Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
SRS - kontrolka
Autor Wiadomość
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 25-04-2009, 22:53   SRS - kontrolka

Witam.

Dzisiaj byłam na serwisie (nie autoryzowanym) moim autkiem. Powodem była lekko skręcona kierownica podczas jazdy na prosto (brak ściągania) oraz regulacja luzu zaworowego.
Po wyjeździe z zakładu zauważyłam palącą się cały czas kontrolkę od SRS - u. Według mnie powodem było właśnie prostowanie położenia kierownicy. Wróciłam się do zakładu ale polecono abym zajechała w poniedziałek kiedy będzie diagnosta.

I teraz przechodzę do meritum. Gdzie podczas takiej operacji (równanie kierownicy) mechanicy mogli obruszyć kostkę lub taśmę od poduszki powietrznej ?
Czy naprawię to sama bez ingerencji diagnosty ?

Aha. Próbowałam już kasować błędy ale nc to nie daje. Nigdy wcześniej nie miałam takich problemów z kontrolką od SRS - u.

Pomożecie :wink: ?!
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-04-2009, 23:18   

Żeby zmienić położenie kierownicy trzeba pewnie poduszkę odpiąć. A jak się ją odepnie bez wcześniejszego odłączenia akumulatora to efektem jest właśnie zapalenie się lampki SRS. Jak to skasować nie wiem. Na pewno w ASO można, a czy poza ASO ktoś ma odpowiedni sprzęt to nie wiem.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 26-04-2009, 00:14   

Olivia, , ja tylko uzupełnię to co Moomin, napisał

podjedź w poniedziałek do nich i sie zapytaj czy jak prostowali kiere, to odpinali akumulator, jak nie to zdjeli poduche bez odpięcia klemy i jest błąd poduszek.

Sama z tym nic nie rób

skasują w ASO jak Moomin, zauważył i w każdym warsztacie, gdzie mają skaner airbag.

jak Ci "twoi" mechaniorzy taki maja, to niech za free skasują error, a jak nie mają, to wołaj 100 PLN za skasowanie błędu w innym warsztacie ;)

p.S. Twój podpis pod nickiem mnie dekoncentruje :D :P
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 26-04-2009, 12:41   

Sądzę że odpinali akumulator ponieważ bo włączeniu radia stwierdziałam że wykasowały mi się wcześniej zapisane stacje radiowe. Musiałam je na nowo kodować. Próbowałam resetować błędy odpięciem minusa od akumulatora ale to nic nie dało.
Raczej z tym podjadę do znajomego elektromechanika ponieważ im już raczej nie dam samochodu.
Czy ten błąd może być spowodowany np. odpięciem kostki od poduszki lub czymś innym ?
Faktynie podpis jest ciekawy i może nawet intrygujący :) Ale na to liczyłam :D A tak poza tym to ja faktycznie latam 8)

Dzięki koledzy za odpowiedzi :)
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 26-04-2009, 12:46   

To moze podlaczyli czujnik jak juz ponownie podpieli akumulator
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 26-04-2009, 13:05   

Może. Tego nie wiem.
Ale wiem na pewno że wcześniej z tą kontrolką nie miałam jakichkolwiek problemów :doubt:
Pisząc czujnik masz na myśli poduszkę czy ten czujnik bezwładnościowy ?
 
 
loki7777 
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 377
Skąd: Chodzież
Wysłany: 26-04-2009, 13:14   

Raczej czuknik poduszki
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 26-04-2009, 14:57   

Hmmm. Tego nie wiem ponieważ nie miałam się już kogo o to spytać. Przyszłam po autko zaraz przed zamknięciem zakładu :cry: Wcześniej nie dałam rady :|

A gdzie jest ten czujnik od poduszki ?
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 26-04-2009, 18:06   

Olivia - prawdopodobnie nie podlaczyli Ci poduchy, albo podlaczyli na podlaczonym accu.

Jesli masz cari po lifcie, to sama sie powinna zdiagnozowac i zgasnac. przed liftem Wymagalo to kasowania na komputerze. Moze odlaczyli tasme pod kierwonica, kto wie. A klakson dziala?
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 26-04-2009, 18:42   

Na to nie wpadłam żeby sprawdzić klakson :roll:
Ale jak będę jechała do pracy za kilka godzinek to sprawdzę.

Dziękuję za podpowiedzi i odpowiedzi :)
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-04-2009, 11:29   

Tak przy okazji - krzywo kierownica przy jeździe na wprost to źle ustawiona geometria zawieszenia i to trzeba zrobić a nie przestawiać kierę na nabie :!: :!: :!:

Będzie ci auto "krzywo" jechać, czterośladowo, lub przy hamowaniu na śliski "wyjedzie" itp. itd.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 27-04-2009, 20:57   

Klakson działa.
Dałam auto do mechaników i między innymi mieli zaradzić tej skrzywionej kierownicy. Podczas awaryjnego hamowania hamuje normalnie. Ponadto nie zdziera nierówno opon.
Ci mechanicy to w ogóle jacyś dziwni są. Chciałam zrobić przód zawieszenia to mi tylko zdiagnozowali problemy. I w sumie tak na dobrą sprawę oprócz tej kontrolki SRS (którą popsuli) to nic innego nie zrobili. Podejrzewają że trzeba regenerować przekładnię kierowniczą. Według mnie to już przesada.
A ponadto czy jest w Carismie sprzęgło hydrauliczne ?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 28-04-2009, 08:05   

Olivia napisał/a:
Podczas awaryjnego hamowania hamuje normalnie. Ponadto nie zdziera nierówno opon.


O tym dowiesz się dopiero za jakiś czas. Jedź po prostu do zakładu gdzie ustawiają kompletną geometrię zawieszenia i zrób to - kosztuje zwykle 70-100 zł.

Olivia napisał/a:
Ci mechanicy to w ogóle jacyś dziwni są. Chciałam zrobić przód zawieszenia to mi tylko zdiagnozowali problemy. I w sumie tak na dobrą sprawę oprócz tej kontrolki SRS (którą popsuli) to nic innego nie zrobili. Podejrzewają że trzeba regenerować przekładnię kierowniczą. Według mnie to już przesada.
A ponadto czy jest w Carismie sprzęgło hydrauliczne ?


1. Zmień mechaników
2. Niech "naprawią" teraz problem z SRS
3. Jest hydrauliczny wysprzęglik
4. Ustaw geometrię.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Olivia 
Forumowicz
Pod nickiem

Auto: psujący się
Kraj/Country: Kuba
Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 28 Mar 2009
Posty: 1297
Skąd: Cisów
Wysłany: 28-04-2009, 11:22   

Wrocław to duże miasto więc na pewno znajdą się mechanicy którzy znają się na Mitsubishi - tak sobie pomyślałam :doubt:
Widać że lepiej jest naprawiać autko w mojej wichurze :wink:
Taki miałam zamiar z geometrią ale jak wyliczyli co jest z przodu do wymiany to aż się zdumiałam. Wyszło więcej niż za remont główny silnika w Cessnie którą latam :o ! I jeszcze ta niby wyrobiona przekladnia :rolleyes:
Dlatego geometrię sobie odpuściłam u nich i wyszedł ten pomysł z kierownicą :twisted:
Więc w sprzęgle jest płyn hydrauliczny taki jak w w układzie hamulcowym np. DOT - 3 lub 4 ?
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-04-2009, 13:16   

Co do przekładni kierowniczej to podobnież niektóre Carismy maja z nią problem. (podobnież po jakimś czasie łapią luzy w mojej tego nie stwierdzili a niedługo jej pyknie 150k mil czyli około 240k km, ale to może zależy od jakości dróg).
Co do geometrii jeżeli nie zostanie naprawione co wpływa na tą geometrie, to dobry zakład specjalizujący się w ustawianiu nie podejmie się go ustawienia bo nie da na to gwarancji.(miałem tak w lagunie musiałem przed ustawieniem zmienić parę drążków i tuleje metalowo gumowe wtedy zakład bez problemów mi ustawił)

Co do płynu w mechanizmie wysprzęglającym to dot 4(samo sprzęgło nie ma płynu tylko linka została zastąpiona układem hydraulicznym)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.