 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.5 TD] Alternator 90A |
Autor |
Wiadomość |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 03-07-2009, 14:58 [2.5 TD] Alternator 90A
|
|
|
witam,
mam takie pytanie odnośnie altka do pajero 2,5l 92r, mianowicie czy ktoś próbował przerobić taki alternator na zewnętrzny regulator napięcia (np. od poloneza lub fiata),oraz dlaczego w tym alternatorze jest osiem diodek prostowniczych a nie sześć tak jak w innych ,czyżby końce trzech uzwojeń stojana oprócz połączenia w gwiazdę były jeszcze skierowane do tych dwóch dodatkowych diodek ?
padł mi regulator napięcia w czteromiesięcznym altku ,niestety nie posiadam faktury zakupu (kupiłem go na ebay-u ,ale z tego szczęścia,że mam nowy altek fakturę wyrzuciłem razem z opakowaniem-gapowe się płaci)więc postanowiłem spróbować coś z tym zrobić i byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
jeżeli były takie tematy na forum proszę o namiary bo jestem jeszcze zielony jak szczypiorek na wiosnę w obsłudze i wyszukiwaniu
z góry dzięki |
Ostatnio zmieniony przez Gene 03-07-2009, 16:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 03-07-2009, 20:23
|
|
|
Dac sie napewno da zamontowac na zewnatrz tylko trzeba by dobrac odpowiednio regulator poniewaz jezeli wirnik bedzie mial inna opornosc to bedzie potrzebowal inny prad wzbudzenia. Zwykle regulatory nie sa samouczace sie tylko obliczone na okreslone uzwojenie w danym modelu. Jak zastosujesz zly to bedzie dawal zbyt male napiecie lub zbyt duze. Chyba ze znajdziesz odpowiedni albo taki ktory da sie wyregulowac.
Najprosciej chyba poprostu wymontowac z jakiegos alternatora takiego samego ze szrotu |
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 04-07-2009, 18:35 ALTERNATOR 90A PAJERO
|
|
|
witam
tak też myślałem ale miałem nadzieje ,że uda się to jakoś dopasować.
przyznam się, że nie mając nic do stracenia (bo altek i tak nie działa) rozebrałem go ,wywaliłem regulator napięcia ( jest zatopiony wewnątrz),połączyłem szczotko-trzymacz z zaciskiem wzbudzenia i masą, podłączyłem regulator zewnętrzny od poloneza i..........
wszystko niby było ok ,tzn napięcie ładowania na wolnych obr ok 12,3-12,5v przy max obrotach wahało się w granicach 14,3-14,6v ale nie wiem dlaczego po przejechaniu ok 80 km (monitorując napięcie cały czas mirnikiem i było ok) niestety zaczęły się gotować akumulatorki
więc rad nie rad zakończę rzeźbienie w g.... i poszukam oryginalnych części a jak nie to niestety czeka mnie zakup nowego altka (teraz już fakturę oprawie w ramkę i powieszę nad łóżkiem
jeszcze jedno małe pytanko:
czy to jest prawidłowe ,że na przewodzie wzbudzenia (dochodzącym do altka) jest napięcie cały czas baz względu na to czy zapłon jest włączony czy wyłączony ?
dzięki za odpowiedź |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 04-07-2009, 19:59
|
|
|
14,6 to troche za duzo, ja mam podlaczony woltomierz i u mnie przecietnie jest podczas jazdy 13,3 do 13,5. Mozesz sprobowac dac jakis opornik duzej mocy rzedu 1-6om szeregowo z wirnikiem. Musialbys dobrac eksperymentalnie zeby nie dawalo wiecej jak 14V. Jak nie masz opornika to mozesz uzyc drut oporowy ze starego grzejnika (spirala). Wkrecasz go w kostke elektryczna i ewentualnie przesuwasz wiecej badz mniej. Ja Ci uda sie dobrac wlasciwa wartosc to obetniesz tyle ile trzeba. Nawijasz na cos co produ nie przewodzi i zamykasz w jakiejs obudowie.
Cena orginalnego regulatora moze czasem Cie powalic...
Tutaj masz przykladowy schamat podlaczenia alternatora
http://www.hid4u.eu/licznik/alternator.jpg
jesli nie jest przekrecona stacyjka to raczej nie powinno byc tam napiecia, chyba ze spalona jest ktoras dioda (z tych duzych od strony akumulatora). Wtedy bedzie plynal prad przez nia w druga strone i na 7 pojawi sie napiecie, a poprzez regulator i na 6 |
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 04-07-2009, 23:34 ALTERNATOR 90A PAJERO
|
|
|
z tym opornikiem to jest jakieś wyjście
a wracając do pytania o napięcie na przewodzie wzbudzenia jest to przewód oryginalny w pajero dochodzący do alternatora ( w kostce wzbudzenie+kontrolka) sprawdzałem to przy odłączonym przewodzie ,dlatego się zastanawiałem czy po wyłączeniu zapłonu powinno być tam napięcie i jak to się mówi na "chłopski rozum" to moim zdaniem nie powinno ,ale mogę się mylić albo jakiś tutejszy mechanik coś tam poprzerabiał (mowa o Irlandii i poprzednim właścicielu) , różne cuda już tu widziałem.
myślę ,że w poniedziałek przegryzę temat opornika i na pewno dam znać jak to wyszło
pozdrawiam |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 05-07-2009, 00:23
|
|
|
tez jestes z irlandii ? z jakiego regionu ? ja county Kildare
napiecie jest od strony alternatora czy kontrolki ? Jak od strony alternatora to moze byc problem w diodzie jak koltrolki to moze ktros grzebal, zajzyj do schematu jak jest podlaczona kontrolka |
Ostatnio zmieniony przez Faraonix 05-07-2009, 00:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kudlaty74
Nowy Forumowicz
Auto: l300 4x4 automat 2,5l
Kraj/Country: Ireland
Dołączył: 25 Mar 2009 Posty: 16 Skąd: Irl
|
Wysłany: 05-07-2009, 00:24 ALTERNATOR 90A PAJERO
|
|
|
a ja z c.o.tipperary |
|
|
|
 |
|
|