
andy1 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-04-2009, 18:06
|
|
|
Olivia - prawdopodobnie nie podlaczyli Ci poduchy, albo podlaczyli na podlaczonym accu.
Jesli masz cari po lifcie, to sama sie powinna zdiagnozowac i zgasnac. przed liftem Wymagalo to kasowania na komputerze. Moze odlaczyli tasme pod kierwonica, kto wie. A klakson dziala? |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 26-04-2009, 18:42
|
|
|
Na to nie wpadłam żeby sprawdzić klakson
Ale jak będę jechała do pracy za kilka godzinek to sprawdzę.
Dziękuję za podpowiedzi i odpowiedzi |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 27-04-2009, 11:29
|
|
|
Tak przy okazji - krzywo kierownica przy jeździe na wprost to źle ustawiona geometria zawieszenia i to trzeba zrobić a nie przestawiać kierę na nabie
Będzie ci auto "krzywo" jechać, czterośladowo, lub przy hamowaniu na śliski "wyjedzie" itp. itd. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 27-04-2009, 20:57
|
|
|
Klakson działa.
Dałam auto do mechaników i między innymi mieli zaradzić tej skrzywionej kierownicy. Podczas awaryjnego hamowania hamuje normalnie. Ponadto nie zdziera nierówno opon.
Ci mechanicy to w ogóle jacyś dziwni są. Chciałam zrobić przód zawieszenia to mi tylko zdiagnozowali problemy. I w sumie tak na dobrą sprawę oprócz tej kontrolki SRS (którą popsuli) to nic innego nie zrobili. Podejrzewają że trzeba regenerować przekładnię kierowniczą. Według mnie to już przesada.
A ponadto czy jest w Carismie sprzęgło hydrauliczne ? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 28-04-2009, 08:05
|
|
|
Olivia napisał/a: | Podczas awaryjnego hamowania hamuje normalnie. Ponadto nie zdziera nierówno opon. |
O tym dowiesz się dopiero za jakiś czas. Jedź po prostu do zakładu gdzie ustawiają kompletną geometrię zawieszenia i zrób to - kosztuje zwykle 70-100 zł.
Olivia napisał/a: | Ci mechanicy to w ogóle jacyś dziwni są. Chciałam zrobić przód zawieszenia to mi tylko zdiagnozowali problemy. I w sumie tak na dobrą sprawę oprócz tej kontrolki SRS (którą popsuli) to nic innego nie zrobili. Podejrzewają że trzeba regenerować przekładnię kierowniczą. Według mnie to już przesada.
A ponadto czy jest w Carismie sprzęgło hydrauliczne ? |
1. Zmień mechaników
2. Niech "naprawią" teraz problem z SRS
3. Jest hydrauliczny wysprzęglik
4. Ustaw geometrię. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Olivia
Forumowicz Pod nickiem
Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy Dołączyła: 28 Mar 2009 Posty: 1297 Skąd: Cisów
|
Wysłany: 28-04-2009, 11:22
|
|
|
Wrocław to duże miasto więc na pewno znajdą się mechanicy którzy znają się na Mitsubishi - tak sobie pomyślałam
Widać że lepiej jest naprawiać autko w mojej wichurze
Taki miałam zamiar z geometrią ale jak wyliczyli co jest z przodu do wymiany to aż się zdumiałam. Wyszło więcej niż za remont główny silnika w Cessnie którą latam ! I jeszcze ta niby wyrobiona przekladnia
Dlatego geometrię sobie odpuściłam u nich i wyszedł ten pomysł z kierownicą
Więc w sprzęgle jest płyn hydrauliczny taki jak w w układzie hamulcowym np. DOT - 3 lub 4 ? |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 28-04-2009, 13:16
|
|
|
Co do przekładni kierowniczej to podobnież niektóre Carismy maja z nią problem. (podobnież po jakimś czasie łapią luzy w mojej tego nie stwierdzili a niedługo jej pyknie 150k mil czyli około 240k km, ale to może zależy od jakości dróg).
Co do geometrii jeżeli nie zostanie naprawione co wpływa na tą geometrie, to dobry zakład specjalizujący się w ustawianiu nie podejmie się go ustawienia bo nie da na to gwarancji.(miałem tak w lagunie musiałem przed ustawieniem zmienić parę drążków i tuleje metalowo gumowe wtedy zakład bez problemów mi ustawił)
Co do płynu w mechanizmie wysprzęglającym to dot 4(samo sprzęgło nie ma płynu tylko linka została zastąpiona układem hydraulicznym) |
|
|
|
 |
|